Afstudeeronderzoek veiligheid binnenvaart

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
bramgiessen2

Afstudeeronderzoek veiligheid binnenvaart

Bericht door bramgiessen2 »

Hallo schippers,

Ik zou graag jullie hulp willen vragen in mijn onderzoek naar de veiligheid op het water m.b.t. binnenvaart.
Voor mijn afstudeeronderzoek wil ik kijken of en hoe ik de binnenvaartschipper kan ondersteunen in het veilig varen en hun overzicht op het water en de verkeerssituatie.
Daarvoor moet ik eerst weten hoe de huidige situatie is op het water en hoe binnenvaartschipper momenteel de veiligheid ervaart.

Een korte introductie over mij en mijn afstudeeronderzoek:

Mijn naam is Bram van der Giessen en zit momenteel in het laatste jaar van de technische opleiding Mediatechnologie aan de Hogeschool Rotterdam. Tijdens mijn opleiding houd ik mij vooral bezig met het bedenken en ontwikkelen van autonome systemen en multimedia -en ICT toepassingen om het leven van mensen makkelijker te maken.

Momenteel zit ik in de eindfase van mijn opleiding en ben ik bezig met afstuderen. Om dit jaar af te kunnen studeren doe ik onderzoek naar veiligheid binnen de binnenvaart, en hoe ik met mijn achtergrond binnen de ICT de schipper kan ondersteunen om deze veiligheid te vergroten.

Om dit te kunnen doen moet ik eerst weten hoe de binnenvaartschipper de veiligheid op het water nu ervaart, wat zijn situatie is, hoe hij momenteel te werk gaat en wat hij of zij nu als gevaarlijke situaties beschouwd.


Voor dit onderzoek zou ik het ontzettend op prijs stellen als u mijn enquête zou willen invullen zodat ik iets kan gaan betekenen voor de veiligheid van u en uw collega's. Het invullen zal ongeveer 10 minuten in beslag nemen en is volledig anoniem, uw antwoorden worden tevens met niemand gedeeld.

De enquête is hier te vinden:

Ik blijf tijdens mijn hele afstuderen actief op dit forum, dus als er vragen, opmerkingen of toevoegingen zijn dan hoor ik die graag!

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groeten,
Bram van der Giessen

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Afstudeeronderzoek veiligheid binnenvaart

Bericht door jdbvos »

Ik had ook al even gekeken, maar ik stam vanaf moeder's zijde uit de binnenvaart, maar de vragen zijn eveneens voor die (actief varenden) bedoeld....
Misschien zou de vraag beter op een binnenvaartforum, zoals www.vaart.nl , gesteld kunnen worden, want ik vrees dat het percentage actief varende binnenvaartschippers erg klein is op kombuispraat..... :-D
Oost, west...ook best
bramgiessen2

Re: Afstudeeronderzoek veiligheid binnenvaart

Bericht door bramgiessen2 »

jdbvos schreef:Ik had ook al even gekeken, maar ik stam vanaf moeder's zijde uit de binnenvaart, maar de vragen zijn eveneens voor die (actief varenden) bedoeld....
Misschien zou de vraag beter op een binnenvaartforum, zoals http://www.vaart.nl , gesteld kunnen worden, want ik vrees dat het percentage actief varende binnenvaartschippers erg klein is op kombuispraat..... :-D
Hallo Jan, de enquête is in principe bedoelt voor iedereen met ervaring als schipper, niet alleen voor de actief varende schipper. Je kunt dan aangeven in de enquête dat je minder dan 1 uur per week vaart, dan wordt dat meegenomen in de resultaten als 'minder tot non actief varende schipper'.

Mocht je de enquête alsnog in willen vullen, dan ben ik erg benieuwd naar je input!

Mvg,

Bram
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Afstudeeronderzoek veiligheid binnenvaart

Bericht door K.Brouwer »

Als ik jou was ging ik naar www.kustvaartforum.com , daar zit ook het binnenvaartforum. Zou daar ook m'n oproep zetten als ik jou was. Tenslotte zit daar de beroepsgroep waar je antwoorden van probeert te krijgen. Denk niet dat je er hier veel succes mee zult hebben.

Groeten, K. Brouwer


Plaats reactie