Impressie cruise met MS Norwegian Star

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Impressie cruise met MS Norwegian Star

Bericht door v+d »

Mooi Teun, bedankt.
Jammer dat de machinekamer niet te bezichtigen is, maar als ik er de baas was zou ik het ook niet toestaan.
Als een van de bezoekers zijn handjes brandt gaat er een advocaatje claimen :cry:

Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:41
Locatie: Vreeswijk

Re: Impressie cruise met MS Norwegian Star

Bericht door Janna »

TonyfH schreef:Op dag 5 arriveerden wij zo rond 07h15 op de ankerplaats voor de Gatun sluizen.

Daar lag ook een schip waarvan ik dacht dat soort al was uitgestorven
100 conventioneel vrachtschip op ankerplaats.jpg
Later meer.....
Ik kan die foto van je niet quoten, waarschijnlijk vanwege de manier waarop je 'm gepost hebt. Dus hier een screenshot:

Afbeelding

Een conventioneel vrachtschip inderdaad, maar wat het daar deed was niet bepaald conventioneel :mrgreen:

Het was de Chong Chon Gang (9147BRT, Nampo DPRK, 1977), het Noord Koreaanse schip wat in juli 2013 met onder een lading suiker verstopte wapens onderweg was van Cuba naar Noord Korea. Het werd aangehouden door de Panamese authoriteiten. Het zou eerst gaan om oude wapentuig wat in NOK overhaald moest worden. Maar later bleken er ook moderne wapens bij te zitten - het lijkt er dus op dat Cuba wapens wilde verkopen aan Noord Korea, onder een UN wapenembargo.

Het lag in november voor anker bij Colon terwijl Noord korea probeerde het schip los te krijgen, en is er op het moment van schrijven vgs MT nog steeds niet weg.
Een schip met een interessante historie.

Een foto met een verhaal dus. :wink:
Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: Impressie cruise met MS Norwegian Star

Bericht door bouk »

Teun bedankt voor het verslag en de prachtige foto,s.
die van het kanaal was echt genieten.
ben zelf een paar keer door het kanaal gevaren in 1962/63 met de zeesleper Barentszzee.
als joggie keek ik mijn ogen uit hoor.
vergeet het mijn hele leven niet meer.
daarom nogmaals bedankt.
grt,bouk.
TonyfH
Berichten: 531
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Impressie cruise met MS Norwegian Star

Bericht door TonyfH »

Aan allen die gereageerd hebben: dankjewel voor jullie bemoedigende woorden, als ik weer eens op cruise ga maak ik weer een verslagje.

Voor degenen die niet genoeg kunnen krijgen van het Panamakanaal, (zo goed als) alle foto's die ik tijdens de passage heb gemaakt vind je achter: https://www.dropbox.com/sh/60h3ul6fhgdvlpz/palI1BlOuA

@ Feike, ik vond het een hele belevenis en kan het iedereen aanraden.

@ Harrie, als ik tijd van leven heb en de gelegenheid natuurlijk :-)

@ Jos, bijna Jos, maar net een beetje anders dan op de tankers, al had ik geen klagen eerlijk gezegd, maar dat staat of komt nog wel in het onderwerp "mooie tankers"

@ v+d, inderdaad te begrijpen dat de machinekamer bezichtigen verboden is, maar ja, die claim cultuur van tegenwoordig......

@ Janna, aha, dus dat was de Noord Koreaan, inderdaad een hele toestand afgelopen zomer, bedankt voor je aanvulling.

@ Bouk, graag gedaan hoor. En dat je dat als jongeman een hele belevenis vond kan ik begrijpen, ik vond het nu al een hele belevenis en ik ben blij dat ik ondanks mijn bedenkingen vooraf toch gegaan ben.

Tot een volgende keer maar weer, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.


Plaats reactie