Koopvaardijpensioen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dag Kombuizers,

Sinds twee jaar maak ik deel uit van het lezerspanel van het Bedrijfspensioenfonds Koopvaardij. Onlangs kreeg ik onderstaande oproep om deel te nemen aan een risicobereidheidsonderzoek en tevens om deze oproep door te geven aan andere deelnemers/gepensioneerden van het Bpf Koopvaardij.
Geachte leden van het lezerspanel,
Op 17 september jl is het online risicobereidheidsonderzoek gestart onder alle actieve deelnemers en een selectie van gepensioneerden bij Bpf Koopvaardij. Wij hebben aan de geselecteerde deelnemers een brief gestuurd met het verzoek om mee te doen aan het online onderzoek. Dit online onderzoek zal op 6 oktober 2013 eindigen. Het onderzoek is zowel in het Nederlands als in het Engels.

Het pensioenfonds wil graag een zo groot mogelijke participatie, daarom willen wij u vragen om mee te doen aan dit onderzoek, ook willen wij u vragen of u (gepensioneerde) collega’s wilt benaderen met de vraag of zij ook aan het onderzoek willen meewerken.

Dit onderzoek wordt gehouden in het kader van het nieuwe pensioencontract. Het is belangrijk dat de risicobereidheid bij de deelnemers en gepensioneerden in kaart wordt gebracht. De uitkomsten van het onderzoek vormen input voor de invulling aan het nieuwe pensioencontract. Sociale partners moeten aangeven welke mate van risico zij acceptabel vinden bij de uitvoering van de regeling. Het pensioenfonds moet op grond van de meest recente wetgeving in zijn beleid ook aandacht besteden aan de risicobereidheid van de deelnemers en gepensioneerden bij het pensioenfonds.

Verder zal de communicatie met de achterban van het pensioenfonds de komende jaren steeds belangrijker worden. Weten hoe deelnemers en gepensioneerden denken over zekerheid en risico in relatie tot hun pensioen is daarbij een onmisbaar vertrekpunt. Het onderzoek zal antwoord geven op de volgende vragen:

• Hoe ervaren deelnemers en gepensioneerden Bpf Koopvaardij en de communicatie vanuit het fonds?;

• Wat is de risicohouding onder actieve deelnemers en gepensioneerden van Bpf Koopvaardij en welk ambitieniveau gaat daarmee gepaard?;

• Wat betekent zekerheid rond pensioen voor deelnemers en gepensioneerden?;

• Wat weet men van de huidige regeling en hoe beoordeelt men die, o.a. op het zekerheidsaspect?


Om een goed beeld te krijgen hoe de achterban denkt over de te nemen risico's wil het pensioenfonds een zo groot mogelijke participatie van actieve deelnemers (en gepensioneerden) aan het online onderzoek. Voor de deelnemers en eventuele gepensioneerden die geen brief met deelname gegevens hebben ontvangen, staat op de homepage van de website van het pensioenfonds http://www.koopvaardij.nl een link naar de website van GFK Intomart. Deze link staat ook onder werknemers en werkgevers. Indien u op deze link klikt komt een startpagina naar voren met de vraag of u de Nederlandse of de Engelse versie van het online onderzoek wil invullen, dit kan dan zonder inloggegevens en/of password.

Het pensioenfonds dankt u bij voorbaat heel hartelijk voor uw medewerking hieraan.

Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet

Doro Oppelaar
Bestuursadviseur Bestuursbureau Bpf Koopvaardij

telefoonnummer 0205866651

mobielnummer 0622229650

Adres: Radarweg 60 1043 NT Amsterdam

Postbus 9178 1006 AD Amsterdam
Op dit forum zijn genoeg mensen actief die vallen binnen de doelgroep, dus ook bij deze de oproep om via de vermelde Bpf-website deel te nemen aan dit risicobereidheidsonderzoek. Voor de toekomst van het Bpf Koopvaardij is dit van belang.

Met groet, Paul Gortworst

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door v+d »

Paul,
Deze oproep stond ook in het pensioenblaadje, ik heb de vragen al netjes beantwoord.
Het is wel goed dat er zoveel mogelijk mensen hun mening geven, persoonlijk vind ik gokken met onze pensioenen niet aan te bevelen.
De koopvaardij pensioenfondsen doen het niet slechter dan andere. :wink:
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Jan,
Het streven van het Bpf zal inderdaad zijn een zo groot mogelijke respons te verkrijgen.
Ik ben het met je eens dat er niet met de pensioenpot gegokt moet worden, maar het is wel goed om te weten te komen wat er wordt toegestaan om onze pensioenen te behoeden voor voortdurend koopkrachtverlies.
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Zo'n Henk Krol toch met z'n niet afgedragen pensioenpremie.
Je vraagt je wel af waarom dat betreffende pensioenfonds niet wat eerder aan de bel heeft getrokken :!: Je zou er spontaan hetero van blijven :lol:
Nog één dag om het belangrijke onderzoek van ons eigen koopvaardijpensioenfonds in te vullen; DOEN.
Groeten, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Gisteren in De Telegraaf een lezenswaardig interview met hoogleraar Herman van Gunsteren over de manier waarop momenteel de ouderen in onze samenleving worden weggezet. Oordeel zelf, maar deze man zegt zinnige dingen.

Groeten, Paul G.

Artikel maar verwijderd. De zin van de wending die dit heeft genomen ontgaat mij.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Oordeel zelf, maar deze man zegt zinnige dingen.
Ik heb het gelezen - niet hier, want dit is echt niet te lezen :wink: - maar of dit nu wel zo zinnig is...? Hij constateert en hij ergert zich, maar daar blijft het dan ook bij. Dat is niet verwonderlijk, want hij kan verder ook weinig doen en hij praat toch tegen een muur waar een doof publiek achter staat. Je moet er simpelweg aan wennen dat je op een bepaalde leeftijd nu eenmaal afgeserveerd wordt. Ga daar nu maar lekker zitten, opa en oma en hou verder je bek. What's new? Ik geloof niet dat het vroeger werkelijk anders was. Waren wij, toen we twintig, dertig, veertig jaar oud waren dan zo geïnteresseerd in de ouderen? De gepensioneerden? Ben je gek; we hadden het veel te druk met onszelf. Het bleef gewoonlijk bij meezingen met Gert Timmermans: "Ik heb eerbied voor jouw grijze haren", maar hadden we dat ook echt? Ik geloof er geen bliksem van.

Ouder worden betekent inleveren. Telkens weer iets, telkens weer een stukje. Inleveren in de meest ruime zin van het woord; op alle gebieden. Je kunt daar maar één ding tegen doen - hoewel "tegen doen" het juiste woord niet is - en dat is steeds meer terugvallen op jezelf. Zorg dat je het in jezelf kunt vinden, zorg dat je je zaken zo goed mogelijk voor elkaar hebt en verwacht weinig of niets van anderen. Ik vind dat niet hard en ik vind dat niet oneerlijk, ik accepteer dat gewoon als een realiteit.

Samenvattend: ik geloof niet dat dit artikel van Van Gunsteren iets toevoegt of ergens enig effect op wat dan ook zal hebben. Dat geeft niet en daar is Herman van Gunsteren voor mij niets minder om en de achting die ik voor hem voel is er ook niet door verminderd. De hooggeleerde is een zeer interessante man. Wie iets van hem wil lezen dat naar mijn mening veel lezenswaardiger is, moet HIER even klikken. Dat heeft weinig, of eigenlijk helemaal niets met dat artikel in de Telegraaf te maken, maar ik vind het een mooi stuk dat tot nadenken stemt.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dat heeft weinig, of eigenlijk helemaal niets met dat artikel in de Telegraaf te maken
Maar ALLES met de man zelf en " Hoe hij naar de wereld om hem heen kijkt".......en volgens mij " heppie een probleem".........en niet zo'n kleintje ook! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat heeft ie heel zeker, maar hij weet het wel mooi te vertellen. :?
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Herman »

Wij hadden ooit een uitspraak aan boord:smoesje is goed,maar praatje deugt niet.
gr.Herman
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14381
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

smoesje is goed,maar praatje deugt niet.
Aaaait mah hept bekeeek'n!! :lol:
Nou niet om het onderwerp te veranderen, maar nu alweer een mooi poossie terug kwam ik tesamen met een goede kennis EN beknijsde superintendent in het dok bij de kont van z'n schip. Hij had "een probleem" en dat wisten we alle 2 en dat moest worden opgelost....hij had een charter en geen tijd te verliezen. We hadden net een grote vergadering gehad ( binnen in de boardroom en lekker warm!) met allerlei " smooesje is goed maar praatje deugt niet" figuren d'r bij:lol: EN het was donders koud en ik bedoel DONDERS koud daar in dat dok.

Bij de kont aangekomen waren we met z'n 2'n en zei hij tegen me: " Het is G...damn it" altijd hetzelfde ge-ouwehoer.hoopies bettweters in de vergadering en geen hond die je komt helpen.As't er op aan komt " moeten ze allemaal net even pissen!" :mrgreen:

Is het weer zomer en "mooi zonnig en technisch weer" .....DAN komen de bladluizen weer tevoorschijn. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie