Fred Olsen Lines
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
De volgende uit de BALDUIN serie,is van 1921.
IMO: 5182138
Year: 1921
Name: BALDUIN
Type: Cargo ship
Launch Date: 29.7.21
Flag: NOR
Date of completion: 10.21
Tons: 1164
Yard No: 402
LPP: 69.1
Country of build: NOR
Beam: 11.2
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-9.5
End: 1969
Subsequent History:
53 KAREN - 68 CRETAN WIND
Disposal Data:
BU La Spezia 1.8.69
De volgende uit de BALDUIN serie,is van 1921.
IMO: 5182138
Year: 1921
Name: BALDUIN
Type: Cargo ship
Launch Date: 29.7.21
Flag: NOR
Date of completion: 10.21
Tons: 1164
Yard No: 402
LPP: 69.1
Country of build: NOR
Beam: 11.2
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-9.5
End: 1969
Subsequent History:
53 KAREN - 68 CRETAN WIND
Disposal Data:
BU La Spezia 1.8.69
Re: Fred Olsen Lines
nog eens de Borgsten
blijft een raar gezicht die joystick achterop
blijft een raar gezicht die joystick achterop
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Fred Olsen Lines
Hallo Johan.
Lekker met een slingerend schip
Groetjes Bob.V.
Lekker met een slingerend schip
Groetjes Bob.V.
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Was ff druk met andere zaken[buurman helpen met het installeren van een PC,na eerst een Laptop voor hem geinstalleerd], maar we gaan maar weer gewoon verder,met waar ik gebleven was, nlm. de BALDUIN,ditmaal uit 1955.
IMO: 5034484
Year: 1955
Name: BALDUIN
Type: Cargo ship
Launch Date: 5.3.55
Flag: NOR
Date of completion: 6.55
Tons: 2224
DWT: 2639
Yard No: 40
Length overall: 88.4
LPP: 80.8
Country of build: NOR
Beam: 13.0
Builder: Langesunds MV
Location of yard: Langesund
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13.5
End: 1978
Subsequent History:
[subcontract from Akers, Oslo #505] - 72 VATNATIND - 73 STIMON - 76 HIONA
Disposal Data:
foundered 36.28N/4.10W 9.9.78 [Rotterdam-Alexandria, oil in drums]
Was ff druk met andere zaken[buurman helpen met het installeren van een PC,na eerst een Laptop voor hem geinstalleerd], maar we gaan maar weer gewoon verder,met waar ik gebleven was, nlm. de BALDUIN,ditmaal uit 1955.
IMO: 5034484
Year: 1955
Name: BALDUIN
Type: Cargo ship
Launch Date: 5.3.55
Flag: NOR
Date of completion: 6.55
Tons: 2224
DWT: 2639
Yard No: 40
Length overall: 88.4
LPP: 80.8
Country of build: NOR
Beam: 13.0
Builder: Langesunds MV
Location of yard: Langesund
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13.5
End: 1978
Subsequent History:
[subcontract from Akers, Oslo #505] - 72 VATNATIND - 73 STIMON - 76 HIONA
Disposal Data:
foundered 36.28N/4.10W 9.9.78 [Rotterdam-Alexandria, oil in drums]
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Verder met nog een BALDUIN,deze scharrelt nog steeds rond als MASSIMO M
IMO: 7411387
Year: 1975
Name: BALDUIN
Type: Cargo ship (roro)
Launch Date: 7.11.75
Flag: NOR Date of completion: 11.75
Tons: 3974
DWT: 5650
Yard No: 102
Length overall: 136.9
LPP: 123.8
Country of build: NOR
Beam: 21.0
Builder: Ankerlokken Floro
Location of yard: Floro
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-18.5
Subsequent History:
[1980 Lg 167.5/155.6m, 5171gt/10320dw] - 99 TOR NORVEGIA - 01 TOR NERINGA - 10 MASSIMO M
Verder met nog een BALDUIN,deze scharrelt nog steeds rond als MASSIMO M
IMO: 7411387
Year: 1975
Name: BALDUIN
Type: Cargo ship (roro)
Launch Date: 7.11.75
Flag: NOR Date of completion: 11.75
Tons: 3974
DWT: 5650
Yard No: 102
Length overall: 136.9
LPP: 123.8
Country of build: NOR
Beam: 21.0
Builder: Ankerlokken Floro
Location of yard: Floro
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-18.5
Subsequent History:
[1980 Lg 167.5/155.6m, 5171gt/10320dw] - 99 TOR NORVEGIA - 01 TOR NERINGA - 10 MASSIMO M
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Gelijk nog maar 1, hier de BALI uit 1928.
IMO: 1149463
Year: 1928
Name: ALNWICK
Type: Passenger/cargo
Launch Date: 6.3.28
Flag: GBR
Date of completion: 4.28
Tons: 1383
Yard No: 1268
LPP: 77.4
Country of build: GBR
Beam: 11.8
Builder: Swan, Hunter & W.Richardson
Location of yard: Low Walker
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-14
End: 1955
Subsequent History:
35 BALI - 52 PYIDAWTHA
Disposal Data:
wrecked 19.27.30N/93.30.45E 6.5.55
Gelijk nog maar 1, hier de BALI uit 1928.
IMO: 1149463
Year: 1928
Name: ALNWICK
Type: Passenger/cargo
Launch Date: 6.3.28
Flag: GBR
Date of completion: 4.28
Tons: 1383
Yard No: 1268
LPP: 77.4
Country of build: GBR
Beam: 11.8
Builder: Swan, Hunter & W.Richardson
Location of yard: Low Walker
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-14
End: 1955
Subsequent History:
35 BALI - 52 PYIDAWTHA
Disposal Data:
wrecked 19.27.30N/93.30.45E 6.5.55
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Verder met de BALKIS uit 1939,en daarna die uit 1955
IMO: 5613886
Year: 1939
Name: BALKIS
Type: Cargo ship
Launch Date: 14.12.38
Flag: NOR
Date of completion: 3.39
Tons: 2161
Yard No: 477
LPP: 96.1
Country of build: NOR
Beam: 13.5
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13
End: 1942
Subsequent History:
Disposal Data:
sm/t (PIETRO CALVI) 2.30S/38.00W 10.4.42 (8*) [Halifax-Buenos Aires, paper]
===
IMO: 5034654
Year: 1955
Name: BALKIS
Type: Cargo ship (ref)
Launch Date: 23.12.54
Flag: NOR
Date of completion: 14.4.55
Tons: 4212
DWT: 4525
Yard No: 145
Length overall: 114.1
LPP: 103.6
Country of build: SWE
Beam: 15.3
Builder: Oresundsvarvet
Location of yard: Landskrona
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15
End: 1984
Subsequent History:
75 TELAURA - 80 HADI
Disposal Data:
BU Gadani Beach 29.2.84, work began 11.3.84 [Pacific Enterprises]
Verder met de BALKIS uit 1939,en daarna die uit 1955
IMO: 5613886
Year: 1939
Name: BALKIS
Type: Cargo ship
Launch Date: 14.12.38
Flag: NOR
Date of completion: 3.39
Tons: 2161
Yard No: 477
LPP: 96.1
Country of build: NOR
Beam: 13.5
Builder: Akers MV
Location of yard: Oslo
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-13
End: 1942
Subsequent History:
Disposal Data:
sm/t (PIETRO CALVI) 2.30S/38.00W 10.4.42 (8*) [Halifax-Buenos Aires, paper]
===
IMO: 5034654
Year: 1955
Name: BALKIS
Type: Cargo ship (ref)
Launch Date: 23.12.54
Flag: NOR
Date of completion: 14.4.55
Tons: 4212
DWT: 4525
Yard No: 145
Length overall: 114.1
LPP: 103.6
Country of build: SWE
Beam: 15.3
Builder: Oresundsvarvet
Location of yard: Landskrona
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15
End: 1984
Subsequent History:
75 TELAURA - 80 HADI
Disposal Data:
BU Gadani Beach 29.2.84, work began 11.3.84 [Pacific Enterprises]
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Vanuit een ijzig aanvoelend Helmond,gaan we verder met de BALTIQUE,waarvan er 3 waren,t.w. die uit 1902,die van 1916, en die van 1966.
Met de eerste 2 was men niet erg gelukkig,1 schip verdween in het niets,de volgende liep schipbreuk op,zo ook de laatste.
IMO: 5601791
Year: 1902
Name: BALTIQUE
Type: Cargo ship
Launch Date: 20.3.02
Flag: FRA
Date of completion: 5.02
Tons: 2577
Yard No: 227
LPP: 91.4
Country of build: GBR
Beam: 13.6
Builder: Grangemouth & Greenock DY Co
Location of yard: Cartsdyke
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-
End: 1930
Subsequent History:
[LD as RICHARD HOCKEN] - 24 TOREFJELL
Disposal Data:
missing - passed Helsingborg 26.12.30 [Gdynia-Harstad, coal & coke]
===
IMO: 1140375
Year: 1916
Name: NORVO
Type: Cargo ship
Flag: NOR
Date of completion: 7.1.16
Tons: 1136
Yard No: 27
LPP: 68.7
Country of build: NOR
Beam: 11.1
Builder: Moss Vaerft & Dokk
Location of yard: Moss
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-9
End: 1934
Subsequent History:
25 BALTIQUE - 32 TOARE - 33 BERYL
Disposal Data:
wrecked Almadi Rocks, near Dakar 6.8.34 [Teneriffe-Dakar, ballast]
===
Wel een aparte brug,voor die tijd
IMO: 6613316
Year: 1966
Name: BALTIQUE
Type: Cargo ship
Launch Date: 10.5.66
Flag: NOR
Date of completion: 22.7.66
Tons: 1340
DWT: 2308
Yard No: 169
Length overall: 83.5
LPP: 75.4
Country of build: NOR
Beam: 14.1
Builder: Kaldnes MV
Location of yard: Tonsberg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-14.5
End: 2011
Subsequent History:
75 SUNNMORE - 85 FRENGENFJORD - 85 SAGA I - 87 HVITANES - 01 LJOSAFOSS - 03 KOSMOS - 08 EDRO III
Disposal Data:
wrecked at Coral Bay, near Paphos 8.12.11
Vanuit een ijzig aanvoelend Helmond,gaan we verder met de BALTIQUE,waarvan er 3 waren,t.w. die uit 1902,die van 1916, en die van 1966.
Met de eerste 2 was men niet erg gelukkig,1 schip verdween in het niets,de volgende liep schipbreuk op,zo ook de laatste.
IMO: 5601791
Year: 1902
Name: BALTIQUE
Type: Cargo ship
Launch Date: 20.3.02
Flag: FRA
Date of completion: 5.02
Tons: 2577
Yard No: 227
LPP: 91.4
Country of build: GBR
Beam: 13.6
Builder: Grangemouth & Greenock DY Co
Location of yard: Cartsdyke
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-
End: 1930
Subsequent History:
[LD as RICHARD HOCKEN] - 24 TOREFJELL
Disposal Data:
missing - passed Helsingborg 26.12.30 [Gdynia-Harstad, coal & coke]
===
IMO: 1140375
Year: 1916
Name: NORVO
Type: Cargo ship
Flag: NOR
Date of completion: 7.1.16
Tons: 1136
Yard No: 27
LPP: 68.7
Country of build: NOR
Beam: 11.1
Builder: Moss Vaerft & Dokk
Location of yard: Moss
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1T-9
End: 1934
Subsequent History:
25 BALTIQUE - 32 TOARE - 33 BERYL
Disposal Data:
wrecked Almadi Rocks, near Dakar 6.8.34 [Teneriffe-Dakar, ballast]
===
Wel een aparte brug,voor die tijd
IMO: 6613316
Year: 1966
Name: BALTIQUE
Type: Cargo ship
Launch Date: 10.5.66
Flag: NOR
Date of completion: 22.7.66
Tons: 1340
DWT: 2308
Yard No: 169
Length overall: 83.5
LPP: 75.4
Country of build: NOR
Beam: 14.1
Builder: Kaldnes MV
Location of yard: Tonsberg
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-14.5
End: 2011
Subsequent History:
75 SUNNMORE - 85 FRENGENFJORD - 85 SAGA I - 87 HVITANES - 01 LJOSAFOSS - 03 KOSMOS - 08 EDRO III
Disposal Data:
wrecked at Coral Bay, near Paphos 8.12.11
Re: Fred Olsen Lines
Ahoy,
Verder met de BALZAC uit 1921, daarna die uit 1955.
IMO: 5605233
Year: 1921
Name: BALZAC
Type: Cargo ship
Launch Date: 30.8.21
Flag: NOR
Date of completion: 12.21
Tons: 962
Yard No: 9
LPP: 65.5
Country of build: DNK
Beam: 10.6
Builder: Odense Staalskibs
Location of yard: Odense
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-
End: 1940
Subsequent History:
Disposal Data:
mined at anchor 1nm from Roker Pier Lt, Sunderland 26.7.40 [Sunderland-Cowes, coal]
===
IMO: 5035373
Year: 1955
Name: BALZAC
Type: Cargo ship (ref)
Launch Date: 8.3.55
Flag: NOR
Date of completion: 6.55
Tons: 3614
DWT: 4160
Yard No: 329
Length overall: 105.4
LPP: 96.0
Country of build: SWE
Beam: 14.5
Builder: Oskarshamns Varv
Location of yard: Oskarshamn
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15
End: 1977
Subsequent History:
72 CAPITAINE BOUGAINVILLE
Disposal Data:
fire 35.32S/173.32E 3.9.75 (15*), beached 35.33S/174.30E & BU Auckland 4.8.77 [Pacific Scrap Ltd]
Verder met de BALZAC uit 1921, daarna die uit 1955.
IMO: 5605233
Year: 1921
Name: BALZAC
Type: Cargo ship
Launch Date: 30.8.21
Flag: NOR
Date of completion: 12.21
Tons: 962
Yard No: 9
LPP: 65.5
Country of build: DNK
Beam: 10.6
Builder: Odense Staalskibs
Location of yard: Odense
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-
End: 1940
Subsequent History:
Disposal Data:
mined at anchor 1nm from Roker Pier Lt, Sunderland 26.7.40 [Sunderland-Cowes, coal]
===
IMO: 5035373
Year: 1955
Name: BALZAC
Type: Cargo ship (ref)
Launch Date: 8.3.55
Flag: NOR
Date of completion: 6.55
Tons: 3614
DWT: 4160
Yard No: 329
Length overall: 105.4
LPP: 96.0
Country of build: SWE
Beam: 14.5
Builder: Oskarshamns Varv
Location of yard: Oskarshamn
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-15
End: 1977
Subsequent History:
72 CAPITAINE BOUGAINVILLE
Disposal Data:
fire 35.32S/173.32E 3.9.75 (15*), beached 35.33S/174.30E & BU Auckland 4.8.77 [Pacific Scrap Ltd]
Re: Fred Olsen Lines
Die uitbouw in het midden van het brugfront was zo'n beetje een patent van Fred Olsen Ruud !.
Daar begonnen ze zo rond het midden van de sixties mee. Het heeft aanvankelijk weinig navolging gekregen. Ik meen dat de eerste die dit systeem overnamen de baggerboeren met hun hopperzuigers waren. Daar zie ik het voordeel ook wel van in, maar bij een vracht- of passagierschip heb ik de clou niet helemaal door..........
Wat overeind blijft; ik geniet dagelijks van je Fred Olsen plaatsingen. Wat hebben die, naast de tankers, een kluft kleine G.H.V. schepen en shortsea traders gehad.
Het valt ook op dat de schepen die naar de Levant voeren naast passagiers accomodatie ook flinke ventilatiekokers hadden. Ze zullen dus ook zeer actief in de citrusvaart geweest zijn, schat ik zomaar.
m.v.g., Roy
Daar begonnen ze zo rond het midden van de sixties mee. Het heeft aanvankelijk weinig navolging gekregen. Ik meen dat de eerste die dit systeem overnamen de baggerboeren met hun hopperzuigers waren. Daar zie ik het voordeel ook wel van in, maar bij een vracht- of passagierschip heb ik de clou niet helemaal door..........
Wat overeind blijft; ik geniet dagelijks van je Fred Olsen plaatsingen. Wat hebben die, naast de tankers, een kluft kleine G.H.V. schepen en shortsea traders gehad.
Het valt ook op dat de schepen die naar de Levant voeren naast passagiers accomodatie ook flinke ventilatiekokers hadden. Ze zullen dus ook zeer actief in de citrusvaart geweest zijn, schat ik zomaar.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................