Havens van Zeeland

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
wkruit (R.I.P.)

Re: Havens van Zeeland

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Denis schreef:Klopt het is de kant van Tholen , we voeren toen van Stalland naar de Krammersluis en dan heb je de Thoolse kant aan SB.
Aan de andere kant stond dacht ik ook een restaurant, of was dat bij de vluchthaven.
Ik weet eigenlijk niet eens zeker of hij zo heette.

Gr
Denis
Ik weet wel, dat aan de Schouwse kant de RTM een zgn Milkbar had. Deze veerdienst ken ik verder niet echt goed; lag niet op de route voor ons...
Ik ben er één of twee keer mee over geweest, nog in de stoomtijd. De rokende schoorstenen kon je welk goed zien als je naar de Grevelingendam reed.

wkruit (R.I.P.)

Re: Havens van Zeeland

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Akwanaut schreef:De Emma was een van de drie achterzijladers, de andere twee waren de Prins Willem 1 en de Oosterschelde.
Dit plaatje van de Koningin Emma stamt uit de tijd dat ze in Wolphaartsdijk lag als logiesschip "Emma" voor de Deltawerken.
Later is ze als drijvend bordeel "Estrella del Sur" naar Rotterdam gegaan, kort daarna als sportvisboot "Estrella" naar Scheveningen.
Daar vaart ze nu nog, officieel nog voor Vrolijk, maar die is allang overgenomen.
Oosterschelde ligt als de Borrelboot in Zwolle, Prins Willem I is al jaren geleden in brand geraakt en gesloopt.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Roy »

Ja, ik zie die "Estrella del Sur" nog in het haventje van IJsselmonde liggen.
We voeren er n.l. nogal eens voorbij...........
Ja-ha, alleen voorbij gevaren en verder niks hoor !. :|

m.v.g., Roy

ps. Ik heb even geGoogeled, maar de ex "Prins Willem I" schijnt nog steeds als partyschip in Zwolle te liggen, Willem.
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
wkruit (R.I.P.)

Re: Havens van Zeeland

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

roy schreef:Ja, ik zie die "Estrella del Sur" nog in het haventje van IJsselmonde liggen.
We voeren er n.l. nogal eens voorbij...........
Ja-ha, alleen voorbij gevaren en verder niks hoor !. :|

m.v.g., Roy

ps. Ik heb even geGoogeled, maar de ex "Prins Willem I" schijnt nog steeds als partyschip in Zwolle te liggen, Willem.
Dat is de oude Oosterschelde. Kijk maar naar de radarscanner, die staat achter het stuurhuis i.p.v. er op. Bij de andere twee stonden ze op het stuurhuis...
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Akwanaut »

Volgens de boeken heeft de Oosterschelde, eerst onder de naam Jutter dienst gedaan als sportvisser in Den Helder van 24.03.1972 tot 01.07.1982 en is op 01.07.1982 herbenoemd als Prins Willem 1 om als restaurantschip te dienen in Lelystad, na faillisement doorverkocht naar Zwolle, waar het tot op heden, tot mijn weten, gebruikt word als partytschip..............onder naam Willem Jan.

Een foto van de sleep naar Zwolle.

Afbeelding
Groet Frank
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Akwanaut »

De haven van Sint Annaland, medio 1978.

Afbeelding
Groet Frank
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Akwanaut »

De Estrela, ex Koningin Emma van de PSD, tot op heden sportvisser in Scheveningen.

Afbeelding
Groet Frank
wkruit (R.I.P.)

Re: Havens van Zeeland

Bericht door wkruit (R.I.P.) »

Akwanaut schreef:Volgens de boeken heeft de Oosterschelde, eerst onder de naam Jutter dienst gedaan als sportvisser in Den Helder van 24.03.1972 tot 01.07.1982 en is op 01.07.1982 herbenoemd als Prins Willem 1 om als restaurantschip te dienen in Lelystad, na faillisement doorverkocht naar Zwolle, waar het tot op heden, tot mijn weten, gebruikt wordt als partytschip..............onder naam Willem Jan.

Een foto van de sleep naar Zwolle.

Afbeelding
Waaruit blijkt dat de PSD Prins Willem I niet de zelfde is als de Willem Jan (ik was de naam even kwijt..) die nu in Zwolle ligt.
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Havens van Zeeland

Bericht door peelander »

Eerder in dit topic zag ik foto's van een Sinterklaas intocht, door de veerboten ben ik vergeten of het Vlissingen of Middelburg was,compleet met echte PIETEN :-D :-D :-D .
Hier komt Sinterklaas aan in de voormalige landbouwhaven van Kortjeen
Afbeelding

en in de winter ziet het er zo uit
Afbeelding

groeten
Jan van der Pluijm
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: Havens van Zeeland

Bericht door Akwanaut »

Creatief met letters......... 8)

Afbeelding
Groet Frank


Plaats reactie