SECA-zones

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SECA-zones

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Het blijft dus niet bij schone brandstof alleen!!

Hong Kong Expands Definition of Garbage from Ships
Hong Kong will add nine new categories to its definition of ”garbage from ships,” including food wastes, operational wastes, cooking oil, fishing gear and animal carcasses, as part of the new Merchant Shipping (Prevention of Pollution by Garbage) Regulation.A spokesman for the Transport and Housing Bureau said that the IMO adopted the International Convention for the Prevention of Pollution from Ships (MARPOL) to stipulate regulations which aim at preventing and minimising pollution from ships. The requirements governing pollution by garbage are set out in MARPOL Annex V.The requirements of MARPOL Annex V were implemented in Hong Kong through the current Merchant Shipping (Prevention of Pollution by Garbage) Regulation enacted in 1995.With the repeal of the existing regulation, the new regulation seeks to enact the latest international requirements governing discharge of garbage from ships as prescribed by the IMO.“The discharge requirements under the New Regulation will also be tightened by prohibiting discharge of additional categories of garbage from ships into the sea. This will contribute to better protection of the marine environment,” the spokesman said.In addition, the new regulation will set out new requirements for ships to display placards to notify the crew and passengers of the discharge requirements, and to maintain Garbage Management Plans and Garbage Record Books.The repeal regulation and the new regulation will be introduced into the Legislative Council on April 15, 2015.Source: THB
Via Piet Sinke.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Re: SECA-zones

Bericht door HarryW »

Klopt Harry, tot aan het bewaren van afgiftebonnen van frituurvet aan toe. En dat is géén grapje.

Gr Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SECA-zones

Bericht door Harry G. Hogeboom »

tot aan het bewaren van afgiftebonnen van frituurvet aan toe. En dat is géén grapje.
Hallo Harry...........(there IS a lot in a name!!) :lol:

Nou zal je dat misschien niet geloven, maar ik wilde zo'n persoonlijk meegemaakt " frituurvet bakkie" aanhalen als voorbeeld bij bovenstaande uitwisseling van gegevens maar bedacht bij mezelf........DAN denkt iedereen " die Hogeboom weet het altijd beter".........laat ik mijn klep maar dichthouden :oops:

Het IS echter nog niet zooo lang geleden dat ik op scheepies rondscharrelde en af en toe de in het verre verleden opgedane ervaringen te berde bracht , denkende " je moet dieven met dieven vangen en HOE deden WIJ dat tan vroegaah"......toen geluk nog heel gewoon was en we letterlijk ALLES over de muur pleurden. :oops: ( Ik zelf was toen als 7e massinist nog zooo nat achter de oren dat ik zelfs vrolijk de sludgetank IN de sluis leeg stond te slurpen met het stoom slobberpompie.........met ALLE rampzalige gevolgen van dien....TOEN leverde dat voor mij slechts een ontiegelijk schop onder de kont op van Hwtk. Piet van H..........NU gaat de Hwtk. de bak in en is zijn joppie kwijt! :oops: )
Goed wij pleurden dus ALLES over de muur en " mensen blijven mensen" niettan....seg nou selluf :lol: ....DUS toen ik gedurende zo'n genoemde ISM audit een beetje het gevoel kreeg dat "ze" me wat op de mouw wilden spellen toen zette ik m'n radar knoppie op " heeeel gevoelig"en ging ik gewoon een ietsie verder neuzen.........EN kreeg wat extra belangstelling voor o.a. de Kombuis..........ik merkte onmiddellijk aan de " body language" van met mij mee lopende " Safety Officer" dat hij dat helemaal niet zo leuk vondt........DUS knoopte ik een praatje aan met de In Het Zweet des Aanschijns zwoegende Chef Kok...die volop bezig was om een hap in elkaar te draaien.....we ouwehoerden over van alles en nog wat en vroegaah "in mien tiet" etc....( Auditors ouwehoeren dus NIET, die zoeken slechts naar een aanknopingspunt!!!)......en toen vroeg ik die Chef Kok " wattie nou deed met al z'n afval EN o.a. dat ouwe frituurvet!!"..en daar viel die beste man met een rotsmak door de mand......hij zei letterlijk: " Dat hoef ik jou niet te vertellen Harry, DAT flikkeren we over de muur"..........EN hij voegde er onmiddellijk aan toe........" DAT is misschien niet het goede antwoord" :oops: .....maaar toen was " The Genie out of the bottle"........want ik vroeg vanzelf " En WAT flikkeren jullie dan zo nog meer over de muur?"
Dat werd dus een ietwat moeilijk gesprek zowel voor de Chef als ook voor " Het Gezag"........want toen dat dekseltje eenmaal een ietsie was gelicht, tjaa toen hield ik wel even de poot tussen de deur!........

PS.je.......Ome JossieUno Komen........zegt altijd :
"Wie nog nooit gevaren heeft, weet niet hoe een zeeman leeft"....en DAT is een waarheid als een koe. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: SECA-zones

Bericht door ferryvaneeuwen »

Sinds 1 januari 2015 moeten alle zeeschepen in de Noordzee op diesel varen of een wasinstallatie aan boord hebben voor het filteren van de uitstoot. Bij een recente controle bleek slechts 10% van de schepen hieraan te voldoen. De pakkans is door gebrek aan controle en handhaving dermate gering dat de meesten het risico wel durven te nemen. Maatregelen zoals een boete voor de overtreders werden niet genomen zodat dit gezien kan worden als een aanmoediging om vooral hiermee door te gaan. Wat een farce. De goedwillende reders die wel in dure wasinstallaties hebben geïnvesteerd zien dit dan ook met verbazing en lede ogen aan.

Een containerschip dat buiten de SECA-zones vaart stoot net zoveel zwaveldioxide uit als 1 miljoen auto's. Eigenlijk onvoorstelbaar, net onvoorstelbaar als het feit dat er wereldwijd nog steeds geen heffing op vliegtuigbrandstof plaats vindt.

In EenVandaag kwam dit onderwerp onlangs aan de orde waarin onder andere Tineke Netelenbos als voorzitter van de KNVR aan het woord kwam.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: SECA-zones

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Wat een farce. De goedwillende reders die wel in dure wasinstallaties hebben geïnvesteerd zien dit dan ook met verbazing en lede ogen aan.
    • Een aantal grote Europese rederijen ( uit Nld Spliethoff en Wagenborg ) hebben zich verenigd om te zorgen dat er gecontroleerd gaat worden om zo een level playing field te behouden. Die willen dus kort gezegd niet dat hun investeringen voor niks zijn en een ander die niets doet de lading goedkoper weg kan varen.
Zie het uitgebreide bericht van nu bijna een jaar geleden, HIER.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: SECA-zones

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De Brutaalsten hebben niet voor niets al een heeeel pikheetje " de halve wereld" :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie