Koopvaardijpensioen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door K.Brouwer »

Tja Theo, m'n vrouw kreeg vandaag bericht van het PFZW alsvolgt. Ondanks positief rendement is onze dekkingsgraad in het 2e kwartaal gedaald van 95% naar 92,5%. Ons belegt vermogen steeg met 8 miljard.

Morgen avond op NPO 2 om 20.55 heb je het laatste deel van het programma Zwarte Zwanen wat onderzoek doet/deed naar het pensioen stelsel van omroep MAX. Echt vrolijk wordt je niet van de kennis van bestuurders en politici. Wellicht zijn de vorige twee delen nog te zien bij "uitzending gemist" of zo als je interesse hebt.

Groeten, K.Brouwer

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door jdbvos »

Ja, dat was zeker een beerput die daar werd opengetrokken, over alle 'geheime afspraken' en niemand die weet hoe het precies zit....
Maar let op Jettie Klijnsma ! Die is druk bezig de pensioenfondsen onder Europees beheer onder te brengen....
Nu, dan weetje wat er voor de NL's die dat hebben opgebouwd overblijft....

Ik ben de naam van die Franse politca vergeten, die zo'n 10 a 15 jaar geleden de stakende ambtenaren, die wilden voorkomen dat hun pensioen op hun 50e of 55e zou worden verhoogd naar hun 60e en zich zorgen maakten over de 100%-pensioensregeling, weer aan het werk kreeg met de opmerking dat de NLse pensioenfondsen garant stonden voor alle Franse ambtenaarpensioenen .....
Sjit....hoe kan ik die naam nou vergeten zijn...woest, was ik.... :oops:

Laten we het Wim Kok en Jan Pronk nog eens vragen: WK werd (bijna meteen) minister van financien toen hij na de mislukte stakingsoproep voor automatische prijscompensatie als vakbondsleider overliep naar de politiek, en JP ging daarna de 3e wereld rond ging om miljoenen rond te strooien....
De hele wereld kwam kijken hoe dat op 4 of 5 landen na het kleinste land ter wereld dát voormekaar kreeg ! Dat kwam dus omdat WK 'de sleutel' had van de spaarpot van de arbeiders die hem zo lelijk in de steek hadden gelaten, en Den Uyl in 1 klap van het financieringstekort afhielp, en mbv JP maar eens wat aan ontwikkelingshulp te laten doen....
Amerika eiste toen investeringen in oa hun woningbouw (waar oa Trump rijk mee werd), Frankrijk eiste investeringen in hun energiebedrijf (wat later als zowat enige staatsbedrijf de ex-staatsbedrijven in Europa opkocht en heeft praktisch een monopoliepositie, en ga maar door....
Toen begon de dekmantel over de aktiva
Nederland is/wordt verkwanseld door persoonlijk belang van hardwerkende ex-politici die voor zichzelf een leuk plekje met leuk inkomen moeten waarborgen. Baantjes als direkteur van banken, van een Schiphol, van verzekeringsbedrijven, burgemeesters van grote steden zijn allemaal al zo'n beetje vergeven.
Die komen voor dergelijke functies echt niet in aanmerking door kennis of kunde; tenslotte kun je als korporaal minister van defensie worden...
Het enige beroep in NL waarvoor geen enkele kennis of kunde, ja zelfs diploma's, voor wordt gevraagd, is politicus....
Dus geld moet je voor de na-politieke periode op andere wijze veiligstellen.....en dat bereik je alleen maar met "bewezen diensten" voor het (grote) bedrijfsleven.

Gottogot....ik draaf weer eens door, en wordt potdomme weer boos....
Waar máák ik me ook druk over.....zoals iemand in Amerika eens tegen me zei: "...if you can't eat, drink or smoke it: then f*ck it..." en iemand in NieuwZeeland: "..is there anything that you could do to change it ? No?? Then accept it, and don't worry about it !..."

Ik ga een stukkie varen.....wor ik wel weer rustig van...
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door v+d »

Ja Jan, dat laatste is een goed idee :) Let op dat je niet overvaren wordt door zo'n rijke stinkerd in zo'n grote plastic bruidstaartboot, ook slecht voor de bloeddruk :wink:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ik heb een aflevering gezien van dat programma "Zwarte Zwanen". Daar word je niet vrolijk van, alleen maar kwaad en dat is niet goed voor een mens.
Wat mij in dit verband alleen maar interesseert, is datgene waar dit topic over gaat: het Koopvaardijpensioen. Zoals uit de cijfers blijkt en zoals ook al snel duidelijk werd toen deze financiële crisis begon en de eerste fondsen in de problemen kwamen, steekt het Bedrijfspensioenfonds voor de Koopvaardij met kop en schouders boven dit alles uit. Ze hebben altijd degelijk belegd en in die wilde tijd niet geprobeerd om het hoogste rendement te halen met riskante financiële "producten" - derivaten. Ook heeft de overheid nooit een greep in de kas kunnen doen zoals dat bij het ABP wél kon. Al met al is dat reden om tevreden te zijn. Zelfs nu er nauwelijks of helemaal geen rente op geld wordt betaald, zijn ze nog steeds gezond en hebben ze nog altijd kunnen zorgen voor ruim voldoende dekking. Dat is mooi. Van beschouwingen over de Nederlandse politiek en politici houd ik mij - op dit forum - verre. Als je daar aan begint, word je nog veel kwader en dat is nog veel ongezonder. :-D
cenaprints
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2011 08:43
Locatie: Manila, Philippijnen

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door cenaprints »

Politikanten: :) Wanneer ze je niet kunnen naaien, bestelen ze je. Oud Chinees spreekwoord, maar geldt nog steeds.
Heb nooit z.g. politici vertrouwd en zal het ook nooit doen.

Cor
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Trump is de komende 2 jaar eerst eventjes druk met de problemen in Amerika op te lossen En die muur bij de Mexicaanse grens, maar dan komt " de rest van de wereld" aan de beurt, maar eerst FF " We make America GREAT again"......en daar horen de pensioenen vanzelf OOK bij. Zo blijf ik "On topic".......hier in Canada ZIJN alle problemen reeds opgelost nu we Justin Trudeau " aan het slimme poookie" hebben, ze gaan hier de pensioenen dan ook verhogen, je moet dan wel een poossie langer blijven werken, maar een kniesoor die daaaar op let :roll: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door ferryvaneeuwen »

De manier waarop IORP-II tot stand is gekomen, is ook niet zuiver. De richtlijn is in het geheim uitonderhandeld in de afgelopen anderhalf jaar. Er is half juni (de 15e) overeenstemming over bereikt in Brussel, maar dat is pas bekendgemaakt op 24 juni - toen heel de wereld hysterisch aan het doen was over Brexit en er dus niemand oplette. Daarna is het verdrag op dinsdagavond naar de Kamer gestuurd, waar er woensdag al meteen over gestemd is. En dankzij VVD, PvdA, D66 en GroenLinks is de IORP-II richtlijn nog snel ff aangenomen & doorgedouwd op de laatste dag van het Nederlandse EU voorzitterschap. Duitsland doet niet mee, dat klinkt ook alarmerend want Duitsers zijn doorgaans verstandige mensen (ff los van dat Schaffendas-gedoe natuurlijk). Er lijkt dus een gigantische gok genomen te worden met een richtlijn waar Nederland zich jarenlang tegen heeft verzet (althans, tegen eerdere versies ervan).
Politici zijn superintelligent, dat blijkt wel uit het feit dat ze een 100 pagina's tellend ingewikkeld rapport over een moeilijke materie binnen een paar uur uitputtend hadden doorgenomen en meteen aansluitend er verstandig over konden stemmen.

Nederland heeft, als het om pensioenen gaat, zijn zaken goed op orde en is deze Europese bemoeienis totaal overbodig en zelfs zeer ongwenst. Mochten de pensioenfondsen dus veranderen in gewone financiële instellingen, dan raken we de controle kwijt en democratische controle afstaan aan de EU en dat is nooit een goed idee, want die gaan er alleen maar wijntjes van drinken. Brussels had al lang haar hebberige blik laten vallen op die 1200 miljard euro's en met behulp van onze integere en bekwame politici was dat in een flits geregeld, nog net voordat Rutte voorzitter af was. Het toefje slagroom op de taart. Dit loopt niet goed af dat moge duidelijk zijn. De waanzin ten top......
image.jpg
image.jpg (48.43 KiB) 3154 keer bekeken
Zelf zit ik met mijn pensioenfonds op dit moment nog redelijk goed, dat zal in de toekomst wel gaan veranderen verwacht ik.
Patru (R.I.P)

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Patru (R.I.P) »

Theo Horsten schreef:Wat mij in dit verband alleen maar interesseert, is datgene waar dit topic over gaat: het Koopvaardijpensioen. Zoals uit de cijfers blijkt en zoals ook al snel duidelijk werd toen deze financiële crisis begon en de eerste fondsen in de problemen kwamen, steekt het Bedrijfspensioenfonds voor de Koopvaardij met kop en schouders boven dit alles uit.
Het Koopvaardijpensioen is niet voor iedereen op dit forum aan het Bpf Koopvaardij gelinkt. Er zijn in deze branche wel meer fondsen actief, bijv. van NedLloyd, de HAL, Wagenborg, Radio Holland. Deze doen wel het allen vrij redelijk.

Maar misschien is een ander optimistisch tintje ook wel aardig.
Ons staatspensioen AOW is door onze politici per 1 juli maar 't liefst met €4,94 verhoogd; netto €4,67. Dus met het aandeel van de wederhelft erbij (hetzelfde) heb ik een extra kratje Hertog Jan gekocht bij een grutter in Zwolle; die had ze in de aanbieding. :lol:
Groeten, Paul G.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Partru....het is NIET de bedoeling dat er DRANK gekocht word van deze gulle verhoging :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

En dat misbruik van pensioengelden nog ff '' aan de grote klok''hangen :roll: Kunnen ze weer zeggen in den haag.....Zie je wel het gepeupel heeft het nog vèèl te goed''. :(
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie