Uitspraken RvdS

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Uitspraken RvdS

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gewoon even de tijd nemen om alles over die schelpenzuiger goed te lezen, meestertje.
Over alles wat je niet begrijpt kun je hier rustig vragen stellen, die zullen ongetwijfeld beantwoord worden. :|

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Uitspraken RvdS

Bericht door Harry G. Hogeboom »

is een standaard handeling, bij lege bootjes op het strand , Harry.
Hartelijk dank Meestertje,...DAT was bekend...
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Uitspraken RvdS

Bericht door Herman »

Bij het binnenhalen en het keren van de HA38,waren collega's waaronder de persoon die zelf op de HA38 heeft gevaren aanwezig,maar in officiele functie(dat zijn mijn z.g. opgevoerde zegslieden),die dus geconstateerd hadden,dat de deur naar de voorste machinekamer openstond en geborgd.
Hoe zeer ik het ook betreur voor de slachtoffers,zijn er door de bemanning cruciale fouten gemaakt.Ik weet ook dat Mathijs van de Ploeg geen heilige is maar welke reder is dat wel,ze proberen allemaal om onder de gestelde eisen vandaan te komen,zien dat vaak genoeg in mijn werk.
Voor mij is niet alleen v/d Ploeg schuldig.
En over het in dienst nemen van personeel.als je mooi praatje kan houden,en overtuigend overkomt heb je al heel wat gewonnen,om een aanstelling te krijgen,voorbeelden genoeg zou ik zeggen.Verder had het schip vergunningen voor te varen als een schelpenzuiger,het schip was daarvoor verbouwd van coaster naar zuiger,en ook als zodanig gekeurd.
Maar of de keuringen goed zijn gebeurd laat ik in het midden,het blijft mensenwerk hoe de regels worden toegepast.
gr.Herman
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Uitspraken RvdS

Bericht door Roy »

Ik heb enige jaren terug in Lelystad vrij diepgravend met Herman over diverse maritieme aangelegenheden zitten discussieren.
Ik had niet het gevoel dat hij niet wist waar hij het over had...............
Wat je trouwens van een Groninger mag verwachten. :wink:
Misschien is het ook een overweging; niet iedereen kan zomaar beroepsmatig uit de school klappen...........

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Had het verlies van drie mensenlevens kunnen worden voorkome

Bericht door Vaerderij »

roy schreef:Ik heb enige jaren terug in Lelystad vrij diepgravend met Herman over diverse maritieme aangelegenheden zitten discussieren.
Ik had niet het gevoel dat hij niet wist waar hij het over had...............
Roy er is in mijn beleving niemand die zich heeft geuit over een mogelijk gebrek aan kennis bij Herman.
'')
De Onderzoeksraad Voor Veiligheid doet onafhankelijk onderzoek naar oorzaken of vermoedelijke oorzaken van ‘voorvallen’.
De Raad brengt de leerpunten uit het onderzoek in kaart, doet aanbevelingen voor verbetering van de veiligheid aan verantwoordelijke
partijen zoals overheden en bedrijfsleven en houdt de opvolging van aanbevelingen bij.
De bedoeling van de onderzoeken is de voorkoming van dit soort ongelukken in de toekomst.
'')

Niet alleen de reder en schipper kreeg kritiek ook Rijkswaterstaat en Inspectie Verkeer en Waterstaat.

Eerlijk gezegd vind ik, de reacties gelezend hebbende, het teleurstellend dat niet alleen de direct verantwoordelijken dit rapport zo selectief lezen.
Ik put evenwel moed uit de reacties van de betrokken overheden die beterschap hebben beloofd.
Ik heb begrepen dat de Onderzoeksraad niet alleen de reder maar ook deze instanties op daden gaan beoordelen.

Anne

Anne, dubbele plaatsing weggehaald... groeten van ton
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Uitspraken RvdS

Bericht door Herman »

Misschien is het ook een overweging; niet iedereen kan zomaar beroepsmatig uit de school klappen...........
ware uitspraak van Roy.

Hierbij wil het laten.

gr.Herman
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Uitspraken RvdS

Bericht door Vaerderij »

Herman schreef: Hoe zeer ik het ook betreur voor de slachtoffers,zijn er door de bemanning cruciale fouten gemaakt.Ik weet ook dat Mathijs van de Ploeg geen heilige is
maar welke reder is dat wel,ze proberen allemaal om onder de gestelde eisen vandaan te komen,zien dat vaak genoeg in mijn werk.

Is deze constatering m.b.t. het 'er onderuit komen' dan niet dieptriest en geeft de raad daarom ook mede de daarvoor
verantwoordelijke overheidsinstanties niet terecht uit de zak
?


Voor mij is niet alleen v/d Ploeg schuldig.
gr.Herman
Niemand beweert en heeft beweerd dat Van de Ploeg alleen schuldig is. De makke is (voor zover ik het in de media hebben kunnen nagaan)
dat hij zich nergens (mede)schuldig over voelde.
Als hij dat dan zelf ook beseft en laat blijken zijn we op de goede weg.

[Ouote] Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die beroepshalve niet het achterste van de tong kunnen laten zien.[unqote]
Dat zou dan jammer zijn en afbreuk doen aan de intentie van het onderzoek namelijk het voorkomen van soortgelijke ongelukken.

Ik mag toch aannemen dat de door jou opgevoerde informant wel intern zijn twijfels over een aantal constateringen heeft geuit en
dat die doorgesluisd zijn?

Overigens vind ik dat ondanks de opmerkingen het rapport niet aan gewicht heeft verloren en de strekking voor reder en overheid duidelijk is:

Handen aan de ploeg.

Anne


Plaats reactie