Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door Leo Bokkum »

Jos Komen schreef:Vinoloog Louis heeft dit topic waarschijnlijk opgestart omdat hij zich zorgen maakte over de wijnhellingen die dan aan de verkeerde kant van de heuvels komen te liggen. :)
Daar zeg je wat Jos.
Is het niet op Terschelling dat iedereen met z'n hoofd naar het Westen wordt begraven? Kunnen ze dat hele zooitje gaan opgraven... :mrgreen:

Vraag me dan wel af of ze in de loop van de eeuwen rekening hebben gehouden met de variatie. :shock:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door jdbvos »

ik zal maar geen namen noemen, hè Bert, maar ons eigener 'Compass(farmer)' gaat enorrum binnenlopen :mrgreen:
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door Compass »

Tsja, dat binnenlopen zal een beetje tegenvallen :( want als ik het even beredeneer valt er slechts weinig te doen.

De vaste magneten blijven gewoon op hun plek want zij compenseren voor het permanente deel van het scheepsmagnetisme en daaraan zal door ompoling van het aardse veld niets veranderen.

Slecht het geïnduceerde magnetisme zal veranderen en dus het weekijzer (flinderstaaf en bollen) beïnvloeden.
De flindersstaaf zal 180 graden verplaatst moeten worden dus meestal van de voorkant naar de achterkant.
Wat betreft de bollen denk ik, overigens zonder daarvoor diep in de boeken te duiken :roll: dat bij een juiste plaatsing niks veranderd maar bij het corrigeren andersom gewerkt moet worden dus in een voorkomend geval in plaats van aanschuiven juist verder afschuiven.

Het enige ingrijpende wat moet gebeuren is het 180 graden draaien van de roos ton opzichte van zijn in- of aangebouwde magne(e)t(en). Half uurtje in de werkplaats. :)

Grt,
Bert de Boer
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door lp »

:roll: Ik vraag mij af of een en ander nog van invloed is op de werkwijze van alternatieve genezers, zoals magnetiseurs :?:
quo vadis
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol:
...misschien met hun voeten werken ?
:lol:
Oost, west...ook best
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door Bob R.I.P. »

Linksom of rechtsom, besodemieterd word je toch door die lieden. Het maakt ze dus niets uit.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door gerard tenerife »

De Polen veranderen? Het kan dus ook mogelijk zijn dat het aard oppervlak verschuift. Zoals onze vriend Charles Hapgood in 1953 schreef, toen hij bewijzen aanvoerde dat Antartica voor 4000 B.C. een warmer continent was zonder of met weinig ijs.
Hij schreef, het continent verplaatste zich naar zijn tegenwoordige positive, binnen de Antartic Cirkel, als het resultaat van een mechanisme wat “earth-crust displacement” genoemd word.
Niet te verwarren met “Continental drift”. Hapgoods” iedee” is dat de earth-crust displacement, waarbij de lithosphere, de heele buiten korst van de aarde zich kan verplaatsen over de zachte binnenkant, zoals een sinasappel schil over de sinasappel.
Tot zijn dood is Hapgood beschouwd al seen iedioot, ondanks date er nu voldoende bewijzen zijn dat Antartica eens een warm en zonder of weinig ijs was.
mvg Gerard.
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
belgonaut

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Dat met die warme Zuidpool zal wel te maken hebben met een verandering
van de stand van de aardas in de ruimte.
Dat ompolen zou misschien ook te maken kunnen hebben met het draaien van die vloeibare klodder
ijzer in het binnenste der aarde.
Ik ben hier totaal ondeskundig in, maar ik meen hierover iets gelezen te hebben over de richting van ijzermoleculen
in keiharde rotsen aan de oppervlakte in Australië, die niet netjes Noord-Zuid gericht waren.
Dit zou te maken hebben met een ompoling in het verre verleden.
Ik zoek me kleurenblind,maar ik heb het artikel nog niet teruggevonden.
(Voor iedere oplossing is er een probleem)
Grts, belgonaut.
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ompoling van het aardse magnetisme, het komt eraan!

Bericht door lp »

Antarctica eens een warm en zonder of weinig ijs was.


:lol: Jas, best mogelijk, ik stel me zoiets voor.

Afbeelding
quo vadis


Plaats reactie