Koopvaardijpensioen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door K.Brouwer »

Heb anders met een grote grijns op mijn gezicht jouw "doordraafstukkie" gelezen Jan en je slaat de spijker wel op z'n kop. Ben het er ook helemaal mee eens 8) . Zou je aanraden om dat laatste deel van Zwarte Zwanen toch maar eens te bekijken.Daar zie je o.a. dat men nog steeds heilig in "zelfregulering" gelooft. Hoe naïef kun je toch zijn.Dat werkt voor geen meter. Ook de directeur van Zorg en Welzijn kwam met goede uitleg.
De interviewer ging bij mij de fout in dat hij maar bleef doorzagen over het shorten van Black Rock. Daar werd wel winst mee gemaakt maar dat vond hij maar niks. Kreeg de indruk dat hij zelf niet zo goed begreep hoe dat
nu werkte. Heb mij dus niet echt druk om deze uitzending kunnen maken, wel gingen de wenkbrauwen enkele
malen omhoog :roll: . Dus Jan, ga dat stukkie gewoon bekijken, dan heb je daarna wellicht weer een mooi excuus om weer een rondje te gaan varen :lol: .

Groeten, K.Brouwer

ArieE
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 dec 2010 13:36

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door ArieE »

Er was onlangs discussie over het zgn. partnerpensioen.
Dit (bijlage) werd nu gemeld in de laatste Pensioenkompas.
Groeten Arie Eijgenraam
Bijlagen
partnerpensioen.jpg
partnerpensioen.jpg (262.06 KiB) 2652 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door jdbvos »

Met alle bovenstaande vrees ik dat we binnenkort een wijziging tegemoet kunnen zien: ik kreeg al een mail met een uitnodiging om 'vragen beantwoordt te krijgen'...
Maar helaas, ik wordt van zo'n uitnodiging alleen maar achterdochtig...
Maar ik geef het toe: het BPFK doet het in vergelijking tot andere heel goed....voor zover ik kan bekijken.... :roll:
Kennis van pensioenen is bij mij ongeveer net zo groot als mijn kennis van tankers.. :oops:
Ik wordt een peu-nerveus als ik in het bestuur mensen zie die zelfs niet (bij de koopvaardij) hebben gevaren, maar anderzijds: wanneer het over bijzonder grote bedragen anderman's geld en beleggingen gaat, moet je mensen hebben die daar verstand van hebben: je gaat tenslotte ook niet naar ZZP-er HandigeHarry voor een blindedarm-operatie, ongeacht hoe handig Harry wel niet is...

Ik moet wat meer vertrouwen hebben in al die bestuursmensen; openheid, en goede uitleg, verdient dan ook vertrouwen
En dat doen ze , immers ? Dus ik prent het me goed in: vertrouwen hebben, Janneman....
zo....en nou maar hopen dat ik naar mezelf luister.....
Bijlagen
kpf.jpg
kpf.jpg (190.26 KiB) 2649 keer bekeken
Oost, west...ook best
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door v+d »

Nou Jan, als er nou eens een lekker ding in het bestuur zat, dan gingen we die het hemd van het lijf vragen :-D .
Maak je maar niet druk, het komt op :wink:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door jdbvos »

dan gingen we die het hemd van het lijf vragen
...en dan -uiteraard- niet figuurlijk ! :lol: :lol: :lol:
Mooie politieke slogan: Als putje bij paaltje komt, kunnen mannen heel diepgaand zijn; tenslotte hebben alleen mannen iets in te brengen in deze wereld..

:lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Koopvaardijpensioen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

He JDB....laat Vrou Vos dit niet lezen. :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie