Impressie cruise ms Rotterdam VI
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
Bedankt Wim voor je aanvulling.
Er gaat niets boven de zaken compleet te hebben.
Gerard
Er gaat niets boven de zaken compleet te hebben.
Gerard
l
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
Vervolg en slot
Vrijdag 20 Dec. aankomst Harwich
13.00 vastgemaakt Alle passagiers, geen uitzondering, moesten in persoon met paspoort en scheepspasje voor de ambtenaar van immigratie verschijnen waarna je een bonnetje kreeg om de wal op te kunnen.
Nog nooit meegemaakt sinds de walpasjes controle in het McCarthy tijdperk in de U.S.
Zagen de Sirena Seaways voorbij komen. Deze onderhoudt de dienst tussen Esbjerg en Harwich. SIRENA SEAWAYS
Passenger ship/RoRo
Flag:Denmark
IMO 9212163
MMSI 220174000
Callsign: OULA2
L 205 m B 25m
GRT 22382
TEU 321
Alle Engelse passagiers hier ontscheept en het werd redelijk stil aan boord met alleen de ong.500 landgenoten.
Zaterdag 21 Dec 2013 Harwich
Winterzonnewende. Donkere dag, regen,regen en meer regen.
Na verkregen inlichtingen van walstappers vonden we het niet de moeite om de trein naar het centrum te nemen en een tochtje naar Londen, moeilijk lopend in de te verwachten Voor-Kerstdrukte zagen we ook niet zitten, dus zijn we heerlijk aan boord gebleven met een hapje en een drankje.
Vertrek 17.00 uur
Enkele passagiers te laat aan boord wegens vertraagde trein uit Londen. Het schip heeft daar 20 min. op gewacht totdat zij (hollend) uit de trein kwamen.
Zondag 22 Dec.2013 Harwich-Rotterdam 88 mijl.
Klok vannacht 1 uur vooruit.
De hele nacht woelige zee met af en toe stoten.
Om 06.30 zwaaide het schip over SB bij de kop van de Rijnhaven met hulp van 1 sleepboot en meerde met BB aan de Wilhelminakade.
Dit is de enige keer op deze reis dat een sleepboot werd gebruikt bij een manoeuvre.
Met aarzeling en excuses voor de slechte kwaliteit plaats ik deze foto. SD SHARK
sleepboot
Flag: Malta
IMO 9410715
MMSI 256759000
Callsign: 9HBU9
L 32m B 12m
GRT 483
Het aanlopen van de Rotterdamse haven en ligplaats kiezen nabij het voormalige hoofdkantoor van de H A L was voor mij persoonlijk weer voor het eerst na 53 jaar. Deze voor ons 9e cruise was zeer geslaagd.
Hier nog een paar interieurfoto's voor de liefhebber. De bemanning in het hotelbedrijf was voor ruim 50% Indonesisch en de anderen alsmede de dekbemanning waren Philippijnen en diversen.
Iedereen was zeer servicegericht, vriendelijk, behulpzaam en attent zeker ook bij op en af het schip gaan. Groeten
Gerard
Vrijdag 20 Dec. aankomst Harwich
13.00 vastgemaakt Alle passagiers, geen uitzondering, moesten in persoon met paspoort en scheepspasje voor de ambtenaar van immigratie verschijnen waarna je een bonnetje kreeg om de wal op te kunnen.
Nog nooit meegemaakt sinds de walpasjes controle in het McCarthy tijdperk in de U.S.
Zagen de Sirena Seaways voorbij komen. Deze onderhoudt de dienst tussen Esbjerg en Harwich. SIRENA SEAWAYS
Passenger ship/RoRo
Flag:Denmark
IMO 9212163
MMSI 220174000
Callsign: OULA2
L 205 m B 25m
GRT 22382
TEU 321
Alle Engelse passagiers hier ontscheept en het werd redelijk stil aan boord met alleen de ong.500 landgenoten.
Zaterdag 21 Dec 2013 Harwich
Winterzonnewende. Donkere dag, regen,regen en meer regen.
Na verkregen inlichtingen van walstappers vonden we het niet de moeite om de trein naar het centrum te nemen en een tochtje naar Londen, moeilijk lopend in de te verwachten Voor-Kerstdrukte zagen we ook niet zitten, dus zijn we heerlijk aan boord gebleven met een hapje en een drankje.
Vertrek 17.00 uur
Enkele passagiers te laat aan boord wegens vertraagde trein uit Londen. Het schip heeft daar 20 min. op gewacht totdat zij (hollend) uit de trein kwamen.
Zondag 22 Dec.2013 Harwich-Rotterdam 88 mijl.
Klok vannacht 1 uur vooruit.
De hele nacht woelige zee met af en toe stoten.
Om 06.30 zwaaide het schip over SB bij de kop van de Rijnhaven met hulp van 1 sleepboot en meerde met BB aan de Wilhelminakade.
Dit is de enige keer op deze reis dat een sleepboot werd gebruikt bij een manoeuvre.
Met aarzeling en excuses voor de slechte kwaliteit plaats ik deze foto. SD SHARK
sleepboot
Flag: Malta
IMO 9410715
MMSI 256759000
Callsign: 9HBU9
L 32m B 12m
GRT 483
Het aanlopen van de Rotterdamse haven en ligplaats kiezen nabij het voormalige hoofdkantoor van de H A L was voor mij persoonlijk weer voor het eerst na 53 jaar. Deze voor ons 9e cruise was zeer geslaagd.
Hier nog een paar interieurfoto's voor de liefhebber. De bemanning in het hotelbedrijf was voor ruim 50% Indonesisch en de anderen alsmede de dekbemanning waren Philippijnen en diversen.
Iedereen was zeer servicegericht, vriendelijk, behulpzaam en attent zeker ook bij op en af het schip gaan. Groeten
Gerard
l
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
Leuk verslag Gerard, van de reis, die wij ook mee gedaan hebben.
Wij vonden het ook erg jammer, dat we Leixöes (Porto) niet aangedaan hebben.
Maar 2 dagen in Harwich vonden we wel weer prettig, de eerste dag zijn we zelf met de trein naar Ipswich gegaan en de tweede dag
hebben we de excursie naar Lavenham gedaan.
Allebei zeer de moeite waard.
Wij vonden het ook erg jammer, dat we Leixöes (Porto) niet aangedaan hebben.
Maar 2 dagen in Harwich vonden we wel weer prettig, de eerste dag zijn we zelf met de trein naar Ipswich gegaan en de tweede dag
hebben we de excursie naar Lavenham gedaan.
Allebei zeer de moeite waard.
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
Bij vertrek ui Civitavecchia werd achter gebruik gemaakt van de sleepboot
Porto di Roma. Ik probeerde een foto van deze boot te plaatsen, maar dat lukte helaas niet.
Porto di Roma. Ik probeerde een foto van deze boot te plaatsen, maar dat lukte helaas niet.
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
Hallo Gerard,
Bedankt voor je verslag, ik volg dit soort verslagen altijd, meestal wel zonder te reageren (ik geniet meer in stilte denk ik)
Door de verslagen van Wim van der Moolen liep ik al met het idee om zelf ook een verslag te maken, maar het begin van jouw verslag was de zet om het ook echt te gaan doen.
Groeten, Teun.
Bedankt voor je verslag, ik volg dit soort verslagen altijd, meestal wel zonder te reageren (ik geniet meer in stilte denk ik)
Door de verslagen van Wim van der Moolen liep ik al met het idee om zelf ook een verslag te maken, maar het begin van jouw verslag was de zet om het ook echt te gaan doen.
Groeten, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
@ Arie en Teun,
Bedankt voor jullie opmerkingen.
Leuk dat ook dit reisverslag een inspiratie is om ook een verslag te maken.
Ikzelf ben ook in hoge mate geïnspireerd door de reisverslagen met fotos van o.a. Wim van der Moolen en v+d (Algarve en Noorwegen).
Ik reageer niet altijd maar geniet wel hiervan.
@ Teun,
Heb mijn fotoalbum uit 1954 te voorschijn gehaald met een paar Z/W fotos (kleur hadden we nog niet) van de skyline van Cartagena en diverse van Panama kanaal en de vergelijking is opmerkelijk.
Jouw verslag is een openbaring en ik volg je met genoegen en ik wil die oude fotos zonder jouw toestemming er niet tussen zetten.
Groet
Gerard
Bedankt voor jullie opmerkingen.
Leuk dat ook dit reisverslag een inspiratie is om ook een verslag te maken.
Ikzelf ben ook in hoge mate geïnspireerd door de reisverslagen met fotos van o.a. Wim van der Moolen en v+d (Algarve en Noorwegen).
Ik reageer niet altijd maar geniet wel hiervan.
@ Teun,
Heb mijn fotoalbum uit 1954 te voorschijn gehaald met een paar Z/W fotos (kleur hadden we nog niet) van de skyline van Cartagena en diverse van Panama kanaal en de vergelijking is opmerkelijk.
Jouw verslag is een openbaring en ik volg je met genoegen en ik wil die oude fotos zonder jouw toestemming er niet tussen zetten.
Groet
Gerard
l
Re: Impressie cruise ms Rotterdam VI
@ Gerard,
Fijn dat je mijn verslag mooi vind, wat betreft jouw historische foto's, van mij mag je ze ertussen zetten hoor, ik zou het wel leuk vinden om de verschillen tussen toen en nu te zien.
Groeten, Teun.
Fijn dat je mijn verslag mooi vind, wat betreft jouw historische foto's, van mij mag je ze ertussen zetten hoor, ik zou het wel leuk vinden om de verschillen tussen toen en nu te zien.
Groeten, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.