Olie(domme)vraag voor machinisten

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
swa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2015 20:32

Re: olie(domme)vraag voor machinisten

Bericht door swa »

Nog wat aanvullende informatie.
Deze motor moet aangepast worden. De kleppen en klephuizen moeten aangepast worden omdat de motoren niet meer met een brandstof met zwavel werken. Zwavel in heel kleine hoeveelheden zorgt voor smering van de klepgeleiders en zittingen. Maar als je niet volle kracht vaart zou ik het erop wagen om geen aanpassingen te doen.
De brandstoftanks waarin brandstof heeft gezeten met zwavel moeten schoongemaakt worden. Ook de verwarmingsspiralen in de tanks. Wat je ook kan doen alleen de MDO tanks gebruiken voor LSMGO mits deze MDO tanks de laatste jaren gebunkerd zijn met zwavelarme MDO. In ieder geval heb je minder schoonmaakkosten.
Suggestie. Er zijn rederijen met een technische dienst die het technisch beheer van je willen overnemen. Zoek eens in Harlingen.
Voor het overige zie de opmerkingen van Harry.
Succes

Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4848
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24

Re: olie(domme)vraag voor machinisten

Bericht door Allen »

Harry G. Hogeboom schreef:
IK heb ( veel te veel) gevlogen
Harry en nog wel zo nu en dan met aangespannen en samengeknepen bilspieren, wat hééééél inspannend is. :? :mrgreen:
Grtn @Allen
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: olie(domme)vraag voor machinisten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

en samengeknepen bilspieren, wat hééééél inspannend is
Heeeel ZEKER weten Allen, heeel zeker :lol: :lol: :mrgreen: EN " ik mis het naks" :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: olie(domme)vraag voor machinisten

Bericht door Bob R.I.P. »

Ik ben deze zomer met Stena overdag naar en van Harwich geweest. Als je ziet hoeveel vrachtauto's er mee gaan, er waren wel moeilijkheden in de Kanaalhavens op dat moment, dan lijkt mij een extra schip op deze route geen luxe.

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie