Levensbewijs

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: Levensbewijs

Bericht door Chris.dus »

Ach ja, het briefadres.....zucht.
Hier in Alkmaar wilde de desbetreffende ambtenaar ons eerst geen briefadres geven, pas toen wij met de wettelijke regels aan kwamen zetten ging ze overstag.
Maar wilde toen wel dat wij dit elke 3 maanden opnieuw kwamen aanvragen.
Maar na wat heen en weer praten werd dat al 1 x per jaar, en na 1 keer verlengen zijn wij nooit meer opgeroepen.
De reden waarom ambtenaren niet zo blij zijn met het aanvragen van een briefadres, is dat er in elke grote gemeente wel een aantal beroepswerkelozen op een wrak bootje gaan wonen en vervolgens een uitkering claimen aan de hand van het briefadres.
Het vreemde is wel weer, dat ik voor mijn wapenverlof het briefadres moest opgeven, terwijl het wapen aan boord in de kluis ligt.
Maar daar had de controlerend agent weer geen enkel probleem mee.
Kortom, het wonen op een varend schip maakt ambtenaren zenuwachtig en van slag. :-D
Mensen die leven zonder postcode is hun grootste nachtmerrie :evil:

Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Levensbewijs

Bericht door Koos »

Hallo Eddy,
Tja zoals reeds door enkel leden aangemerkt zit 't em erin dat je niet bij de gemeentelijke instelling bent geweest waar je bent ingeschreven en dan lig je er in dit land gewoon uit, hetzij als gevolg van de over-strikt gehanteerde regelgeving, hetzij aan gemis van relativerend vermogen van de betreffende ambtenaar met daarbij niet echt de wil om iemand ten dienste te zijn om iets op te lossen.
Maarja ook ondervonden op het een wel en op het ander weer niet en de flexibiliteit naar de ene persoon of naar een andere persoon kan ook nog wel eens varieren.
Ikzelf ga zoals te doen gebruikelijk naar het Gemeentekantoor en wordt je er niet goed van hoeveel keer je een bewijs van in leven zijn voor allerlei moet overleggen.
Nu moet gezegd denk ik, dat er ook wel misbruik wordt gemaakt van uitkeringsinstanties en op grond daarvan men alert is.
Is een een reden om niet echt te klagen maar soms wat ongemakkelijk en te overkomen.
Als je de pech (of het geluk) hebt met meerdere uitkeringsinstanties te maken te hebben wordt je er helemaal horendol van.
Dus telkenmale weer op naar het gemeentehuis voor verkrijging van, zoals "lp" zegt, een "Attestatie de Vita".
Nu schijn je 2 soorten te hebben, want vraagt de baliemedewerkster altijd, "Het betaalde of het gratis document".
Voor mij altijd het gratis document.
Probleem is dat zo'n ding eigenlijk maar een dag geldig is ofwel t/m ontvangst van de verzoeker.
Gr.Koos


Plaats reactie