Pagina 117 van 128

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 18 jul 2018 18:35
door Jos Komen (R.I.P)
Maxim Gorkiy.jpg
Maxim Gorkiy.jpg (156.07 KiB) 6110 keer bekeken
IDNo: 6810627 Year: 1969
Name: HAMBURG Type: Passenger ship Flag: DEU Tons: 25022
Country of build: DEU Builder: Howaldt-DW Location of yard: Finkenwarder
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2ST-23
73 HANSEATIC - 74 MAKSIM GORKIY - 92 MAXIM GORKIY - 09 MAXIM M.
BU Alang 20.2.09

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 25 jul 2018 11:09
door Jos Komen (R.I.P)
De Mountpark 1946.

Mountpark.jpg
Mountpark.jpg (157.44 KiB) 6028 keer bekeken
IDNo: 1181223 Year: 1946
Name: MOUNTPARK Type: Cargo ship Flag: GBR DWT: 9770
Country of build: GBR Builder: Charles Connell & Co Location of yard: Scotstoun
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-10.5
59 KORCULA - 66 GRIFONE
wrecked 37.00N/26.23E 12.12.67

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 25 jul 2018 11:17
door jdbvos
Wat een ankerkettingsporen langs de flank ! :shock:
Zou die ooit een noodstop hebben moeten maken of zo, want dit lijkt me niet een normaal ankerkettingspoor.
Tsjonge ! vlgs mij heeft daar een flinke ketting 'op springen' gestaan....

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 29 jul 2018 13:39
door Jos Komen (R.I.P)
De Offin River 1961.
(voor het kontje, zie topic Mooie Kontjes) :wink:

Offin River neus.jpg
Offin River neus.jpg (63.66 KiB) 5839 keer bekeken

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 31 jul 2018 13:38
door Jos Komen (R.I.P)
Een mooi Caltexneusje.

Caltex Naples.jpg
Caltex Naples.jpg (120.25 KiB) 5770 keer bekeken
IDNo: 5058650 Year: 1961
Name: CALTEX NAPLES Type: Tanker Flag: NLD DWT: 31956
Country of build: NLD Builder: Wilton-Fijenoord Location of yard: Schiedam
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1ST-17
68 CHEVRON NAPLES
BU Kaohsiung 27.6.80

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 03 aug 2018 15:03
door Jos Komen (R.I.P)
De Canadian Constructor 1947.

Canadian Constructor.jpg
Canadian Constructor.jpg (154.38 KiB) 5687 keer bekeken
IDNo: 5078715 Year: 1947
Name: CANADIAN CONSTRUCTOR Type: Cargo ship (ref) Flag: CAN DWT: 7452
Country of build: CAN Builder: Burrard DD Co Location of yard: N Vancouver
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
62 CONRADO BENITEZ
hulked 12.80 & sunk as a target off Cuba

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 03 aug 2018 16:31
door Harry G. Hogeboom
De Canadian Constructor 1947
.
Ik kan me niet heugen Jos, dat ik een IN Canada gebouwd "deep sea" vrachtschip heb gezien, dit was vast nog een naaawee van het WW2 scheepsbouw effort.Het lijkt wel of de huidplaten ook gejoggeld zijn nota bene.
Aaahwel, in 1980 heppik ik een nieuw gebouwde Laker gezien in dok in Collingwood Ontario, maar da's ooook alweer een pikheetje geschiedenis en inmiddels zijn daar al flats gebouwd waar vroegaah het dok was :roll:
Een jaar of tien terug hadden "ze" het idee opgevat om als onderaannemer van Peters in Kampen casco's te gaan bouwen bij Port Weller, maar ook dat was van heeeel korte duur.Die Peters jongens waren toen redelijk bij de les, maar zijn inmiddels ook met de muziek mee.

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 03 aug 2018 16:49
door Jos Komen (R.I.P)
HIER staat nog een foto van het schip, Harry.

Er is in 1922 ook een Canadian Constructor in Halifax gebouwd, maar daar heb ik helaas geen foto van.


IDNo: 1150465 Year: 1922
Name: CANADIAN CONSTRUCTOR Type: Cargo ship (ref) Flag: CAN Tons: 7178
Country of build: CAN Builder: Halifax SY Location of yard: Halifax, NS
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-12
39 ARGOS HILL
fire 41.35N/54.54W 7.8.45 [London-Philadelphia, ballast] & BU Sydney, NS, 1947

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 03 aug 2018 17:29
door jdbvos
Hoewel 'men' zegt dat Liberty's en Victory's uitlsuitend op Amerikaanse werven zijn gebouwd, meende ik toch ergens op zo'n US-site gelezen te hebben dat een stuk of 10 ook in Canada gebouwd waren....aan beide kanten (van Canada, natuurlijk :lol: )

Re: Mooie neusjes...

Geplaatst: 03 aug 2018 17:44
door Breeze
Aha, Burrard Dry Dock Ltd, North Vancouver, daar heb ik waarachtig ook nog wat voetstappen liggen. Begin tachtiger jaren wilden ze oh zo graag iets doen voor een nieuw te bouwen baggerschuit. Moest allemaal cheapy, cheapy, want het geld kwam uit Ottawawa (uitspraak van onze agent Leo) en daar hadden ze niks te makken. Dus we boden een simpele splijtbak aan, met een daar op gemonteerde baggermoduul. Veel aanbiedingswerk verricht met nul resultaat.
Ben benieuwd hoe ze tegenwoordig de Fraser rivier op diepte houden. Het zal ook wel geprivatiseerd zijn.

Adri