The Times They Are a-Changin'
Re: The Times They Are a-Changin'
...shit...; niet eens aan gedacht....
idd: alle kennis en kunde, van alle afdelingen, is zowat hier 'in vergadering'
Zouden de reders ook meekijken ??
Oost, west...ook best
Re: The Times They Are a-Changin'
Nou ze zullen dat heus wel uitgezocht hebben bij Maersk meer machinisten of meer automatisering als kostenpost.
En in sommige havens zal Maersk wel een onderhoudsploeg hebben die de machinisten kan ondersteunen om alle filters bij langs te lopen.
En in sommige havens zal Maersk wel een onderhoudsploeg hebben die de machinisten kan ondersteunen om alle filters bij langs te lopen.
Re: The Times They Are a-Changin'
Dat is exact waar bij de minimum bemanning van de Emma Maersk met zijn 110.000 pk aan is gedacht:Koosn schreef:Wat te denken van een paar goed opgeleide wtk's met hulp van een paar handlangers?
- 2 Engine Officers
2 Oilers
Vroeger hadden we op een schip van 10.000 dwt met een Doxford van 3300 bhp minstens 40 man nodig om 10.000 ton kolen van Newport News naar Rotterdam te brengen. Voor de machinekamer waren 13 man beschikbaar.
Op een schip van 2400 dwt met een 1100 pk Werkspoor voeren we met 22 man waarvan 7 in de machinekamer.
Hoeveel man waren er op een "K"-tanker van de Shell nodig om met een turbine van krap 9000 shp 18.000 ton crude van de PG naar Rotterdam te brengen? Ik heb geen idee, maar ook wel 35 of 40, schat ik.
Die tijden zijn voorbij. Die liggen heel ver achter ons.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: The Times They Are a-Changin'
Amstelpark (Liberty) 1955. totaale bemanning 52. aan dek, bootsman, bootsmaat 9 matrozen/o.g + zeuntje.
Wachtloopen met 3, een brandwacht, een uitkijk en een sturen, elk 1 uur 20 minuten. deze baantjes zijn allemaal verdwenen, zoals de biemzen en houten luiken. 5 ruimen met tussendek en dan graanschotten bauwen op zee met 4 uurtjes overtime.
hoe dan ook, ik zou het best over willen doen
mvg Gerard.
Wachtloopen met 3, een brandwacht, een uitkijk en een sturen, elk 1 uur 20 minuten. deze baantjes zijn allemaal verdwenen, zoals de biemzen en houten luiken. 5 ruimen met tussendek en dan graanschotten bauwen op zee met 4 uurtjes overtime.
hoe dan ook, ik zou het best over willen doen
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: The Times They Are a-Changin'
Op dit moment op een gemiddeld containereschip van de Maersk:
Antwoord op de vraag: Hoeveel man zit er op dit moment bij jouw aan boord (vriend die als 3de machinist bij de maersk vaart)
Hmm das een lastige. We zijn in het proces van het reduceren van bemanning, uitfaseren van het marof systeem. Daarbij verschilt het nog per schip, maar over het algemeen zijn er 8 officieren, een elec, een hofmeester & 2e kok, 4 ab's, en wiper en een motorman
Totaal dus: 17 man aan boord.
Antwoord op de vraag: Hoeveel man zit er op dit moment bij jouw aan boord (vriend die als 3de machinist bij de maersk vaart)
Hmm das een lastige. We zijn in het proces van het reduceren van bemanning, uitfaseren van het marof systeem. Daarbij verschilt het nog per schip, maar over het algemeen zijn er 8 officieren, een elec, een hofmeester & 2e kok, 4 ab's, en wiper en een motorman
Totaal dus: 17 man aan boord.
Re: The Times They Are a-Changin'
De melkprijs die daardoor lekker laag blijft en ik dus voor 57 cent mijn pakje melk koop bij de supermarkt. Dus er zit wel degelijk een vooruitgang aan vast, hoewel veel mensen deze niet willen zien en alleen maar kijken naar de achteruitgang die ergens bij hoort.Chris.dus schreef:Voor de automatisering konden van dezelfde hoeveelheid koeien bijna 20 gezinnen eten.
Ik zie de vooruitgang niet, jij wel?
Re: The Times They Are a-Changin'
Ahoy,
Over automatisering gesproken.
Bij de stroomboeren werdt de directe bediening van een stoomketel, opbrengst 1500t/h, 535°C stoomtemp,stoomdruk 180 bar,
leverde 478MW, door een ploeg van 4 man bediend, waarbij de ketelwtk en de pompenwtk 2 eenheden bedienden.
Verder konden bij storingen natuurlijk een beroep worden gedaan op de afd.regeltechniek en mech.onderhoud.
Dus die verhalen over een boekje lezen op wacht kon je wel vergeten.
Grts, Belgonaut.
Over automatisering gesproken.
Bij de stroomboeren werdt de directe bediening van een stoomketel, opbrengst 1500t/h, 535°C stoomtemp,stoomdruk 180 bar,
leverde 478MW, door een ploeg van 4 man bediend, waarbij de ketelwtk en de pompenwtk 2 eenheden bedienden.
Verder konden bij storingen natuurlijk een beroep worden gedaan op de afd.regeltechniek en mech.onderhoud.
Dus die verhalen over een boekje lezen op wacht kon je wel vergeten.
Grts, Belgonaut.
Re: The Times They Are a-Changin'
Even over meneer Zimmerman, wiens liedje toch min of meer aanleiding voor dit topic is:
http://3voor12.vpro.nl/#!/lokaal/gronin ... rzijl.html
en:
http://www.youtube.com/watch?v=sbMlHGEICuY
Groets,
Mariner
http://3voor12.vpro.nl/#!/lokaal/gronin ... rzijl.html
en:
http://www.youtube.com/watch?v=sbMlHGEICuY
Groets,
Mariner
Re: The Times They Are a-Changin'
Ahoy,
Bij boenstaand verhaal van mij duurde 1 wacht 8 uur.
En het geheel in een 7 ploegendienst.
Grts, Belgonaut.
.
Bij boenstaand verhaal van mij duurde 1 wacht 8 uur.
En het geheel in een 7 ploegendienst.
Grts, Belgonaut.
.
Re: The Times They Are a-Changin'
Mariner, prachtig dat verhaal over Bob Dylan in Noordpolderzijl. Bedankt!