Hulpvraag

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Lange darm

Re: Hulpvraag

Bericht door Lange darm »

Beste Sitta,

Ik geloof niet dat je het helemaal begrijpt hoe het werkt anno 2014. Het is dan ook geen zeevaart meer van de tijd dat je man 20 was.
Het is crisistijd in de zeevaart! Schepen worden opgelegd, verkocht, gesloopt en bemand met goedkope bemanning en omgevlagd. De rederijen die geld kunnen verdienen aan mensen zoals je man, zoals jij dat beschrijft, zullen het wiel al wel uitgevonden hebben als dat echt zo was. Daarbij komt nog de ervaring, die heeft je man op zijn huidige 53e niet.

Laat ik nu ook mensen kennen die afgelopen jaar op Urk dezelfde cursus hebben gedaan en inmiddels varen met die papieren. Echter 1 verschil: Het zijn doorstromers die van hun bestaande zeevaart diploma een upgrade hebben gedaan. Ze waren totaal niet de enige, laat staan de eerste van Nederland en je kan dus wel zeggen dat het doorzetters zijn.........

Als je man zo graag wil varen had hij ook z'n huiswerk beter moeten doen aangezien er buiten het schooldiploma ook nog cursussen gedaan moeten worden zoals Marcom A, Firefighting, Security Awareness, Radarwaarnemer, ECDIS, Medical enz. Dit is altijd zo als je op deze basis je diploma haalt. Dan moet je naar een gewone opleiding gaan. Je komt dan geschoold met alle papieren aan boord voor stage en later als stuurman.

Je hulpgeroep snap ik, maar aangezien er legio mensen zijn zoals je man heeft het weinig zin!


Groet Lange Darm

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Hulpvraag

Bericht door lp »

:lol: Nieuwe rubriek.
"beste Sitta"
quo vadis


Plaats reactie