Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee (W)
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Dag 2, 2 april 2013, Palma de Mallorca, deel 2
Het drijft, dus doet ie ook mee. Doet overigens zeer nuttig werk. Pikte alle troep die in het water dreef op en nam hier en daar een vuilniszak van de jachten aan.
De 'TENACIA' staat op vertrek.
Onderhoudt een dienst tussen Barcelona en Palma de Mallorca.
IMO number : 9350707
Name of ship : TENACIA
Call Sign : ICGA
MMSI : 247230200
Gross tonnage : 25993
DWT : 8500
Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship
Year of build : 2008
Flag : Italy
Idem, met op de achtergrond de beroemde kathedraal 'Le Seu'.
Kathedraal La Seu
Het absolute hoogtepunt van Palma de Mallorca is de kathedraal, La Seu. Met de bouw van deze gotische kathedraal werd begonnen aan het eind van de 13de eeuw onder het bewind van Jaume II.
In totaal heeft de bouw zo’n 300 jaar geduurd en in 1601 werd het laatste onderdeel, het hoofdportaal, afgerond. De kathedraal is gebouwd in een driebeukige constructie met een 19 meter breed en 44 meter hoog schip, waarvan het gewelf door 14 zuilen wordt ondersteund. Naast het hoofdportaal heeft La Seu nog twee ingangen, waarvan La Portal del Mirador de mooiste is. Dit portaal is gedecoreerd door beeldhouwwerker Guillermo Sagrera met diverse geometrische figuren en bloemmotieven. Ook zeer de moeite waard zijn de notenhouten koorbanken en het neogotische orgel.
(gepikt van één of andere toeristische site)
Bovenstaande foto heb ik genomen met m'n nieuwe camera, een Nikon Coolpix P510. Geen spiegel-reflex, geen verwisselbare lenzen, gewoon een wat uitgebreide compactcamera. Voor het scheepsspotten is ie uitermate geschikt. Grootste voordeel: zoomt 42 x in. Wel een statief gebruiken of iets dergelijks. Ik had hem op de railing van het schip staan.
In het centrum van de stad nog wat foto's gemaakt, o.a. van deze oude elektrische tram/trein. We hadden dit ritje jaren ógeleden als eens gemaakt en is een aanrader. De rit gaat van Palma naar Port de Sóler in het noordwesten.
Boulevard naar het centrum.
Eén van de vele mooie pleinen in Palma.
De 'Costa Pacifica'.
Naam: SALEM
Scheepstype: Yacht
Bouwjaar: 1963
Lengte x Breedte: 75 m X 8 m
Gross Tonnage: 2083, Waterverplaatsing: 587 t
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 13.4 / 10.1 knots
Vlag: Gibraltar
Roepnaam: ZDDP3
IMO: 5402863,
MMSI: 236044000
We vertrekken om 13.30 u en daarvan morgen de foto's die daarbij horen.
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Het drijft, dus doet ie ook mee. Doet overigens zeer nuttig werk. Pikte alle troep die in het water dreef op en nam hier en daar een vuilniszak van de jachten aan.
De 'TENACIA' staat op vertrek.
Onderhoudt een dienst tussen Barcelona en Palma de Mallorca.
IMO number : 9350707
Name of ship : TENACIA
Call Sign : ICGA
MMSI : 247230200
Gross tonnage : 25993
DWT : 8500
Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship
Year of build : 2008
Flag : Italy
Idem, met op de achtergrond de beroemde kathedraal 'Le Seu'.
Kathedraal La Seu
Het absolute hoogtepunt van Palma de Mallorca is de kathedraal, La Seu. Met de bouw van deze gotische kathedraal werd begonnen aan het eind van de 13de eeuw onder het bewind van Jaume II.
In totaal heeft de bouw zo’n 300 jaar geduurd en in 1601 werd het laatste onderdeel, het hoofdportaal, afgerond. De kathedraal is gebouwd in een driebeukige constructie met een 19 meter breed en 44 meter hoog schip, waarvan het gewelf door 14 zuilen wordt ondersteund. Naast het hoofdportaal heeft La Seu nog twee ingangen, waarvan La Portal del Mirador de mooiste is. Dit portaal is gedecoreerd door beeldhouwwerker Guillermo Sagrera met diverse geometrische figuren en bloemmotieven. Ook zeer de moeite waard zijn de notenhouten koorbanken en het neogotische orgel.
(gepikt van één of andere toeristische site)
Bovenstaande foto heb ik genomen met m'n nieuwe camera, een Nikon Coolpix P510. Geen spiegel-reflex, geen verwisselbare lenzen, gewoon een wat uitgebreide compactcamera. Voor het scheepsspotten is ie uitermate geschikt. Grootste voordeel: zoomt 42 x in. Wel een statief gebruiken of iets dergelijks. Ik had hem op de railing van het schip staan.
In het centrum van de stad nog wat foto's gemaakt, o.a. van deze oude elektrische tram/trein. We hadden dit ritje jaren ógeleden als eens gemaakt en is een aanrader. De rit gaat van Palma naar Port de Sóler in het noordwesten.
Boulevard naar het centrum.
Eén van de vele mooie pleinen in Palma.
De 'Costa Pacifica'.
Naam: SALEM
Scheepstype: Yacht
Bouwjaar: 1963
Lengte x Breedte: 75 m X 8 m
Gross Tonnage: 2083, Waterverplaatsing: 587 t
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 13.4 / 10.1 knots
Vlag: Gibraltar
Roepnaam: ZDDP3
IMO: 5402863,
MMSI: 236044000
We vertrekken om 13.30 u en daarvan morgen de foto's die daarbij horen.
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Nog naar de (overdekte) markt geweest Wim? Of was daar geen tijd voor.
René
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Ik ben er vrij zeker van dat die "Salem" het voormalige weerschip "Cumulus" is.
Het schip ziet er trouwens patent uit. 't Zal ook wel een mud piepers gekost hebben.....
m.v.g., Roy
Het schip ziet er trouwens patent uit. 't Zal ook wel een mud piepers gekost hebben.....
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Ik kom terug op mijn vraag: ik ben in de war met Almería, ik weet niet eens of Palma een overdekte markt heeft....
René
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
@ roy,
Je hebt gelijk, is het voormalige weerschip.
Google weet alles
Je hebt gelijk, is het voormalige weerschip.
Google weet alles
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Bema schreef:@ roy,
Google weet alles
Dat dacht je maar: Google vraagt het is aan Roy !!!
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Ik meen de "Salem" voor een half jaar geleden eens in een Brits tijdschrift gezien te hebben. Vandaar dat ik een sterk vermnoeden had, maar het net weer niet helemaal zeker wist.
Dat zo'n jacht blijkbaar ook op Google te vinden is wist weer even niet.
( Ik ben momenteel de H.A.L. aan het uitspitten. Met name hoe het onder haar Amerikaanse eigenaren vergaat. Welnu, daar is via Google van alles te vinden. Eigenlijk vind ik het zo geen sport meer........... ).
m.v.g., Roy
Dat zo'n jacht blijkbaar ook op Google te vinden is wist weer even niet.
( Ik ben momenteel de H.A.L. aan het uitspitten. Met name hoe het onder haar Amerikaanse eigenaren vergaat. Welnu, daar is via Google van alles te vinden. Eigenlijk vind ik het zo geen sport meer........... ).
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Dag 2, 2 april 2013, Palma de Mallorca, deel 3.
Hallo René.
Ik mijd markten. Hier in Nederland, maar ook in het buitenland. Ik heb al jaren een afspraak met m'n vrouw dat zij gaat shoppen en de stad bekijken en dan blijf ik aan de waterkant om m'n plaatjes te schieten. Werkt prima !
Toen we precies om 13.30 u waren vertrokken kreeg ik een beter beeld op dit gigantische jacht.
Naam: STARGATE
Scheepstype: Yacht
Bouwjaar: 2001
Lengte x Breedte: 80 m X 13 m
Gross Tonnage: 1723, Waterverplaatsing: 1260 t
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 16.2 / 15.4 knots
Vlag: Bahamas [BS]
Roepnaam: C6SC9
IMO: 1005904, MMSI: 311281000
We waren nog niet buiten de breakwaters of de loods werd alweer van boord gehaald.
We varen weer en gaan nu richting Cagliari op Sardinië. Het is ook tijd om eens te gaan eten.
We waren ongeveer een uur onderweg en terwijl ik m'n bord stond op te scheppen, begon het schip plotseling behoorlijk te hellen. Als ik naar stuurboord door de ramen keek zag ik alleen maar blauw water en naar bakboord alleen maar blauwe lucht.
Ook begon er van alles op de grond te vallen, vooral glazen en koffiekopjes. Ook in de kombuis was het een kabaal van vallende voorwerpen. Ik kreeg een ongemakkelijk gevoel: gaat alles wel goed hier. Niet gelijk een 'Concordia' gevoel, maar leuk was het niet.
De gezagvoerder bracht het verlossende antwoord. Er was een ongeval gebeurt met een bemanningslid en moest zo snel mogelijk naar het hospitaal in Palma de Mallorca. De patient zou onderweg opgepikt worden door een reddingsboot.
Naam: SALVAMAR ACRUX
Scheepstype: SAR
Lengte x Breedte: 21 m X 6 m
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 23.3 / 14.7 knots
Vlag: Spanje
Roepnaam: EA-6437
MMSI: 224070190
De in het aluminium folie verpakte patient werd in de kajuit gelegd,
Onze scheepsarts ging mee om hem te begeleiden naar de haven,
....en weg was ie.
We moesten nu nog voor de haven van Palma wachten op de terugkeer van de arts en dan konden we verder gaan.
Over hoe het verder is vergaan met het bemanningslid werd geen mededeling over gedaan. Alleen maar excuses voor het ongemak en ondanks dat we een vertraging van ruim twee uur hadden opgelopen, zouden we op tijd in Cagliari aankomen.
Tja, je maakt wat mee.......
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Hallo René.
Ik mijd markten. Hier in Nederland, maar ook in het buitenland. Ik heb al jaren een afspraak met m'n vrouw dat zij gaat shoppen en de stad bekijken en dan blijf ik aan de waterkant om m'n plaatjes te schieten. Werkt prima !
Toen we precies om 13.30 u waren vertrokken kreeg ik een beter beeld op dit gigantische jacht.
Naam: STARGATE
Scheepstype: Yacht
Bouwjaar: 2001
Lengte x Breedte: 80 m X 13 m
Gross Tonnage: 1723, Waterverplaatsing: 1260 t
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 16.2 / 15.4 knots
Vlag: Bahamas [BS]
Roepnaam: C6SC9
IMO: 1005904, MMSI: 311281000
We waren nog niet buiten de breakwaters of de loods werd alweer van boord gehaald.
We varen weer en gaan nu richting Cagliari op Sardinië. Het is ook tijd om eens te gaan eten.
We waren ongeveer een uur onderweg en terwijl ik m'n bord stond op te scheppen, begon het schip plotseling behoorlijk te hellen. Als ik naar stuurboord door de ramen keek zag ik alleen maar blauw water en naar bakboord alleen maar blauwe lucht.
Ook begon er van alles op de grond te vallen, vooral glazen en koffiekopjes. Ook in de kombuis was het een kabaal van vallende voorwerpen. Ik kreeg een ongemakkelijk gevoel: gaat alles wel goed hier. Niet gelijk een 'Concordia' gevoel, maar leuk was het niet.
De gezagvoerder bracht het verlossende antwoord. Er was een ongeval gebeurt met een bemanningslid en moest zo snel mogelijk naar het hospitaal in Palma de Mallorca. De patient zou onderweg opgepikt worden door een reddingsboot.
Naam: SALVAMAR ACRUX
Scheepstype: SAR
Lengte x Breedte: 21 m X 6 m
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 23.3 / 14.7 knots
Vlag: Spanje
Roepnaam: EA-6437
MMSI: 224070190
De in het aluminium folie verpakte patient werd in de kajuit gelegd,
Onze scheepsarts ging mee om hem te begeleiden naar de haven,
....en weg was ie.
We moesten nu nog voor de haven van Palma wachten op de terugkeer van de arts en dan konden we verder gaan.
Over hoe het verder is vergaan met het bemanningslid werd geen mededeling over gedaan. Alleen maar excuses voor het ongemak en ondanks dat we een vertraging van ruim twee uur hadden opgelopen, zouden we op tijd in Cagliari aankomen.
Tja, je maakt wat mee.......
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Dag 3, 3 april 2013, Cagliari, Sardinië, deel 1
Gelijk bij het wakker worden werd het al duidelijk dat dit een prachtige dag zou worden. De temperatuur is nu gestegen tot in de 20 graden en tot de aankomst in Cagliari hielden we ons met dit soort werkzaamheden bezig.
We varen eerst een tijd langs de zuidkust van Sardinië en zullen om 13.00 u aankomen in Cagliary.
Als we in de buurt van Cagliary komen wordt het drukker met de scheepvaart.
IMO number : 8914544
Name of ship : KENZA
Call Sign : CNA3727
MMSI : 242057000
Gross tonnage : 7676
DWT : 8609
Type of ship : Container Ship
Year of build : 1991
Flag : Morocco
IMO number : 9035292
Name of ship : RITA
Call Sign : IBRI
MMSI : 247139000
Gross tonnage : 4054
DWT : 6049
Type of ship : Chemical Tanker
Year of build : 1994
Flag : Italy
Ook de aankomst in Cagliari is schitterend.
Loodsboot 'Maddalena'
IMO number : 8708672
Name of ship : CORINTHIAN
Call Sign : 9HUT9
MMSI : 249556000
Gross tonnage : 4077
DWT : 2420
Type of ship : Passenger (Cruise) Ship
Year of build : 1990
Flag : Malta
En tot slot van dit deel nog een paar raadsels (voor mij tenminste). Misschien weten anderen hier de gegevens bij te geven, ik heb ze niet kunnen vinden.
Er stond alleen het nummer CA 4032 op , maar geen naam.
Ik ben alleen achter de naam gekomen en die is 'AETOS', maar verder niets.
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Gelijk bij het wakker worden werd het al duidelijk dat dit een prachtige dag zou worden. De temperatuur is nu gestegen tot in de 20 graden en tot de aankomst in Cagliari hielden we ons met dit soort werkzaamheden bezig.
We varen eerst een tijd langs de zuidkust van Sardinië en zullen om 13.00 u aankomen in Cagliary.
Als we in de buurt van Cagliary komen wordt het drukker met de scheepvaart.
IMO number : 8914544
Name of ship : KENZA
Call Sign : CNA3727
MMSI : 242057000
Gross tonnage : 7676
DWT : 8609
Type of ship : Container Ship
Year of build : 1991
Flag : Morocco
IMO number : 9035292
Name of ship : RITA
Call Sign : IBRI
MMSI : 247139000
Gross tonnage : 4054
DWT : 6049
Type of ship : Chemical Tanker
Year of build : 1994
Flag : Italy
Ook de aankomst in Cagliari is schitterend.
Loodsboot 'Maddalena'
IMO number : 8708672
Name of ship : CORINTHIAN
Call Sign : 9HUT9
MMSI : 249556000
Gross tonnage : 4077
DWT : 2420
Type of ship : Passenger (Cruise) Ship
Year of build : 1990
Flag : Malta
En tot slot van dit deel nog een paar raadsels (voor mij tenminste). Misschien weten anderen hier de gegevens bij te geven, ik heb ze niet kunnen vinden.
Er stond alleen het nummer CA 4032 op , maar geen naam.
Ik ben alleen achter de naam gekomen en die is 'AETOS', maar verder niets.
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Re: Foto-impressie cruise 'Costa Pacifica'- Middellandse Zee
Ahoy Wim,
Ik denk dat je hier bij de CA 4032,dit kunt bijschrijven;
NORTH ROCK (1956 - 1972)
O.N. 187127. 206g. 0n. 104' 3" x 28' 2" x 11' 6½"
T.3-cyl. (15", 25" & 42" x 27") steam engine made by Charles D. Holmes & Company Ltd., Hull. 1,050 I.H.P.
Post 1963: 8-cyl. 4 S.C.S.A. (381 x 457mm) KMR8 type diesel engine made by Mirrlees Blackstone (Stockport) Ltd, Stockport. 1,440 B.H.P.
28.11.1955: Launched by George Brown & Company (Marine) Ltd., Greenock (Yard No. 264), for the Alexandra Towing Company Ltd.
23.3.1956: Completed.
1963: Re-engined.
1972: Sold to Rimorchiatori Sardi S.p.A., Cagliari, and renamed CAPO FERRATO.
1998: Operated by Achille Onoratu fu Vincenzo, Naples.
2005: Sold to Moby SpA, Portoferraio, Italy.
5.6.2010: Still listed on Equasis website.
Dus CAPO FERRATO zal dat geweest zijn.
Wat betreft die AETOS,die schijnt daar al een tijdje te liggen,is in 2005 al zo eens op de foto gezet door Capt. Eustachio Patalano aka seawolf,maar verder geen gegevens .
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=75392
Ik denk dat je hier bij de CA 4032,dit kunt bijschrijven;
NORTH ROCK (1956 - 1972)
O.N. 187127. 206g. 0n. 104' 3" x 28' 2" x 11' 6½"
T.3-cyl. (15", 25" & 42" x 27") steam engine made by Charles D. Holmes & Company Ltd., Hull. 1,050 I.H.P.
Post 1963: 8-cyl. 4 S.C.S.A. (381 x 457mm) KMR8 type diesel engine made by Mirrlees Blackstone (Stockport) Ltd, Stockport. 1,440 B.H.P.
28.11.1955: Launched by George Brown & Company (Marine) Ltd., Greenock (Yard No. 264), for the Alexandra Towing Company Ltd.
23.3.1956: Completed.
1963: Re-engined.
1972: Sold to Rimorchiatori Sardi S.p.A., Cagliari, and renamed CAPO FERRATO.
1998: Operated by Achille Onoratu fu Vincenzo, Naples.
2005: Sold to Moby SpA, Portoferraio, Italy.
5.6.2010: Still listed on Equasis website.
Dus CAPO FERRATO zal dat geweest zijn.
Wat betreft die AETOS,die schijnt daar al een tijdje te liggen,is in 2005 al zo eens op de foto gezet door Capt. Eustachio Patalano aka seawolf,maar verder geen gegevens .
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=75392