Mooie oudjes Belgische vloot

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Daniel B

Re: Liège

Bericht door Daniel B »

Akwanaut schreef:Daniel, blijf maar schrijven in de taal die je het beste afgaat.
Wat betreft de Esso Brussel kan ik je niet veel verder helpen.
Voor mezelf ben ik nog wel opzoek naar informatie over de aanvaring van de Monthouet met de ? (welk schip) en de oorzaak hiervan. Misschien weet je meer?
Groet Frank
Opm: van de ss Liège heb ik nog wel een paar foto's.
Ok, probeer ik de teksten te zetten Deutch erover via Altavista maar het probleem is het dat ik niet ken genoeg om te zien of hij er het bij gebrek aan vertaling heeft. Het is voor dat die vaak ik in het Engels.
:?
Bedankt voor de foto's opstel, het goud is.
:wink:

Voor Frans: fantastisch werk !! Bedankt Frans.
;)

Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Monthouet

Bericht door Akwanaut »

Belgen stellen nooit telleur.......

Met deze informatie kan ik weer verder met mijn zoektocht naar gegevens over de aanvaring van de Monthouet.

Bedankt Frans 52, voor je moeite.

Groet Frank
Groet Frank
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Foto's Liège deel twee

Bericht door Akwanaut »

Restant foto's ss Liège.

Groet Frank


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groet Frank
Daniel B

Bericht door Daniel B »

Een kleine anekdote op de Monthouet ?
In een warme plaats van Brazilië, voor degenen die kennen is het "Rua general Camara" aan Santos, er was een zeebaars, de "Hamburg bar". Deze zeebaars werd door een paar van Walen gehouden en aan de muur achter de toonbank was er een reddingsboei van m/s Monthouet naast een grote Belgische vlag.
:)
ronny

Bericht door ronny »

En monolo was de uitbater van die tent eerste biertje betalen en de twede gratis .
De dames konden af/uitgekocht worden of moesten een aantal drankjes krijgen en dus een fischje of armbandje en als ze een hoeveelheid fischjes hadden dan werden ze vrij gegeven.
ronny

Bericht door ronny »

En dit dee je dan altijd in Brazilie alleen dat slapen viel er wel eens buiten

Afbeelding
Daniel B

Bericht door Daniel B »

:lol:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De "Federal Vibeke" die zo te zien een flink aantal sluizen op de Grote Meren achter de kiezen heeft.
All the best
Jos

Afbeelding
Marc

Montalto

Bericht door Marc »

Hallo aan allen op dit forum,

door een toeval kwam ik terecht op deze website. Ik was op zoek naar een foto voor een ex collega zeevarende. Hij zocht een foto van de Moliro, welke ik hier ook gevonden heb.
Ikzelf heb ook gevaren bij de Belgische rederij CMB van 73 tot 88.
Ik heb op volgende schepen gevaren: Mineral Seraing (slechts enkele dagen), Montalto, Mokaria, Montsalva, Mineral Marchienne, Memling, ja ook op de "Chertal" :) ,Mineral Samitri, Hasselt, Mercator (niet het zeilschip maar een containerschip), MIneral Hoboken, Maeterlinck en als laatste de CMB Memling.
Nu moet ik nog trachten foto's op het net te krijgen....ik heb het vroeger wel eens gedaan maar dat is wel al een tijdje geleden.
[/img]
Marc

Montalto

Bericht door Marc »

heb ondertussen een test gedaan en het was nog gelukt ook.
De foto's zijn gemaakt op mijn eerste schip de "Montalto" (het zusterschip van het hiervoor vernoemde Monthouet).
Ik was aspirant WTK en ben van boord gegaan als 5de. Foto's genomen in 1973/74.
Groetjes,
Marc Van Mieghem (moesten er nog "oud" CMB'ers op de website komen die gevaren hebben tussen 73 en 88?)


Plaats reactie