naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Ter illustratie, hoewel er al veel plaatjes van zijn gemaakt, voeg ik wat foto's toe van de blockbuster aan het werk en na afloop van de klus. Kan je nagaan hoe snel alles gaat....
René
René
- Bijlagen
-
- havens 040112 (12) MV2, blockbuster aan het werk.jpg (412.41 KiB) 7885 keer bekeken
-
- havens 040112 (13).jpg (390.37 KiB) 7885 keer bekeken
-
- havens 040112 (14).jpg (319.91 KiB) 7885 keer bekeken
-
- havens 040112 (15).jpg (279.13 KiB) 7885 keer bekeken
-
- Voortgang 2e Maasvlakte 1.8.12 (22) Blockbuster, de klus is geklaard..JPG (222.94 KiB) 7885 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Fraaie foto reportage René !. Dank hiervoor.
Eigenlijk vind ik het jammer dat de Blockbuster nu "Titan" gaat heten. De naam paste zo goed bij haar taak..............
Is Van Oord nog steeds de eigenaar of is dat een Taiwanese company ?.
m.v.g., Roy
Eigenlijk vind ik het jammer dat de Blockbuster nu "Titan" gaat heten. De naam paste zo goed bij haar taak..............
Is Van Oord nog steeds de eigenaar of is dat een Taiwanese company ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Dank Roy; ik heb geen idee, ik ben maar een liefhebberende haventoerist.
Robert weet daar vast meer over.
René
Robert weet daar vast meer over.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Hallo Rene' en Roy,
De Puma ( projectorganisatie Uitbreiding Maasvlakte ) was eerst eigenaar van de Blockbuster samen met Van Oord en BosKalis. Nu dat het werk klaar is voor de Blockbuster heeft Van Oord deze kraan gekocht van deze combinatie.Het rijwerk van de kraan gaat terug naar de fabriek van E-crane. In januari, wanneer de Yangtzehaven voldoende verdiept is, wordt de E-crane verscheept naar de Kaspische zee om daar te werken aan een project van opdrachtgever Saipem. Hij komt daar te werken met een grijper denk ik om een sleuf te baggeren voor een pijpleiding dus de naam Blockbuster is dan niet meer zo toepasselijk.
Gr Robert
De Puma ( projectorganisatie Uitbreiding Maasvlakte ) was eerst eigenaar van de Blockbuster samen met Van Oord en BosKalis. Nu dat het werk klaar is voor de Blockbuster heeft Van Oord deze kraan gekocht van deze combinatie.Het rijwerk van de kraan gaat terug naar de fabriek van E-crane. In januari, wanneer de Yangtzehaven voldoende verdiept is, wordt de E-crane verscheept naar de Kaspische zee om daar te werken aan een project van opdrachtgever Saipem. Hij komt daar te werken met een grijper denk ik om een sleuf te baggeren voor een pijpleiding dus de naam Blockbuster is dan niet meer zo toepasselijk.
Gr Robert
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Bedankt voor je antwoord Robert. Hij is wederom overduidelijk !.
( Wat moest ik eigenlijk met m'n Taiwan Chinesen ).
m.v.g., Roy
( Wat moest ik eigenlijk met m'n Taiwan Chinesen ).
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
wordt de E-crane verscheept naar de Kaspische zee
Hoe kom je varend in/op de Kaspische Zee, vraag ik me nu even af.
Hoe kom je varend in/op de Kaspische Zee, vraag ik me nu even af.
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Vanuit het noorden. Eerder zijn offshoreconstructies in 2 of 3 repen hierheen gebracht. Past dan net.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Volga-verbindingskanalen
Volga-Don-kanaal
Het Volgo-Don-kanaal verbindt de Volga (nabij Volgograd) met de rivier de Don. Het 60 km lange kanaal werd in 1952 opengesteld en is geschikt voor schepen tot 3000 ton. De schepen worden tot 88 meter boven het Volga bekken geheven, om vervolgens weer 44 meter naar het Don bekken af te dalen. Vanaf de monding van de Don (Zee van Azov) is het 350 km varen naar het Volga -Don-kanaal. Vanaf Volvograd is het ca. 400 km varen naar de monding in de Kaspische Zee (Astrachan).
Dit zou volgens mij ook kunnen,groeten,Arie.
Volga-Don-kanaal
Het Volgo-Don-kanaal verbindt de Volga (nabij Volgograd) met de rivier de Don. Het 60 km lange kanaal werd in 1952 opengesteld en is geschikt voor schepen tot 3000 ton. De schepen worden tot 88 meter boven het Volga bekken geheven, om vervolgens weer 44 meter naar het Don bekken af te dalen. Vanaf de monding van de Don (Zee van Azov) is het 350 km varen naar het Volga -Don-kanaal. Vanaf Volvograd is het ca. 400 km varen naar de monding in de Kaspische Zee (Astrachan).
Dit zou volgens mij ook kunnen,groeten,Arie.
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Heren,
even een opmerking over de in aanbouw zijnde centrale's.
Ook E-On, een Duits bedrijf, bouwt er een kolencentrale.
Prachtige foto's op het topic.
Ben ooit, jaren 80, met een VLCC op de Maasvlakte geweest.
Lagen tegenover de oude, nu E-On, centrale.
Die draaide toen al, en nog steeds.
2x 520MWe.
even een opmerking over de in aanbouw zijnde centrale's.
Ook E-On, een Duits bedrijf, bouwt er een kolencentrale.
Prachtige foto's op het topic.
Ben ooit, jaren 80, met een VLCC op de Maasvlakte geweest.
Lagen tegenover de oude, nu E-On, centrale.
Die draaide toen al, en nog steeds.
2x 520MWe.
- Cor Leliard
- Berichten: 3418
- Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
- Locatie: Breda
Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens
Pracht foto's en antwoorden, dit is genieten bedankt mannen
gr uit Breda
Cor
gr uit Breda
Cor
Il parle Il a parle