Fred Olsen Lines
Re: Fred Olsen Lines
De "Bastant" is toch maar mooi 45 jaar oud geworden !.
Enne, ook nog eens 5 jaar daar van voor Piet Vroon.
m.v.g., Roy
Sorry Ruud, ik heb het maar even veranderd.....................
En nee, ook geen spiritus voor mij.
( 't Is trouwens wel een goed merk. )
Enne, ook nog eens 5 jaar daar van voor Piet Vroon.
m.v.g., Roy
Sorry Ruud, ik heb het maar even veranderd.....................
En nee, ook geen spiritus voor mij.
( 't Is trouwens wel een goed merk. )
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy Roy,
Zit je nu al aan die "EAU DE COLOGNE"
54 jaar voor Vroon
Zit je nu al aan die "EAU DE COLOGNE"
54 jaar voor Vroon
Re: Fred Olsen Lines
Zo maakt een cruise company nooit reklame met haar schepen.............
Ze zijn immers gebouwd voor stralend mooi weer !.
m.v.g., Roy
Ze zijn immers gebouwd voor stralend mooi weer !.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Deze BATAAN uit 1947 krijgt extra aandacht,met maar liefst 5 foto's,gelukkig niet als fish factory ship want daar lijkt zij mij er niet mooier op geworden zijn,maar als fraai vrachtschip.
Deze BATAAN uit 1947 krijgt extra aandacht,met maar liefst 5 foto's,gelukkig niet als fish factory ship want daar lijkt zij mij er niet mooier op geworden zijn,maar als fraai vrachtschip.
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Was gisteren bijna die witte zooi weg, ligt er weer een dik pak hier,ik ben er eigenlijk wel klaar mee
Vooruit maar, hier de BATAVIA uit 1922,hoogstwaarschijnlijk genomen ergens in Nederland,maar waar
IMO: 5605634
Year: 1922
Name: BATAVIA
Type: Cargo ship
Launch Date: 2.12.21
Flag: NOR
Date of completion: 3.22
Tons: 962
Yard No: 11
LPP: 65.5
Country of build: DNK
Beam: 10.6
Builder: Odense Staalskibs
Location of yard: Odense
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-
End: 1942
Subsequent History:
41 SAINTE MADELEINE
Disposal Data:
scuttled River Sebu, Morocco 8.11.42
Was gisteren bijna die witte zooi weg, ligt er weer een dik pak hier,ik ben er eigenlijk wel klaar mee
Vooruit maar, hier de BATAVIA uit 1922,hoogstwaarschijnlijk genomen ergens in Nederland,maar waar
IMO: 5605634
Year: 1922
Name: BATAVIA
Type: Cargo ship
Launch Date: 2.12.21
Flag: NOR
Date of completion: 3.22
Tons: 962
Yard No: 11
LPP: 65.5
Country of build: DNK
Beam: 10.6
Builder: Odense Staalskibs
Location of yard: Odense
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-
End: 1942
Subsequent History:
41 SAINTE MADELEINE
Disposal Data:
scuttled River Sebu, Morocco 8.11.42
Re: Fred Olsen Lines
De "Batavia" zou in de Binnenhaven bij de H.S.M. in Amsterdam kunnen liggen.
In latere jaren lagen de schepen van Fred Olsen vaak op de kop bij de H.S.M.
De Binnenhaven is inmiddels al lang en breed uit de tijd...........
Hiernaast moet opgemerkt worden dat Fred Olsen ook op Rotterdam voer en vaak afmeerde bij Burger in de IJsselhaven.
Voor alsnog ga ik van A'dam uit.
m.v.g., Roy
In latere jaren lagen de schepen van Fred Olsen vaak op de kop bij de H.S.M.
De Binnenhaven is inmiddels al lang en breed uit de tijd...........
Hiernaast moet opgemerkt worden dat Fred Olsen ook op Rotterdam voer en vaak afmeerde bij Burger in de IJsselhaven.
Voor alsnog ga ik van A'dam uit.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Ach Roy,het maakt niet uit waar deze BATAVIA lag,in ieder geval ergens in Nederland,met een JONGE JAN als getuige er voor liggend,en daar zullen er ook vast een hele boel van geweest zijn.
Maar we gaan verder met een wel veel genoemd schip van de rederij,namelijk de BAYARD,waarvan de 1e in 1843 te water ging.
Daarna volgden er nog velen:1897-1916-1936-1951-1975-1982-1997.
Hier de 1e:
BAYARD 1843
Owner: Petter Olsen, Built: 1843, Displacement: 348 tons
Built in Kristiansand and bought in 1861 by Petter Olsen who called the ship "Little Bayard" or "Old Bayard" as distinct from barque Bayard,
built in Arendal in 1855, which he later took over from F.C. Olsen.
Crushed by ice off Newfoundland 7/5 1885
===
Deze dame is maar liefst 62 jaar geworden
IMO: 5600940
Year: 1897
Name: BAYARD
Type: Cargo ship
Flag: NOR
Date of completion: 20.6.97
Tons: 1001
Yard No: 106
LPP: 69.9
Country of build: NOR
Beam: 9.9
Builder: Nylands Verksted
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-8
End: 1959
Subsequent History:
15 BESS - 23 HAVBOR - 28 BRAEMAR - 36 ANNA
Disposal Data:
wrecked St Coombs, near Fraserburgh 7.12.59
Ach Roy,het maakt niet uit waar deze BATAVIA lag,in ieder geval ergens in Nederland,met een JONGE JAN als getuige er voor liggend,en daar zullen er ook vast een hele boel van geweest zijn.
Maar we gaan verder met een wel veel genoemd schip van de rederij,namelijk de BAYARD,waarvan de 1e in 1843 te water ging.
Daarna volgden er nog velen:1897-1916-1936-1951-1975-1982-1997.
Hier de 1e:
BAYARD 1843
Owner: Petter Olsen, Built: 1843, Displacement: 348 tons
Built in Kristiansand and bought in 1861 by Petter Olsen who called the ship "Little Bayard" or "Old Bayard" as distinct from barque Bayard,
built in Arendal in 1855, which he later took over from F.C. Olsen.
Crushed by ice off Newfoundland 7/5 1885
===
Deze dame is maar liefst 62 jaar geworden
IMO: 5600940
Year: 1897
Name: BAYARD
Type: Cargo ship
Flag: NOR
Date of completion: 20.6.97
Tons: 1001
Yard No: 106
LPP: 69.9
Country of build: NOR
Beam: 9.9
Builder: Nylands Verksted
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-8
End: 1959
Subsequent History:
15 BESS - 23 HAVBOR - 28 BRAEMAR - 36 ANNA
Disposal Data:
wrecked St Coombs, near Fraserburgh 7.12.59
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Het vervolg van de BAYARD,ditmaal die uit 1916 & 1936,deze heeft een kort leven gehad,namelijk slechts 6 jaar.
IMO: 5603881
Year: 1916
Name: BAYARD
Type: Cargo ship
Launch Date: 23.10.15
Flag: NOR
Date of completion: 1.16
Tons: 2960
Yard No: 366
LPP: 102.2
Country of build: NOR
Beam: 14.7
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-10
End: 1962
Subsequent History:
33 ARGENTINO
Disposal Data:
wrecked Paranagua Bar 11.4.62 & sank 8.5.62
===
Dan de BAYARD uit 1936,de 1e van van vele schepen,met een bronzen boegbeeld[figurehead] gemaakt door beeldhouwer Emil Lie,met als voorbeeld de Franse ridder Bayard.
IMO: 5608282
Year: 1936
Name: BAYARD
Type: Cargo ship
Launch Date: 3.12.35
Flag: NOR
Date of completion: 2.36
Tons: 2160
Yard No: 467
LPP: 96.1
Country of build: NOR
Beam: 13.5
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13
End: 1942
Subsequent History:
Disposal Data:
Route New Orleans (5 Jul) - Cristobal
sm/t 29.35N/88.44W 6.7.42 (11*)Sunk by U-67,(11 dead and 21 survivors).
Het vervolg van de BAYARD,ditmaal die uit 1916 & 1936,deze heeft een kort leven gehad,namelijk slechts 6 jaar.
IMO: 5603881
Year: 1916
Name: BAYARD
Type: Cargo ship
Launch Date: 23.10.15
Flag: NOR
Date of completion: 1.16
Tons: 2960
Yard No: 366
LPP: 102.2
Country of build: NOR
Beam: 14.7
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-10
End: 1962
Subsequent History:
33 ARGENTINO
Disposal Data:
wrecked Paranagua Bar 11.4.62 & sank 8.5.62
===
Dan de BAYARD uit 1936,de 1e van van vele schepen,met een bronzen boegbeeld[figurehead] gemaakt door beeldhouwer Emil Lie,met als voorbeeld de Franse ridder Bayard.
IMO: 5608282
Year: 1936
Name: BAYARD
Type: Cargo ship
Launch Date: 3.12.35
Flag: NOR
Date of completion: 2.36
Tons: 2160
Yard No: 467
LPP: 96.1
Country of build: NOR
Beam: 13.5
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13
End: 1942
Subsequent History:
Disposal Data:
Route New Orleans (5 Jul) - Cristobal
sm/t 29.35N/88.44W 6.7.42 (11*)Sunk by U-67,(11 dead and 21 survivors).
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Verder met de BAYARD's,ditmaal uit 1951 & 1975,die nog steeds dobbert in de Med,als LUIGI PA,ik meen dat Wim van der Moolen er ooit een plaatje van heeft geschoten,tijdens één van zijn cruise reizen
IMO: 5038363
Year: 1951
Name: BAYARD
Type: Cargo ship (ref)
Flag: NOR
Date of completion: 15.3.51
Tons: 2374
DWT: 2820
Yard No: 73
Length overall: 105.5
LPP: 95.7
Country of build: SWE
Beam: 14.1
Builder: Helsingborgs Varfs
Location of yard: Helsingborg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15.5
End: 1981
Subsequent History:
72 NEGOSKY - 73 CAPITAINE LA PEROUSE - 76 TUI CAKAU - 78 CAPITAINE LA PEROUSE - 79 BOUNTY
Disposal Data:
BU Kaohsiung 20.1.81 [Kuo Dar Steel & Iron Enterprise Co Ltd]
===
IMO: 7382366
Year: 1975
Name: BAYARD
Type: Cargo ship (roro)
Launch Date: 9.74
Flag: NOR
Date of completion: 1.75
Tons: 3974
DWT: 5650
Yard No: 99
Length overall: 136.9
LPP: 123.8
Country of build: NOR
Beam: 21.0
Builder: Ankerlokken Floro
Location of yard: Floro
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-18.5
Subsequent History:
[1981 Lg 167.5/155.6m, 5171gt/10320dw] - 87 ISOLA DELLE STELLE - 07 LUIGI PA
Ps. Later meer....
Verder met de BAYARD's,ditmaal uit 1951 & 1975,die nog steeds dobbert in de Med,als LUIGI PA,ik meen dat Wim van der Moolen er ooit een plaatje van heeft geschoten,tijdens één van zijn cruise reizen
IMO: 5038363
Year: 1951
Name: BAYARD
Type: Cargo ship (ref)
Flag: NOR
Date of completion: 15.3.51
Tons: 2374
DWT: 2820
Yard No: 73
Length overall: 105.5
LPP: 95.7
Country of build: SWE
Beam: 14.1
Builder: Helsingborgs Varfs
Location of yard: Helsingborg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15.5
End: 1981
Subsequent History:
72 NEGOSKY - 73 CAPITAINE LA PEROUSE - 76 TUI CAKAU - 78 CAPITAINE LA PEROUSE - 79 BOUNTY
Disposal Data:
BU Kaohsiung 20.1.81 [Kuo Dar Steel & Iron Enterprise Co Ltd]
===
IMO: 7382366
Year: 1975
Name: BAYARD
Type: Cargo ship (roro)
Launch Date: 9.74
Flag: NOR
Date of completion: 1.75
Tons: 3974
DWT: 5650
Yard No: 99
Length overall: 136.9
LPP: 123.8
Country of build: NOR
Beam: 21.0
Builder: Ankerlokken Floro
Location of yard: Floro
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-18.5
Subsequent History:
[1981 Lg 167.5/155.6m, 5171gt/10320dw] - 87 ISOLA DELLE STELLE - 07 LUIGI PA
Ps. Later meer....