Ware liefde

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Ware liefde

Bericht door oyibo »

nog niet tegen gekomen op kombuispraat.com.
het topic over de ware liefde tegenkomen tijdens je vaartijd.

toen ik bij holwerda voer en vaak in zweden kwam ontmoete ik vaak nederlanders die daar in de haven werkte omdat ze als zeeman een mooie zweedse aan de haak hadden geslagen en het zeemans bestaan
hadden opgegeven om met hun bruid in zweden verder te gaan.

zelf heb ik m'n vrouw leren kennen in afrika tijdens mijn vaartijd .
ik ben ben met haar meer dan 27 jaar getrouwd geweest.
helaas is ze na een lang ziekbed overleden afgelopen pasen.
ze was mijn black pearl en ik mis haar ontzettend.

ben erg nieuwsgierig hoeveel kombuisers hun eega zijn tegen gekomen op èèn van hun zeereizen.
en of ze nog steeds getrouwd zijn met hun buitenlandse vrouw van toen.
let love rule

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: nederandse zeevarende hun ega tegen gekomen op een reis

Bericht door jdbvos »

Ik ook...
Ben bij Tauranga ooit 'the love of my life' tegengekomen; een dochter van een (oa kiwi's) fruitteler ....
Afijn, een lang verhaal en een fortuin aan reiskosten (een returntje bij KLM/Quantas F 7400 en bij Singapore Airlines F 3850), maar het heeft maar 6 jaar geduurd.....

Nu inmiddels (bijna !) 25 jaar getrouwd met m'n Haageneesje....
Da's voor een Friese Groninger óók behoorlijk uitheemse import.... :-D
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: nederandse zeevarende hun ega tegen gekomen op een reis

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

In de zomer van 1983 was ik in Piraeus bezig met wat toen mijn moeilijkste tankerklus leek - later kwam er nog een veel zwaardere, maar deze was zeer gecompliceerd en vooral tijdrovend. Op 8 juli begon ik eraan en pas op 14 oktober ging het beest dan toch eindelijk naar zee. Ik had het zo verschrikkelijk druk dat ik echt geen tijd had om op vrouwen te letten. Tot ik op een mooie middag iets zag en dacht: Hé, wat een aardig wijf is dat...
Het was de beste gedachte die ik ooit had, eentje met verstrekkende gevolgen.
Dertig jaar later zit ik nog steeds op het Griekse platteland tegen de bergen van het voormalige Joegoslavië aan te kijken, ver van het water. Als je hier een anker in je voortuin legt, vraagt iedereen wat dat voor een stuk oud ijzer is. Maar dit geheel terzijde.
R Schabbink
Berichten: 110
Lid geworden op: 05 jul 2009 09:53
Locatie: La Vall D'uixo, Spanje.

Re: Ware liefde

Bericht door R Schabbink »

In de zomer van 1992 had ik gelost in Valencia, en werdt door een kennis aan een mooie Spaanse voorgesteld.
Met die "mooie Spaanse" ben ik nog steeds getrouwd en we hebben twee Dochters.
Zo zie je maar, wat je aan een ritje stukgoed naar Spanje al niet over kunt houden.

Mvrg Ronald.
Nooit gevaren, niet geleefd!
louis holleman

Re: Ware liefde

Bericht door louis holleman »

Misschien moet ik ff een subtitel maken: ware liefde die niet kan...

Ik meen dat ik er in ruim 7 onder de titel "Van sparks naar vrachtwagenchauffeur" o.i.d. al melding van maakte...

Het kan ook net anders lopen: in 1985 leerde ik door stomme/stupide/hoejehetnoemenwil omstandigheden een finse kennen waarvan ik snel het idee had "die is het"... Door andere stomme/stupide/hoejehetnoemenwil omstandigheden had dat geen kans van slagen: "2000km uit elkaar/NL zag finnen en finsen als communistische tegenstanders/Finland beschermde zijn eigen economie tegen buitenlandse invallen/wanneer kom ik daar weer behalve misschien 3 weken in de zomervakantie?" en finse Outi en ik besloten er in 1986 maar een punt achter te draaien. Helaas pindakaas. Zo kan het ook (vrij naar de SNS die inmiddels toch ook omgevallen is).
Ach ja, life sucks at times. Oftewel in goed Haags: (incl. het lekker plat haags accent)
Het levuh is een peip kaneel
Je zuig je rot, maar kreig niet veel. Orzjineel waar

Ach ja, ik lees dit en denk gelijk aan dat andere... En leuk toch, dat het voor anderen als een sprookje van Grimm afgelopen is?
Jaap van Dorp
Berichten: 701
Lid geworden op: 26 mar 2005 15:26
Locatie: Brookfield, Connecticut, USA

Re: Ware liefde

Bericht door Jaap van Dorp »

Mijn vrouw op SS Statendam ontmoet,op Bermuda Cruise, alweer over 30 jaar getrouwd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Re: Ware liefde

Bericht door Eric »

Klinkt bekend.
Begin jaren negentig in lijndienst gevaren op Kotka en Hamina, Finland.
Aldaar vaste scharrel gekregen met een lokale schone, en dat werd steeds serieuzer.
Toen we het zelfs over trouwen hadden belande ik op een andere dienst, op een oud coastertje met beperkte communicatiemogelijkheden op Zuid-Amerika.
Mooie dienst, maar de relatie verwaterde daardoor.
Jammer, maar helaas.
Het duurde nog vele jaren voordat ik een nieuwe serieuze relatie kreeg.
Mooie liever vrouw, Nederlands maar in mijn toenmalige woonland Portugal opgeduikeld.
Nu vader van een mooie dochter, 2e opkomst en in september gaan we trouwen.

Mvg,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
jpz
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 nov 2012 14:41

Re: Ware liefde

Bericht door jpz »

Heb over de hele wereld gezworen en een hoop zeemans liefde's mee gemaakt, echter toen ik een bootje naar Engeland, South Shields moest brengen heb ik daar mijn vrouw ontmoet zijn al meer dan achteenwintigjaar bij elkaar waarvan 25 jaar getrouwd
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Ware liefde

Bericht door Henk van der Moolen »

Mijn romance begon in 1970 op de Tor Anglia naar Gotenborg en weer terug naar Amsterdam.
Windkracht 10 op de Noordzee, bijna iedereen kotste zijn laatste gal uit en wij tortelden vrolijk door.
Nu al weer 41 jaar getrouwd.

vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ware liefde

Bericht door lp »

:wink: Onze bakker /Banggai/ kreeg verkering met een Braziliaanse schone. De hele kust langs stond ze in de volgende haven voor de loopplank. Geruchten beweerden dat ze voor aankomst van het schip in Nederland, reeds met het vliegtuig vooruit was gevlogen. Geen idee hoe het die twee verder is vergaan. `Vergaan` is in dit geval misschien een metafoor. Hopelijk is zijn ze nog gezond en wel bij elkaar.
quo vadis


Plaats reactie