Kunstpaviljoen Lauwersoog

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Roy »

Ik sta er altijd weer van te kijken hoe projectontwikkelaars en of architecten hun plannen weten te onderbouwen en menen dat niemand door heeft dat hun hele betoog in feite een gekunseld verhaal is.
Jammer dat overheden er wel met grote regelmaat intrappen.............

Prachtig product hoor, staal !!!.
Je kan er b.v. ook schepen van bouwen. Kijk, dat weet je ook gelijk dat staal van nature een bloedhekel aan zilte omstandigheden heeft. :idea:
Wat een prevelaars in dit land. :!: :roll: :idea: :?

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Brazuca »

De combinatie van onderhoudsvriendelijk en een staalconstructie, in een maritieme omgeving zijn mijn inziens een "Contradictio in terminis" , zeker ook omdat de buitenzijde op natuurlijke wijze mag verouderen (= lees "niet tegen corrosie zal worden behandeld").

Je hebt dan binnen een paar maanden een mooie roestbonk, waar na verloop van tijd vanzelf de gaten in vallen. :roll:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10597
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door jdbvos »

Ik las nét op StS (md aan Neothyris) dat de ouwe Apollo I ook nog in de vaart is......

Built 1969 as Apollo I by Bodewes', Martenshoek, Netherlands.
Renamed Arklow River 1980, Cynthia June 1982, Tora 1986, Greeba River 1988, Placentia Sound 1997, Alpha and Omega 2007, Adonai 2008, amd Miss Ellisa in 2009.
Capsized in the Demerara River, off Georgetown, Guyana, 8.6.12 (1 fatality), towed in. (Miramar site)
Status of ship : In Casualty Or Repairing (since 08/06/2012) Last update : 11/06/2013.
Bijlagen
Apollo I als Greeba_River_1994-07-07.jpg
Apollo I als Greeba_River_1994-07-07.jpg (130.79 KiB) 3514 keer bekeken
Oost, west...ook best
mario van parijs
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
Contacteer:

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door mario van parijs »

"staal gebruiken als knipoog naar de nautische historie bla bla"

Ja, dat ontwerp zie ik natuurlijk GELIJK een boot in inderdaad.


3,4 mil lijkt me voldoende een kuster of veerboot te kopen en te herstellen en alle toeters en bellen.
Kennen ze die boot hoog en droog bovenop die palen zetten.

Iedereen blij en nooit meer zinken.


Maarrrrrr dat gaan ze zeker niet doen. Die ufo zal het wel worden.
Moderne kunst in een ouwe boot is ook geen gezicht trouwens.


Groeten!

Mario
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

boot hoog en droog bovenop die palen
Mocht er toch een schip komen te liggen in plaats van dat paviljoen, dan is het de bedoeling dat het ook nog kan varen en 's winters een plekkie ergens in het Lauwersmeer krijgt. :wink:
En af en toe in dok om het niet op natuurlijke wijze te laten verouderen. :lol:
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door v+d »

Zoutminnende planten en roestvaststaal, de pier in Scheveningen is te koop voor 1 Euro geloof ik, dat is vast omdat het hele ding zoutminnend en roestvriendelijk is :oops:
Wellicht kan Mammoet het hele ding naar Lauwersoog verplaatsen, een bult werk en iedereen blij :lol:
Jolly Sailor

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Jolly Sailor »

Je ziet tegenwoordig veel kunstwerken met een roestige uitstraling en dat zullen ze in Lauwersoog ook wel bedoelen.

Dat is Cortenstaal zie hier vind het persoonlijk niet mooi vind het er onverzorgd uit zien.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De coaster in Lauwersoog zit er misschien nog aan te komen, maar Geurt Busser is nu met een ander project bezig.
HIER is te lezen dat hij nu de waakhond van de Wadden is. :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Geurt Busser blijft ons op de hoogte houden. :wink:
Reitdiep, Oldehove 3-14.jpg
Reitdiep, Oldehove 3-14.jpg (168.87 KiB) 3124 keer bekeken
Presentatie stichting OW! Oneindig Wad

Zaterdag 20- 12- 2014 om 15.30 uur
Zielhoes Noordpolderzijl
Alex Visschering zingt: Mien machteg Wad
Yvonne Nijlunsing zingt: Op de dijk sta ik vaak te dromen.
Tevens verkrijgbaar “Duurzaam Groningen” plus vervolg tot heden.
En wat verder ter tafel komt. Consumpties voor eigen rekening.

De woorden in onze doelstellingen zijn gelijk aan die van alle organisaties voor natuur en landschapsbescherming. Alleen willen we terug naar de betekenis en de denkwereld van deze woorden.
Dat is dringend nodig nu we belaagd worden door taxateurs, experts, contact-personen, wijze en onafhankelijke mannen, ombudsmannen, juristen, psychologen en psychiaters die NAM en Staat op ons afsturen om ons vertrouwen te herwinnen.
Van de mensen en organisaties die jaren geprotesteerd, gedemonstreerd en geprocedeerd hebben tegen NAM en Staat over gaswinning bleef weinig over na de invoering van het Waddenfonds van € 800 miljoen. Maar dat vuur laait weer op nu op pijnlijke wijze duidelijk wordt dat we al die jaren gelijk hadden.
Vandaar de oprichting van Stichting OW! Oneindig Wad.
Het fundament is hechter dan wat erop rust (Lao Tze plm. 600 vChr)
Aan het begin van de jaartelling wilde de Romeinse veldheer Plinius ons inlijven bij het Romeinse rijk. Hij stuurde verkenners rond die de armoedige bevolking gouden bergen beloofden als ze zich aan het rijke Rome onderwierpen. Plinius was hoogst verbaasd dat van deze verkenners niemand terugkeerde.
De uitdrukking “Leaver dea as slaef!” (liever dood dan slaaf) stamt uit die tijd.
Op onze eigen manier hebben we hier zélf een rijk cultuurlandschap opgebouwd, dat uniek is op de hele wereld.
De Dialoogtafel. In navolging van Plinius sturen NAM en regering ons uit eigen kring “wijze” mannen om ons vertrouwen te herstellen nu we geteisterd worden door aardbevingen. Als deze heren het over vertrouwen hebben bedoelen ze consumentenvertrouwen dat gebaseerd is op hebzucht en te koop is bij reclame, marketing, communicatie en p.r. bureaus. Daarin zijn deze “wijze” mannen gepokt en gemazeld. In Groningen zijn echter primaire rechten van de mens in het geding en op de Waddenzee Werelderfgoed waarden. Op dat niveau heeft dit consumentenvertrouwen een waarde gelijk nul.
Laten we de zaak even in verhouding zien: Hier worden vernielingen aangericht doordat er jaarlijks voor € 12.000.000.000 gas uit onze bodem wordt gehaald. De dialoogtafel slaat zich op de borst dat ze daarvan € 60.000.000 heeft binnengehaald voor leefbaarheid in de dorpen. Als we een aantal nullen weghalen krijgen we een verhouding van consumptie € 120,- op een fooi van € 0,60. Voor die verhouding haalt iedere ober zijn neus op. Alleen een dakloze bedelaar zegt dankjewel.
NAM heeft een rijke traditie in het uitdelen van fooien. Zo kan ze de werkelijke schuld negeren of pas in het uiterste geval vergoeden. Groningers met je mooie plannen en begerige ogen naar dat geld, schaam je. Terwijl jullie je verlekkeren met een luizige fooi en de wijze mannen tevreden achterover zakken zijn hier schrijnende gevallen, Groningers in nood, wees solidair, help deze medemensen onmiddellijk. Pas fooien aannemen als de rekening betaald is. Niet andersom. Wijze mannen die een jaar vergaderen om met zo'n onfatsoenlijk voorstel te komen?! Slaven nemen genoegen met fooien vooraf. Zo zijn we terug bij Plinius.
NAM en Staat: Wij willen u helpen om uw schuld te vereffenen en om daarmee een vertrouwen te winnen dat uitgaat boven het consumentenvertrouwen dat U nastreeft. U zult zich daarvoor enige opofferingen moeten getroosten maar deze staan in geen verhouding tot de last die U hier veroorzaakt. De normale “consultancy fees” mag U overmaken op onze rekening (nog niet bekend, binnenkort op http://oneindigwad.wordpress.com/ ). Donateurs kunnen zich aanmelden via deze website en tevens deskundigheid of diensten aanbieden voor eventuele acties of procedures.
Stichting OW! Oneindig Wad
Bestuur:
Geurt Busser- voorzitter
Reint Wobbes- secretaris
Gerrit de Vries- penningmeester
Comité van aanbeveling:
Wibo van de Linde, journalist en verslaafd aan de Wadden. Jazeker ben ik beschikbaar voor comité of bestuur.
Prof. A. Tak, emeritus hoogleraar universiteit van Maastricht: Ik zal het als een eer beschouwen plaats te nemen in het comité van aanbeveling!
Hans en Wim Anker, strafrecht advocaten. Een mooi initiatief! Hans en ik nemen graag plaats in het comité van aanbeveling.
Trijni van der Sluis, oprichter Waddenkunstkring
Hessel Dubblinga, eilander. De Waddenzee schreeuwt, nu heeft zij een stem.
Bram van den Akker, patron cuisinier, wadvaarder, schipper op charterschip de Nelson Pilot 44 “Wilde Gans”.
Hennie van Voorn. Ik vind het geweldig wat jij doet. Wij hebben vroeger gevaren op de Waddenzee. Ben maakte altijd stripverhalen voor het Waddenbulletin. Later hebben we, teleurgesteld, ons lidmaatschap opgezegd.
Drs. H.A.J. Krosse. Ik meld mij graag aan voor zo'n groep "frisdenkers" om dat eens (uiteraard ook met jou) te gaan uitdenken. Ik heb genoten van je feilloze analyse van de fooienpot.
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Kunstpaviljoen Lauwersoog

Bericht door Leo Bokkum »

Hoppa, nog een stichting er bij. Met de statuten van al die verenigingen kun je zo langzamerhand het Wad dempen... :wink:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is


Plaats reactie