De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Jaaa Ron dat is nieuw voor jouw he
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Welke werf kan een schip van 124 meter breed nog in een droogdok opnemen ?.
Zo'n schip zal toch eens droog gezet moeten kunnen worden !.
Als al zo'n dok, gegraven denk ik, gebouwd wordt zullen ook inmense deuren nodig zijn om het dok af te sluiten. Misschien twee roldeuren tegen elkaar ?. Of een systeem als de Maasland kering ?.
Echt, hier kom ik even niet uit, of kijk ik misschien ergens overheen.....
Wie heeft de oplossing ?.
m.v.g., Roy
Zo'n schip zal toch eens droog gezet moeten kunnen worden !.
Als al zo'n dok, gegraven denk ik, gebouwd wordt zullen ook inmense deuren nodig zijn om het dok af te sluiten. Misschien twee roldeuren tegen elkaar ?. Of een systeem als de Maasland kering ?.
Echt, hier kom ik even niet uit, of kijk ik misschien ergens overheen.....
Wie heeft de oplossing ?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Ze laten er vast twee bouwen Roy, dan kan de ene de andere uit het water takelen
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Volgens mij zijn er nu geen dokken van deze breedte omvang. De Pieter Schelte paste ook met net in het dok in Korea. Mogelijk dat St. Nazaire nog het dichtst in de buurt komt maar dat heeft volgens mij maar aan een zijde een rechte wand en de andere wand is een onderwatertalud. Dokvloer te smal daarmee.
Probleem dient zich al bij de bouw aan, niet alleen pas (na 15jr?) bij onderhoud. De Pieter Schelte is in twee delen in drijvende dokken gebouwd, drijvend aan elkaar gehecht, vervolgens het grote dok ingevaren en afgelast. Wellicht nog een optie ergens in Oman een getijdedok/ toekomstige insteekhaven te benutten.
Of Duinkerken, zoals een tijd terug daar met de Svanen geflikt werd. Snel naar binnen met hoogwater, nest bulldozers om een dijk te vormen en klaar.
Andere optie zou kunnen zijn dat het een hele grote semisub wordt, welke qua afstand en afmetingen van drijvers zo is ontworpen dat het in twee parallelle gegraven dokken te varen is. Aker in Stavanger en Verdal hebben eerder zo ook H3-semisubs ontvangen.
Voor de naamgeving gok ik alvast op vernoeming naar zijn vrouw. De prijsvraag staat nog tot 2020 open.
Probleem dient zich al bij de bouw aan, niet alleen pas (na 15jr?) bij onderhoud. De Pieter Schelte is in twee delen in drijvende dokken gebouwd, drijvend aan elkaar gehecht, vervolgens het grote dok ingevaren en afgelast. Wellicht nog een optie ergens in Oman een getijdedok/ toekomstige insteekhaven te benutten.
Of Duinkerken, zoals een tijd terug daar met de Svanen geflikt werd. Snel naar binnen met hoogwater, nest bulldozers om een dijk te vormen en klaar.
Andere optie zou kunnen zijn dat het een hele grote semisub wordt, welke qua afstand en afmetingen van drijvers zo is ontworpen dat het in twee parallelle gegraven dokken te varen is. Aker in Stavanger en Verdal hebben eerder zo ook H3-semisubs ontvangen.
Voor de naamgeving gok ik alvast op vernoeming naar zijn vrouw. De prijsvraag staat nog tot 2020 open.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Mooi, is dat vermeende dok probleem ook weer opgelost.
Gesteld dat de dokdeuren ook zo breed zijn natuurlijk. Immers, als men de intentie heeft om er grote containerschepen in te gaan bouwen, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat er meerdere schepen, ( te denken valt aan twee ), naast elkaar gebouwd zullen worden.
In dat geval is een deur over de gehele breedte van het dok niet nodig.
m.v.g., Roy
Gesteld dat de dokdeuren ook zo breed zijn natuurlijk. Immers, als men de intentie heeft om er grote containerschepen in te gaan bouwen, lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat er meerdere schepen, ( te denken valt aan twee ), naast elkaar gebouwd zullen worden.
In dat geval is een deur over de gehele breedte van het dok niet nodig.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Roy,
Op één na breedste dok op Google Earth gecheck, dat moet kunnen. Er liggen inderdaad twee bulkcarriers naast elkaar in. Ik zeg: doen.
Wat voor een bizarre investering zal dit weer opleveren?
Welk idee zit er achter het schip? Verwijderen van topsides van 72.000 ton !!!! Ik ken ze niet. De zwaarsten lijken mij de float-overs, maar deze zitten ook op maximaal 25.000 ton. De jackets halen dat niet eens. En de TLP's, die drijven zelf gelukkig. Is het schip dan voor de ca 20-30 gravity base structures wereldwijd (GBS) ? Ik ken de markt van het verwijderen van nog niet bestaande constructies blijkbaar nog niet....
Of is het een verzekeringsverhaal. Project alleen te verzekeren en haalbaar indien er een backup vaartuig is (alsof die dan vrij is..) ?
Op één na breedste dok op Google Earth gecheck, dat moet kunnen. Er liggen inderdaad twee bulkcarriers naast elkaar in. Ik zeg: doen.
Wat voor een bizarre investering zal dit weer opleveren?
Welk idee zit er achter het schip? Verwijderen van topsides van 72.000 ton !!!! Ik ken ze niet. De zwaarsten lijken mij de float-overs, maar deze zitten ook op maximaal 25.000 ton. De jackets halen dat niet eens. En de TLP's, die drijven zelf gelukkig. Is het schip dan voor de ca 20-30 gravity base structures wereldwijd (GBS) ? Ik ken de markt van het verwijderen van nog niet bestaande constructies blijkbaar nog niet....
Of is het een verzekeringsverhaal. Project alleen te verzekeren en haalbaar indien er een backup vaartuig is (alsof die dan vrij is..) ?
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Welk idee zit er achter het schip?
Misschien een beetje over de top in zijn bovenkamer ?
ik zeg maar wat , ik weet het ook niet
Misschien een beetje over de top in zijn bovenkamer ?
ik zeg maar wat , ik weet het ook niet
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO