Windows 10

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door rspeur »

Leo, hoe meer ik te zien kreeg van het systeem, hoe meer het me ging tegenstaan. Ineens moest ik een wachtwoord permanent gebruiken - voor zover ik zag niet uit te schakelen waar dat bij 7 wel kan - ruzie met mijn scanner, het fotogebeuren waarvoor ik geen oplossing kon vinden, ik heb de zaak er dus gisteravond laat weer afgekieperd. Als er al meerwaarde is (Snelheid? Ik heb tijd zat!) dan is die aan mij niet besteed. Ik volg een aantal anderen: blijven gebruiken wat ik heb (7 dus) tot het echt niet meer kan.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Windows 10

Bericht door v+d »

Ik kan alleen maar knopjes drukken :wink: , verder weet ik niets van programma's. Windows 10 er gewoon volgens de instructies opgezet, meer kan ik ook niet!
Berichtjes maken voor Kombuis gaat super snel, foto's van de Sony camera's overbrengen perfect, e-mail regelen en andere gein geen enkel probleem.
Scannen, geen probleem dus van deze kant nog geen klachten. Ik heb een telefoon en tablet van Sony met Androïd, wellicht helpt dat Windows 10 beter te begrijpen? :roll:
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door rspeur »

Dat is het punt Jan, bij de een gaat alles uitstekend - een kennis van me heeft een nog oudere flatbed scanner die het gewoon blijft doen, hij heeft ook geen probleem met foto's - maar ik zit in een verdomhoekje. Niet zielig, ik zit weer fluitend met 7 te werken.
En o ja, ik heb ook niet doorgeleerd in de computerotiek...

René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: Windows 10

Bericht door Bertus. »

Hallo Leo en René,

Ook ik kreeg een mail van Windows met dat ik
binnenkort W10 kon installeren, maar na al die
negatieve berichten, blijf ik voorlopig maar bij
m'n W 8.1.
In het begin was het wel even wennen, maar het
werkt nu prima met wat ik er mee doe.....Dus heren
ik zou zeggen blijf voorlopig zitten waar je zit. :) :wink:
Laat die kinderziekten eerst maar eens zijn opgelost.

Mvg. Bertus.
Joop Kieviet (RIP)

Re: Windows 10

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Thomas,

Het is het windows administrator/gebruikers wachtwoord . Op mijn laptop heb ik ook Linux (via boot).
Gr. Joop
swa
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2015 20:32

Re: Windows 10

Bericht door swa »

Mijn flatbed scanner moest ik via een trucje laten werken(via instellingen) Ik ben op zoek in 10 naar de overige programma's, de meest gebruikte staan op het start scherm. Maar o.a. het scanprogramma van 7 kan ik nergens vinden. Wie kan mij helpen waar ik de overige geinstalleerde programma's van 7 kan vinden? :?:
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Windows 10

Bericht door b-bootsman »

Hallo swa.

Als je naar instellingen gaat en je tikt in de zoekbalk,
programma's krijg je een lijst te zien met o.a. programma's van vorige Windows
instellingen misschien dat dat je verder helpt.

Groet Bob.V.
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Windows 10

Bericht door leo-shof »

Mannen (in het algemeen)
Een jaar of wat geleden deed mijn laptop het niet goed meer , traag en noem maar op
dus hop naar de computerboer in Naaldwijk , een hele goede zaak met alleen dingen in de computer branche
geen wit goed of tv´s etc. mijn probleem uit gelegen bla bla bla enz.
ik vroeg of hij er gelijk een nieuwe Windows XP of zo op wilde zetten (zolang is het al geleden)
Toen keek hij me aan en schoot in de lach , en zei : Dan doet hij het helemaal niet meer.
want dat kan dat laptoppie niet trekken (te oud)
En dat is denk ik heeft hier ook mee te maken

Als ik nou een sloep zou hebben met een buitenboord motor van 15 pk
en ik verwissel de schroef naar een schroef die een paar maal groter is
Gaat die motor dan beter presteren ?

Nou heb ik van computers en bootjes geen ene mallemoer verstand !
Dat nou weer wel .
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10556
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Windows 10

Bericht door jdbvos »

Pirisoft heeft zulke mooie gratis programaatjes in de aanbieding...
CC-Cleaner is er eentje van (ongetwijfeld alom bekend), maar een zusje daarvan, SPECCY genaamd, geeft een prachtig inzicht in de inwendige computers: alle hardware en besturingssystemen, mét de specificaties over prestaties (temperatuur !) enzoot...

Wanneer je de systeemvereisten van een programma ziet, kun je hiermee meteen zien of jouw (oude) pc aan de vereisten voldoet.
Bij installeren alleen dat aangevinkt laten wat je daadwerkelijk wilt (je krijgt geen gemeen spul van pirisoft hoor, maar je zoekpagina kan bijvoorbeeld worden gewijzigd....)
Pirisoft (merknaam), cc-cleaner én speccy...... ideaal!
Je kunt van die programma's ook een betaalde versie nemen voor véél meer functies: meek jor pik !
Oost, west...ook best
Zak

Re: Windows 10

Bericht door Zak »

b-bootsman schreef:Hallo Heren.

Kom ook via Edge gewoon op kombuispraat.

Groet Bob.V.
Edge is een prima browser en z'n tijd ver vooruit.
Echter Edge is nog niet klaar en is alleen als extra voorproefje aan Windows 10 toegevoegd.
Windows 10 is een z.g. "Rolling Release" wat betekend dat het tevens de laatste uitgave is van een Windows systeem.
Dit systeem zal zichzelf constant updaten.
En ja de gratis versies zijn gekoppeld aan de hardware herkenning op de desbetreffende computers en zijn dus niet overdraagbaar, maar tevens maakt die unieke hardware id Windows 10 ook zo rock solid en soepel lopend.
Wat betreft de privacy; Dat is een risico in een IEDER systeem, Windows wordt alleen maar meer getarget omdat het nu eenmaal de grootste is.
Al met al is deze versie van Windows het beste Windows systeem ooit en de keuze dit Rolling Release te maken in navolging van veel Linux systemen is een grote sprong voorwaarts voor Microsoft.
Velen hebben kritiek op de ingeslagen weg en zeggen dat het systeem niet klaar is.
Natuurlijk is het niet klaar, een Rolling Release model is nooit klaar tenzij het ophoud te bestaan.
Ik heb intussen vele Windows 10 installaties verricht en het loopt overal als een trein.
Zelfs op oude lage specificaties computers.
Mijn advies is ; gewoon installeren en je hebt een solide, snel en goed werkend modern Windows systeem op je computer dat nog vele jaren mee kan.

Groetjes,

Zak


Plaats reactie