Oude foto

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Oude foto

Bericht door Bob R.I.P. »

In USA is het bij de baseballspelers gebruikelijk om met een enorme pruim tabak in de mond te spelen. Blijkbaar smaakt het.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Oude foto

Bericht door Fluks »

Ik moest voor mijn opa wel eens een pakje BZ halen,als hij op de leugenbank zat.Het was altijd rendabel,vanwege het wisselgeld.Thuis tufte hij altijd in de kolenla.Hij lag eens 3 weken in het ziekenhuis,eer de verpleegsters door hadden,dat hij pruimde.Dat vonden wij erg knap.Groet,Arie.
zeehond

Re: Oude foto

Bericht door zeehond »

was het geen bzk moest ik ook halen gr joop
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Oude foto

Bericht door Drentenier »

Deze? :-D
Bijlagen
icoon.jpg
icoon.jpg (8.35 KiB) 8805 keer bekeken
Groet,
Hans
Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Oude foto

Bericht door Fluks »

Dit pakje komt mij inderdaad bekend voor.Het is dan ook 60 jaar geleden.Groet,Arie.
deventer05

Re: Oude foto

Bericht door deventer05 »

Het was vooral bij ouwe vissers ook een gewoonte. Die hadden in plaatsen als Hindeloopen (leugenbank !) en Lemmer zo hun eigen uithangplek. Je moest altijd zorgen dat je er bovenwinds voorbij liep... :lol:
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oude foto

Bericht door jdbvos »

Ik denk dat menig oud-KHVer dit nog wel (her)kent !
Gevonden op StS
Bijlagen
Surrey_Docks2.jpg
Surrey_Docks2.jpg (265.57 KiB) 8392 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Oude foto

Bericht door cor »

Van dit was in de jaren ook een gewilde pruimtabak

Cor Boer
Bijlagen
Pruimtabak.JPG
Pruimtabak.JPG (140.86 KiB) 8284 keer bekeken
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Oude foto

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Jan schreef:Ik denk dat menig oud-KHVer dit nog wel (her)kent !
Ja, Surrey Docks. Das war einmal...
Daar hebben we heel wat hout heen gesleurd.

Afbeelding

In het South Dock, direct na de sluis, zijn duidelijk al die los ronddrijvende barges te zien. Wie zo dom was om géén dockloods te nemen, kon het wel schudden. Die kwam er of helemaal niet doorheen, of die kreeg een claim aan zijn broek omdat hij een deuk in een of meer van die barges had gevaren , een deuk die je tudssen de 888 deuken die ar al in zaten, niet eens kon vinden. :-D
Maar kwam je met een dockloods binnen, dan werd er snel ruimte gemaakt en zwaaide iedereen vriendelijk.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Oude foto

Bericht door Harry G. Hogeboom »

een deuk die je tudssen de 888 deuken die ar al in zaten,
"Deukenteller" was vroegaah ( en misschien nog wel??) een zeer gerespecteerd beroep in de baggerbisnis.........met name dan in de verhuur handel van baggerbakken, onderlossers, splijtbakken enz.......Ik "zie" ze nog rondscharrelen vroegaah op de dwarshelling om z'n ouwe geteerde baggerbak met een partij spoorbielzen tegen de zij..........de zgn. "schuldige" betaalde uiteraard via de verzekering voor de reparatie van de bewuste deuk...........maar de reparatie werd uiteraard niet gedaan.........een deukie meer of minder :roll: en in het veen ziet men niet op een turfje...niettan segnouselluf! :lol:
Ik zou niet graag een pilsje weggeven voor alle deuken waarvoor "tig keer" de uitdeuk reparatie is betaald...........goeie handel......het is min of meer te vergelijken met het " verkopen van sneeuw aan Eskimo's"......ook een buitengewoon hoogstaand en ge-eerd beroep :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie