De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
michael-taal schreef:De Cristóbal Colón de grootste TSHD van de wereld (46.000M³), voor de mensen die 'm niet konden vinden op de site.
(er liggen al tekeningen klaar bij Jan de Nul voor een TSHD van 50.000m³, mocht er een rederij met een grotere komen dan de Cristóbal Colón)
En wat doet De Nul als ik een hopper van 60.000 m3 laat bouwen ?
Gr.John
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
De duurste http://youtu.be/8bv6nNXMGs4 ooit ?
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Toch denk ik dat het met die grote hoppers een stuk moeilijker wordt om te manouvreren.
Ik bedoel, even snel rond gaan in een vaarwater is er niet meer bij. Dus blijft er m.i.z. weinig meer over dan grote suppleties, al dan niet rainbow-end. Bij het laatste zal er ook veel tijd nodig zijn om het schip leeg te krijgen.
Het onderhouds baggerwerk zal dus een stuk minder mogelijk zijn voor dergelijke grote hoppers.
Of zie ik dit nu allemaal te somber in !?.
m.v.g., Roy
Ik bedoel, even snel rond gaan in een vaarwater is er niet meer bij. Dus blijft er m.i.z. weinig meer over dan grote suppleties, al dan niet rainbow-end. Bij het laatste zal er ook veel tijd nodig zijn om het schip leeg te krijgen.
Het onderhouds baggerwerk zal dus een stuk minder mogelijk zijn voor dergelijke grote hoppers.
Of zie ik dit nu allemaal te somber in !?.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Grote sleephopperzuigers worden interessant als je het zand van steeds "ver" moet halen. Meer meenemen en minder vaarttijd per m3 dus. De winningsdiepte zal daarbij ook steeds meer een rol gaan spelen.
Voor onderhoudswerk zal het wel bij 3500 m3 blijven hangen.
Voor onderhoudswerk zal het wel bij 3500 m3 blijven hangen.
Als we eens wisten, wat we allemaal wisten.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Ti Europe
Bron De binnenvaartkrant
Bron De binnenvaartkrant
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Ahoy,
Momenteel is de Berendrechtsluis te Antwerpen de grootste ter wereld 500x68x13,58m.
De bouw van de volgende is klaar in 2016, en dat is de Deurganckdoksluis
http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... inkeroever
Grts, Belgonaut.
Momenteel is de Berendrechtsluis te Antwerpen de grootste ter wereld 500x68x13,58m.
De bouw van de volgende is klaar in 2016, en dat is de Deurganckdoksluis
http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... inkeroever
Grts, Belgonaut.
Re: De grootste, langste, breedste, diepste, sterkste, enz.
Ahoy,
Gistermiddag op Discovery de grootste autocarrier ter wereld.
IMO number
9332925
Name of the ship
FAUST
Type of ship
VEHICLES CARRIER
MMSI
266260000
Gross tonnage
71583 tons
DWT
18700 tons
Year of build
2007
Builder
DAEWOO SHIPBUILDING & MARINE ENGINEERING - GEOJE, SOUTH KOREA
Flag
SWEDEN
Home port
STOCKHOLM
Class society
LLOYD´S SHIPPING REGISTER
Manager & owner
WALLENIUS MARINE - STOCKHOLM, SWEDEN
http://maritime-connector.com/ship/faust-9332925/
Grts, Belgonaut.
Gistermiddag op Discovery de grootste autocarrier ter wereld.
IMO number
9332925
Name of the ship
FAUST
Type of ship
VEHICLES CARRIER
MMSI
266260000
Gross tonnage
71583 tons
DWT
18700 tons
Year of build
2007
Builder
DAEWOO SHIPBUILDING & MARINE ENGINEERING - GEOJE, SOUTH KOREA
Flag
SWEDEN
Home port
STOCKHOLM
Class society
LLOYD´S SHIPPING REGISTER
Manager & owner
WALLENIUS MARINE - STOCKHOLM, SWEDEN
http://maritime-connector.com/ship/faust-9332925/
Grts, Belgonaut.