The isles of Scilly

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Oebele

The isles of Scilly

Bericht door Oebele »

Ha mensen!

ik ben bang dat ik jullie hulp weer nodig heb!
Ik heb jullie in het topic over de pictairn islands al verteld dat ik een werkstuk moest maken voor engels over een engelstalig land.
en ik heb wat gevonden: De Scilly Islands!
voor degene die niet weten waar het ligt:
het is een kleine eilandengroep ten zuidwesten van Engeland.
Hebben jullie toevallig misschien ook informatie over deze eilandengroep of zouden jullie me willen helpen om informatie te vinden?
alvast bedankt voor jullie medewerking! :wink:

de mazzl Kabeljauw

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo kabeljauwtje.
Wat dacht je er van om zelf een mooi werkstuk te maken en ons het na afloop te laten lezen?
het verslag over die Rijnreis heb je tenslotte ook zelf gemaakt.
En dat je zelf een site hebt weten de meesten inmiddels, misschien staat tie wel ergens als startpagina ingesteld...
Succes ermee.
All the best
Jos
ronny

Bericht door ronny »

op google hoopies info over vroeger en nu.
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Hallo Kabeljouwtje.

De Schilly eilanden en het gebied rond Landsend staan bekend als een uiterst gevaarlijke kust. En daar zijn dan ook vele schepen in de loop der eeuwen gestrand. Een bekende strander was de Torrey Canyon die daar op 18 maart 1967 op de rotsen komt te zitten. Daarbij kwam 120.000 ton olie in zee terecht, met alle gevolgen van dien.
Ook is er op de Schilly's een museum waar vele wrakgoederen tentoon gesteld worden. O.a.een pracht verzameling van boegbeelden. Tegenwoordig word er alles aan gedaan om de mensen van een gestrand schip af te halen. Dat is echter niet altijd geweest. In vroegere tijden werd een schipbreukelingen aan hun lot overgelaten, maar meestal werden zij gedood. De goederen uit de gestrande schepen konden de kustbewoners zelf welgebruiken. In 1752 bepaalde de Engelse regering van koning George II, dat op het plunderen van gestrande -of in nood- zijnde schepen, of het opzettelijk laten stranden van schepen door het tonen van valse lichten de doodstraf stond. Het kwam nogal eens voor dat de vuurtoren op de Scilly eilanden -nota bene de eerste vuurtoren aan de engelse kust- vooral bij storm onregelmatig brandde. De torenwachters vergaten dan wel eens het vuur te ontsteken, om zo hun familieleden een grotere kans te geven op strandbuit. Op de Scilly eilanden, maar ook in andere kustgebieden, werd nogal eens in de kerk gebeden " moet er een schip stranden, laat het dan bij ons zijn"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

COD

Bericht door Harry G. Hogeboom »

:shock: 8)
Dear Little Cod,

A project "for English" about "an English Language country" , that's not really a reason "to be afraid" as you said!

May I suggest that "In Rome you do as the Roman's" and let us read the results as recommended by Mr. Komen ?

Kind Regards and Good Luck
Cincerely :wink:

PS: I'm lead to believe that "In Dutch" this is called "Je klauwtjes (or may be your kabeljauwtjes?) laten wapperen" in the English Language people talk about " nose to the grindstone" or , a wee bit more maritime!!!

"Get your own arse in gear!" :roll: :shock: :wink: :roll: :shock:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar »

is dat niet ook Isle of Man ? goedkope vlag
Oebele

Bericht door Oebele »

Hi peepz,

Harry, english isn't a hard language to speak or write. you are right with that! but that isn't the problem, the problem is that it has to be a piece of work of more than fifteen pages! and that's something to
get very :cry: of!
and ofcourse, I can change the subject but I don't want to do that because everyone does there piece of work about America or the beautiful country where you live, Canada! :wink:
And I am a strange guy, so a strange guy needs a strange subject don't you think? But I would like to say thank you to Arij for the information he gave me! :wink: So now I am a man who is alone against the elements of life! :wink: but don't worry, I will give this Forum a piece of work where teachers get scared of! :P allright?

with kind regards, Kabeljauwtje or Cod!

p.s I learned this type of english writing by my austrian girlfriend, which I met last summer on the beautiful greece island Chios!
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Je hebt engels geleerd van een Oostenrijkse vriendin? :?:
grts jan.
Oebele

Bericht door Oebele »

Nee Jan we hebben van elkaar geleerd door veel te praten! Praten he voor de rest niks natuurlijk.... :wink: :lol:

de mazzl Kabeljauw
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Jaja.............





Mijn ervaring is dat je de taal het beste in bed leert.........

Auf wiedersnitzel....

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.


Plaats reactie