Koopvaardijpensioen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het stond gisteren, vrijdag 24/5, keurig op mijn Griekse rekening, hoor.
Misschien doen ze buitenlandse overboekingen iets eerder en waren die net voor de storing al gedaan.
Ach, ik had sowieso nog een halfje brood liggen, dus wat maakt het uit? :roll:

Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Ton Pekel »

Hallo Ruud,
Ook in Elburg was het bedrag keurig op de 24e geparkeerd bij de bank.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
rob niezing (R.I.P.)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door rob niezing (R.I.P.) »

Hoi Mannen,

Mijn Crud Centjes ( Eurootjes) Vrijdag :mrgreen: netjes binnen gereden :!: Waarvan akte

Gr. Rob
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door v+d »

Theo, ze zijn hier gewend eerst geld naar Griekenland over te maken :lol:
Ook die paar Euro die ik moet ontvangen zijn keurig op tijd binnen gekomen.
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door K.Brouwer »

Vond het al vreemd dat het geld nog steeds niet overgemaakt was. Ze waren samen met de andere twee ( AOW en Achmea) altijd keurig op tijd. Dus maandag maar weer eens kijken :-D .

Groeten,K.Brouwer
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door gerard tenerife »

In Tenerife duurt het altijd wat langer, maar ja dat is Spanje :lol: :lol: :lol:
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag Kombuizers,

Sinds twee jaar maak ik deel uit van het lezerspanel van het Bedrijfspensioenfonds Koopvaardij. Onlangs kreeg ik onderstaande oproep om deel te nemen aan een risicobereidheidsonderzoek en tevens om deze oproep door te geven aan andere deelnemers/gepensioneerden van het Bpf Koopvaardij.
Geachte leden van het lezerspanel,
Op 17 september jl is het online risicobereidheidsonderzoek gestart onder alle actieve deelnemers en een selectie van gepensioneerden bij Bpf Koopvaardij. Wij hebben aan de geselecteerde deelnemers een brief gestuurd met het verzoek om mee te doen aan het online onderzoek. Dit online onderzoek zal op 6 oktober 2013 eindigen. Het onderzoek is zowel in het Nederlands als in het Engels.

Het pensioenfonds wil graag een zo groot mogelijke participatie, daarom willen wij u vragen om mee te doen aan dit onderzoek, ook willen wij u vragen of u (gepensioneerde) collega’s wilt benaderen met de vraag of zij ook aan het onderzoek willen meewerken.

Dit onderzoek wordt gehouden in het kader van het nieuwe pensioencontract. Het is belangrijk dat de risicobereidheid bij de deelnemers en gepensioneerden in kaart wordt gebracht. De uitkomsten van het onderzoek vormen input voor de invulling aan het nieuwe pensioencontract. Sociale partners moeten aangeven welke mate van risico zij acceptabel vinden bij de uitvoering van de regeling. Het pensioenfonds moet op grond van de meest recente wetgeving in zijn beleid ook aandacht besteden aan de risicobereidheid van de deelnemers en gepensioneerden bij het pensioenfonds.

Verder zal de communicatie met de achterban van het pensioenfonds de komende jaren steeds belangrijker worden. Weten hoe deelnemers en gepensioneerden denken over zekerheid en risico in relatie tot hun pensioen is daarbij een onmisbaar vertrekpunt. Het onderzoek zal antwoord geven op de volgende vragen:

• Hoe ervaren deelnemers en gepensioneerden Bpf Koopvaardij en de communicatie vanuit het fonds?;

• Wat is de risicohouding onder actieve deelnemers en gepensioneerden van Bpf Koopvaardij en welk ambitieniveau gaat daarmee gepaard?;

• Wat betekent zekerheid rond pensioen voor deelnemers en gepensioneerden?;

• Wat weet men van de huidige regeling en hoe beoordeelt men die, o.a. op het zekerheidsaspect?


Om een goed beeld te krijgen hoe de achterban denkt over de te nemen risico's wil het pensioenfonds een zo groot mogelijke participatie van actieve deelnemers (en gepensioneerden) aan het online onderzoek. Voor de deelnemers en eventuele gepensioneerden die geen brief met deelname gegevens hebben ontvangen, staat op de homepage van de website van het pensioenfonds http://www.koopvaardij.nl een link naar de website van GFK Intomart. Deze link staat ook onder werknemers en werkgevers. Indien u op deze link klikt komt een startpagina naar voren met de vraag of u de Nederlandse of de Engelse versie van het online onderzoek wil invullen, dit kan dan zonder inloggegevens en/of password.

Het pensioenfonds dankt u bij voorbaat heel hartelijk voor uw medewerking hieraan.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet

Doro Oppelaar
Bestuursadviseur Bestuursbureau Bpf Koopvaardij

telefoonnummer 0205866651

mobielnummer 0622229650

Adres: Radarweg 60 1043 NT Amsterdam

Postbus 9178 1006 AD Amsterdam
Op dit forum zijn genoeg mensen actief die vallen binnen de doelgroep, dus ook bij deze de oproep om via de vermelde Bpf-website deel te nemen aan dit risicobereidheidsonderzoek. Voor de toekomst van het Bpf Koopvaardij is dit van belang.

Met groet, Paul Gortworst
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door v+d »

Paul,
Deze oproep stond ook in het pensioenblaadje, ik heb de vragen al netjes beantwoord.
Het is wel goed dat er zoveel mogelijk mensen hun mening geven, persoonlijk vind ik gokken met onze pensioenen niet aan te bevelen.
De koopvaardij pensioenfondsen doen het niet slechter dan andere. :wink:
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Jan,
Het streven van het Bpf zal inderdaad zijn een zo groot mogelijke respons te verkrijgen.
Ik ben het met je eens dat er niet met de pensioenpot gegokt moet worden, maar het is wel goed om te weten te komen wat er wordt toegestaan om onze pensioenen te behoeden voor voortdurend koopkrachtverlies.
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Zo'n Henk Krol toch met z'n niet afgedragen pensioenpremie.
Je vraagt je wel af waarom dat betreffende pensioenfonds niet wat eerder aan de bel heeft getrokken :!: Je zou er spontaan hetero van blijven :lol:
Nog één dag om het belangrijke onderzoek van ons eigen koopvaardijpensioenfonds in te vullen; DOEN.
Groeten, Paul G.


Plaats reactie