Poosje weg.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Poosje weg.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Tja, Louis.
In 2001 ben ik met Kombuispraat begonnen en uiteraard heb je dan nog geen leden. :)
HIER is te zien dat Dagmar zich als eerste aangemeld heeft. :wink:
Daarna helaas nooit meer iets van Dagmar vernomen.
Het werd daarna een gezellig ploegje, maar op een goed moment ging een van de leden bij een ander scheepvaartforum aan de slag.
Maar dit nieuwe forum was onderdeel van een commerciële site met als achterliggende gedachte dat er geld mee verdiend kon worden.
Om misverstanden te voorkomen: dit slaat niet op Willem Visser van Kroonvaarders met wie ik nog goede contacten heb.
Toen de internethype één grote luchtballon bleek te zijn en de leden elkaar ongestoord rollebollend in de haren konden vliegen is dat forum in no time time afgeborreld.
DIT heb ik dus al die tijd goed in mijn achterhoofd gehouden toen Kombuispraat verder ging groeien.
Ook daarna hebben zich hier af en toe incidenten voorgedaan en moesten er maatregelen genomen worden.
De laatste weken is het bezoekersaantal toegenomen, niet dat ik dit zo belangrijk vind, maar het valt gewoon op. :wink:
En het aantal leden dat opeens als "verborgen" komt kijken is aanzienlijk toegenomen. :(
Maar gelukkig zijn er nog genoeg Kombuizenaars over om er verder een leuk en gezellig forum van te maken waar een zeeman en ook niet-zeelui zich thuisvoelen.
All the best
Jos

shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Re: Poosje weg.

Bericht door shipwis »

ja Jos, dat was in de tijd, dat ''geluk nog gewoon was''
de eerste reunie'ën, met 'n man of 6,
dat kan ik nog steeds niet vergeten,
af en toe de oude foto's van de 'ballentent' bekijken,
geeft mij toch steeds de indruk, dat het toen nog 'leuk' was, niettan?
groets, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.
rinus

Re: Poosje weg.

Bericht door rinus »

ja pete het was toen zeker leuk
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Poosje weg.

Bericht door Bertus. »

shipwis schreef:ja Jos, geeft mij toch steeds de indruk, dat het toen nog 'leuk' was, niettan?
groets, pete
Nu niet dan. :?: :roll:

M.v.g. Bertus.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: Poosje weg.

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

En zo varen we rustig verder met het s.s. Nostalgia.
Harry
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Re: Poosje weg.

Bericht door Eric »

Ha die Jos en anderen,

De reden waarom ik tijdelijk afhaakte is het best omschreven door Louis.
Ik ben nog lang niet met pensioen (net boven de 40), en had zoveel andere dingen aan mijn hoofd dat ik kombuispraat even in de reserve heb gehouden.
Om diezelfde reden ben ik nog niet zo actief.
Net vader (waar de meesten hier opa zijn), drukke baan, leuke andere hobbies en ohja, ook nog eigenaar van vaarschool Boordlicht (www.boordlicht.nl)

Dat er ook stoorzenders hier schrijven die 5 jaar gevaren hebben, daarna 40 jaar aan de wal hebben gewerkt, en nu alweer tien jaar genieten van hun (welverdiende) vrijheid maar nog net doen alsof ze het varen hebben uitgevonden, en niet gehinderd door enig gebrek aan recente kennis van zaken op elke actuele ramp hun mening als waarheid spuien, doet mij niets. Stoor me er wel eens aan, maar het helpt als je weet wie het zegt.
Anderen zijn wél deskundig, gaan wel eens te hard in hun oordeel, maar ook dat is menselijk, en wordt gecompenseerd door hun vakmanschap.
Daar ligt het dus niet aan.

Theo is er even tussenuit, hij schreef niet dat hij voorgoed weg is, maar een POOSJE weg.
En dan komt in ene weer die discussie over de sfeer hier. Niet nodig, die is goed en blijft door toedoen van de moderators ook goed.
Dat we wel eens iets te rechtstreeks in uitlatingen zijn hoort bij de zeeman.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Poosje weg.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

die 5 jaar gevaren hebben
Die kunnen in die 5 jaar heel wat meegemaakt hebben, Eric.
Hangt helemaal af waar en op wat soort schepen ze gevaren hebben. :)
Ik heb ook gebrek aan recente kennis van zaken van actuele rampen, maar vind toch wel dat ik mijn menig hierover mag geven op Kombuispraat.
In mijn geval gaat het dan vaak over de manier van wachtlopen op de brug.
Heel simpel gezegd: vroeger liepen we wacht en hielden we uitkijk, tegenwoordig denken ze blijkbaar dat ze op een ship simulator bezig zijn. :wink:
jago
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 jan 2009 13:34

Re: Poosje weg.

Bericht door jago »

Hallo Theo, Jos e.a.

Respect voor elkaar, zoals bij voetbal , en in het leven, daar draait het toch om!
Heb heel lang gewacht om te reageren maar wil toch mijn gedachten verwoorden.

EEN LEZER KAN EEN BOEK LEZEN, DICHT KLAPPEN WEER OPENEN OF DICHTGOOIEN.
EEN SCHRIJVER ZAL ZIJN BOEK ALTIJD WILLEN VOLTOOIEN.

Weer geen amateur voetbal dit weekend,
hoef ik gelukkig ook niet te zingen: Wat is het stil aan de overkant.

Groeten Jaap.
Ton de draaier
Berichten: 115
Lid geworden op: 16 okt 2011 21:39
Locatie: noordkop

Re: Poosje weg.

Bericht door Ton de draaier »

Ik weet niet wat hier speelt; maar met het vertrek van Theo is een gat opengevallen, wat door niemand hier meer is in te vullen... Ik hoop ECHT dat ie weer terugkomt; voor zijn aanvulling op "Varen in oorlogstijd" zijn on ontbeerlijk. In ieder geval bedank ik degen die hem eraf heeft weten te krijgen.....
Met vriendelijke groeten Ton van der Sluijs

"Geen as is zo lang, of er zit wel een eind aan"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Poosje weg.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In ieder geval bedank ik degene die hem eraf heeft weten te krijgen
Even iets rechtzetten en duidelijk maken, want aan geouwehoer hebben we niks.
Niemand krijgt mij van het forum af als ik dat zelf niet wil. Dat is alleen voorbehouden aan de man wiens naam hier op de voordeur staat: Jos Komen.
Zijn wil is forumwet, die maakt hier de dienst uit en alleen hij kan me op straat stampen.

Ik zei in mijn aankondiging dat mijn besluit weloverwogen was en vooral ingegeven omdat het me meer aan inspanning kostte dan het aan genoegen opleverde. Dat zoiets dan in gang wordt gezet doordat er wat vervelende ontwikkelingen zijn, is een andere zaak, maar het blijft een kwestie van afwegen: wat is op zeker moment belangrijk. Als je dan een zeer welkome opdracht hebt aangenomen die je alleen binnen de overeengekomen tijd kunt voltooien als je je aan een strak werkschema houdt, dan is de beslissing niet moeilijk.
En het werkt; afkicken is evenmin moeilijk. Ik lees alleen nog maar mee en alleen dat wat me interesseert. Geloof het of niet, maar dat scheelt me werkelijk uren per dag en daardoor heb ik geen moeite met mijn schema. Mijn deadline is 21 maart en bij leven en welzijn haal ik die moeiteloos.
Ik heb ook duidelijk een termijn genoemd: minstens tot de paaseieren en het begin van de zomertijd. Dat is 31 maart/1 april. Misschien wel langer, maar zeker niet korter en ook alleen als ik daarna ook echt iets zinnigs te melden heb. Misschien ga ik daarna ook wel in hetzelfde strakke schema door met mijn eigen schrijverij. Juist nu, nu ik geen tijd te missen heb, barst ik van de ideeën. Verhalen die al jaren liggen te rijpen, zoals goeie Goudse kaas en wijn van een goed jaar. We zullen zien. Dat zien we over dat "poosje" dat ik toch duidelijk heb genoemd.

En laten we wel wezen: niemand is "onontbeerlijk" en iedereen kan gemist worden. Het zou niet best zijn als dat niet zo was.

Ten slotte nog even terug naar die wijn. In een verhaal dat al negen jaar ligt te rijpen, komt het volgende voor...

    • Oud zeer is als oude wijn: als het van een goed jaar is en lange tijd met rust wordt gelaten, kan het iets moois worden. Bewaar je het verkeerd, dan wordt het azijn. Weersta de verleiding om de flessen te vroeg open te maken. Het is beter en veiliger om ze alleen zo nu en dan eens voorzichtig op te pakken en af te stoffen. Kijk naar het etiket en denk terug aan de goede wijnjaren. De jaren waarin de lenteregen zacht was, de zomer warm en droog en de druiven vol en rijp als de druivenpluksters.
      november 2003
      Bovenstaande tekst ©Theo Horsten

      Afbeelding
[/i]
Ik bedoel maar: ik zit niet te mokken of te chagrijnen. :wink:

(Om dit berichtje zo te krijgen als ik het wilde hebben, kostte me bijna anderhalf uur die ik eigenlijk niet kan missen. Maar ik wilde het toch doen, zoals ik zei: om nog meer gezeur te voorkomen.
Tot de paaseieren.)


Plaats reactie