MarineTraffic rapportage

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ron Bebelaar
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MarineTraffic rapportage

Bericht door Ron Bebelaar »

Een voormalige bulkcarrier van Van Ommeren Shipping, de "Katendrecht" IMO 8701480 / MMSI 636016264, is volgens recente gegevens medio mei jl. in Chittagong op een sloopwerf beland. De laatste Marine Traffic melding uit die periode CHITTAGONG ANCH [BD] (2015-05-15 12:35:00).
Omdat ik de automatische MarineTraffic positiemelding van de toen nog 6 varende voormalige VOS schepen heb ingeschakeld blijf ik op de hoogte van hun doen en laten.
Begin deze maand kreeg ik onverwacht een positiemelding van de voormalige Katendrecht (Nu Eternity) in de Noordzee bij Scheveningen en een aantal dagen later voor de Portugese kust. Het is onmogelijk dat het schip in die korte tijd vanaf Chittagong naar de Noordzee is gevaren. Vandaag kreeg ik weer een MarineTraffic melding dat het schip in het binnenland van Argentinië op de Rio Talabera zou varen. Ook de ruim 6000 mijl naar Argentinië kunnen onmogelijk in die korte tijd zijn afgelegd.

Mijn vraag is dan ook of dit soort 'spook' rapportages van MarineTraffic vaker voorkomen en waar kan dit gemeld worden.
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: MarineTraffic rapportage

Bericht door Harry G. Hogeboom »

of dit soort 'spook' rapportages van MarineTraffic vaker voorkomen
Da's om de Russen in de war te brengen Ron!! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Chris.dus
Berichten: 223
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:08

Re: MarineTraffic rapportage

Bericht door Chris.dus »

Dat komt vaker voor Ron. Ook ik heb een aantal schepen bij "mijn vloot" geplaatst, en met regelmaat liggen schepen dagen lang op een compleet ander continent. Vaak is dat een positie waar ze weken eerder zijn geweest. De reden weet ik niet, maar een software foutje bij Marine Traffic is niet uit te sluiten. :-D


Plaats reactie