Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
matthijs
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2004 21:51
Locatie: schoonhoven

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door matthijs »

1977/1979/1982 bij Nedlloyd Bulkchem eerst dhr Linge heeft mij toen aangenomen, en later werd het Houtman,
ook de naam Triebels komt mij bekend voor, die was meer voor de grote vaart schepen dacht ik.
1983/84 dacht ik Schuring of Schuringa of zo.

Matthijs

Gebruikersavatar
RobertB
Berichten: 494
Lid geworden op: 09 feb 2007 14:21
Locatie: Meppel
Contacteer:

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door RobertB »

Dhr. Linge deed niet alleen Bulkchem bij Nedlloyd. Ik had als ex-RIL man bij de Nedlloyd ook met hem te maken en dat was altijd een prettige ervaring.
Overigens was er bij de KJCPL in het Scheepvaarthuis de beroemde heer de Koning, die een grote toeter als gehoor apparaat gebruikte.

Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Chr.Vr.
Berichten: 543
Lid geworden op: 01 jun 2011 10:17

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door Chr.Vr. »

Hier een verhaaltje wat de ronde deed van een bekende naam in de wandelgangen dhr [Schele Mertens ] genaamd aan nemer schepelingen van de K.N.S.M. een matroos was het niet eens met een boot die hij kreeg en zei tegen
dhr Mertens, geef die maar aan je moer,waar op dhr Mertens hem vroeg even te wachten op zijn papieren zodat hij kon vertrekken [ontslag] na een bepaalde tijd kwam deze persoon terug om te vragen of er nog een boot voor hem was
waar op hij het antwoord kreeg, sorry voor je maar daar zit m'n moer nog op , of het wel of niet waar is maar het is wel grappig
C.vR
warbout
Berichten: 593
Lid geworden op: 19 jul 2012 23:11
Locatie: Rhoon

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door warbout »

Ja Chris, die is inderdaad meer in de praktijk gebracht.
Zoiets als: "Zet daar je ouwe moer maar op"!
En dan kwam hij later bij de V.N.S. toch nog om een bootje vragen en zei men daar:
"Daar zit m'n ouwe moer al op!"

Waar of niet waar, maar wel een beetje cliché. :-)

Gr, Willem. W.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
m.lathouwers
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 apr 2014 05:24

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door m.lathouwers »

Mis in dit lijstje nog de naam ( heer ) Gandria van v Nievelt Goudriaan
Gebruikersavatar
Henk van der Moolen
Berichten: 1214
Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
Locatie: Amsterdam

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door Henk van der Moolen »

Bij de VNS- Rotterdam had je de heer Staring (de zaligmaker).
Als je overdag in Rotterdam aankwam kwam hij aan boord.
Mijnheer van der Moolen U gaat nu onmiddellijk met verlof en komt dan
morgenmiddag om 13 uur op kantoor om te monsteren voor de " ....kerk.
Bij VNS-Amsterdam had je de heer Kok, die had niet van die streken.
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door Jan Sprong »

Bij de Maatschappij Vrachtvaart had je Dhr.Peper volgens mij.
Ooit heeft zijn zoon op Kombuispraat een oproep gedaan wie zijn vader heeft gekend.

Groet Jan
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door jdbvos »

U gaat nu onmiddellijk met verlof en komt dan
morgenmiddag om 13 uur op kantoor om te monsteren voor de " ....kerk
Kijk...zo voorkwam men 'langereizentoeslag' ! Ik noem zoiets fraude, of op z'n minst diefstal.
De ene dag in dienst van de 1-kerk, en de volgende dag van de 2-kerk. En een volledige overgang van 24.00 naar 0.00 uur verlof gehad !
Doodschieten, moesten ze zo'n scrotum ! :twisted:
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nou ja, doodschieten hoeft nou ook weer niet, maar dat je er dan even aan denkt... :wink:
Op de Gulf Swede zou ik na 9 maanden écht afgelost worden in Rotterdam, maar omdat ik van Port Said tot Rotterdam tijdelijk als 2e stuurman had dienstgedaan omdat de eerste vanwege familieomstandigheden naar huis moest zodat iedereen een rang opschoof.
Maar dan zou ik tijdens mijn verlof 2e stuurmansgage krijgen, dat vond de heer W.C.Meyer blijkbaar te duur, dus moest ik eerst nog een reisje als derde maken. :(
Zelf zei hij dat mijn aflosser opeens niet meer beschikbaar was.
Maar na dat reisje zou ik dan écht van mijn welverdiende verlof kunnen gaan genieten. :wink:
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Hoofd personeelszaken en contactpersonen

Bericht door Harry G. Hogeboom »

blijkbaar te duur, dus moest ik eerst nog een reisje als derde maken
Tja, toendertijd ( en NOG wel natuurlijk!) had je van DAT soort uitslovers die maar wat graag een bruine arm wilden halen " bij wie dan ook"...over de rug van iemand anders.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk daar weinig of liever gezegd geen last van heb gehad, misschien wel "in tegendeel". Toen b.v. in Japan bleek dat de familie Hogeboom gezinsuitbreiding zou krijgen....van wat later bleek een Kerst-tweeling te zijn.... en ik " ter plekke" besloot om de Chef d'Equippe DUS gelijk linea recta vanuit Japan naar huis te sturen en NIET te wachten tot we " dichterbij waren"- en DAT was toendertijd een behoorlijke deuk in de drankrekening :oops: -...... TOEN bleek achteraf dat die onkosten..hotel-ticket- hotel etc. ergens onder het tapijt verdwenen en NIET op ondergetekende z'n eind-afrekening kwamen! Kijk DAT zijn dan toch " Leuke dingen voor de mensen"......en helemaal als je dan weet " wie je DAT even flikt" :lol: . Als zo'n kerel dan later belt en zegt: " HH, ik zit helemaal klem en je zou me een grote dienst bewijzen als je net even een paar weekies eerder naar de " Town" gaat".......DAN praat dat toch wat makkelijker!!

Waarvan akte!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie