Havens van Zeeland

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Denis

Havens van Zeeland

Bericht door Denis »

Ik heb afgelopen week een aantal dagen met de boot in Zeeland rond gezeild, ik doe dit al bijna 35 jaar en vind het nog steeds grandioos. Ik ga graag de zee op, maar mn de Oosterschelde blijft toch favoriet, eind 70 begin 80 kwam ik voor het eerst in Burghsluis, er was toen niets vwb een jachthaven maar wel heel veel bedrijvigheid voor de Oosterschelde dam, er werd dag en nacht af en aan gevaren door allerlei schepen. Chiel Overbeeke was toen nog haven meester.
Ik heb er nu een vaste ligplaats, en ieder keer als ik daar uit de auto stap en naar mijn boot loop kijk ik uit over de Oosterschelde en dat blijft een prachtig gezicht.
Kort en goed, vanwege het slechte weer ,veel gelezen en in dorpjes rond gescharreld, twee mooie boeken gekocht, "de verdwenen havens van Zeeland"vanP.J Huijbrecht, en een boek over Orisant , een eiland dat begin 1600 werd ingedijkt voor Colijnsplaat en inmiddels al weer 25 meter onder water ligt.
Al lezend bedacht ik mij dat er veel topics over havens zijn maar niet over de Zeeuwse, terwijl er toch echt bijzonder mooie plekkies zijn zoals Yerseke , Stalland , Veere , Zierikzee, allemaal met een enorme geschiedenis.
Dus bij deze dan maar een nieuwe topic, als ik alle verhalen zo lees zijn er veel mannen op het forum die in het Zeeuwse hebben gevaren of gewerkt.
Bijgaand het eerste plaatje gemaakt vanaf het terras van de Vismijn in Colijnplaat.
Bijlagen
IMG_0975.JPG
IMG_0975.JPG (308.1 KiB) 4074 keer bekeken

zeehond

Re: Havens van Zeeland

Bericht door zeehond »

toen was er inderdaad veel bedrijvigheid in burgsluis ik voor toen op een van de duikvaartuigen. het mooiste werk wat ik meegemaakt heb het was in het begin wel denzo later zijn wij in de 4 ploegen dienst gegaan dus veel vrije tijd gr joop
belgonaut

Re: Havens van Zeeland

Bericht door belgonaut »

Ahoy,