Havens van Zeeland

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
zeehond

Re: Havens van Zeeland

Bericht door zeehond »

ik heb het al 3x geprobeerd om een antwoord op de houten scheepsresten te geven maar komt er niet op dus nog maar een keer het is een houten schotse trawler geweest van een goede kennis van mij die charterde en sportviste er mee een van de eerste van de Oosterschelde later heeft hij de klipper anita jacoba gekocht en de trawler bij kats aan de grond gezet gr joop

Denis

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Denis »

dat hij daarmee weg kwam, ik denk niet dat je tegenwoordig nog zo maar een schip ergens aan de grond kan zetten en het dan achter laten, hoe dan ook het heeft wel een mooi plaatje opgeleverd.
Bijgaand nog een stukje over de Napoleon haven als die er tenminste ooit geweest is.

Gr
Denis
Bijlagen
Napoleon haven.jpeg
Napoleon haven.jpeg (298.21 KiB) 1338 keer bekeken
zeehond

Re: Havens van Zeeland

Bericht door zeehond »

het is ook al dik 55 jaar terug toen keek men nog niet zo krap hier hebben ook 2 houten stoomdrifter cascos zo.n 25 jaar op het slik gelegen en geen haan kraaide er naar toen was geluk nog heel gewoon gr joop
wkruit (R.I.P.)

Re: Havens van Zeeland

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Denis schreef:dat hij daarmee weg kwam, ik denk niet dat je tegenwoordig nog zo maar een schip ergens aan de grond kan zetten en het dan achter laten, hoe dan ook het heeft wel een mooi plaatje opgeleverd.
Bijgaand nog een stukje over de Napoleon haven als die er tenminste ooit geweest is.

Gr
Denis
Ik meende begrepen te hebben, dat de haven nooit aangelegd is. Maar ik hoor graag, als dat anders blijkt te zijn!
Beer 55

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Beer 55 »

de deo-juvante op het zeehondenwerfje omstreeks 1955
Bijlagen
Afbeelding 055.jpg
Afbeelding 055.jpg (68.04 KiB) 2152 keer bekeken
zeehond

Re: Havens van Zeeland

Bericht door zeehond »

tocg een mooi scheepje die deo juvante later is hij omgebouwd als tankschip onder de naam zeemeew ik heb hem daar nog zie bouwen volgens mij het enigste schip wat er gebouwd is gr joop
Denis

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Denis »

Mooie Hoogaars in Zierikzee op een druilerige dag, volgens mij is dit de Vrouwe Geertrui, voeger was dit schip dacht ik van Bos kalis, misschien nog wel.

Gr
Denis
Bijlagen
ZZ3.JPG
ZZ3.JPG (231.16 KiB) 2083 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Roy »

Wat ziet die hoogaars er prachtig uit Denis !.
Weet de eerste de beste havenmeester in het Zeeuwse niet wie de eigenaar er van is !?.
Per slot van rekening hoort de hoogaars thuis in Zeeland.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Akwanaut »

Breskens, gespot de TX-51 op 01.09.2013.

Afbeelding
Groet Frank
wkruit (R.I.P.)

Re: Havens van Zeeland

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Op de volgende site heb ik meer gevonden over de -nooit aangelegde- Napoleonhaven:

http://www.terneuzen.com/historie/gesch ... thapolder/


Plaats reactie