Quo vadimus?

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
aegis R.I.P.

Re: Quo vadimus?

Bericht door aegis R.I.P. »

Beste Theo,

Ook ik heb gevaren maar slechts 9 jaar van 62 tot 71 en een prima tijd gehad bij de SMN en KNSM maar als kok niet veel te vertellen en behalve de feestjes en stappen niet zoveel als anderen en die peuren uit een vrijwel volle bak met verhalen na hun lange vaartijd .

Maar ik geniet van die verhalen en lees ze allemaal met veel plezier :!: ook de verslagen uit de verre van ex vaarders zijn het lezen waard zoals Griekenland , Brasil, Canaria en Finland en veel andere.

Maar ook alle technische verslagen van anderen zoals uit Canada met Oltse roots. :roll: en de mooie foto's welke voorbij gaan.

Zie mij maar als genieter die elke dag graag even komt kijken :-D

Ik hoop dat de stuurman nog een hele tijd op koers mag blijven maar ook een compliment aan allen die mede bijdragen aan dit forum :!:

Groet Feike.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Quo vadimus?

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

zolang Jos Komen ons daartoe de gelegenheid biedt
Hanseaat
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jun 2015 19:37

Re: Quo vadimus?

Bericht door Hanseaat »

Ik heb zelf niet zo lang gevaren (afgekeurd) maar nu ik met pensioen ben en terug kijk zijn er twee perioden in mijn leven geweest: varend en niet-varend, en ik ben regelmatig in HvH of IJmuiden te vinden en.... geniet met volle teugen van alle verhalen op dit forum. Het is voor mij een belangrijke dagvulling. Maar ja, als blauwe maandagzeeman heb ik natuurlijk niet zoveel bij te dragen. En inhoudelijk commentaar leveren is ook moeilijk.

Ik ben het met Wiebe eens: laten we proberen ook de jongelui op de maritieme academies te interesseren. Ik ben b.v.wel benieuwd wat er tegenwoordig op de lesprogramma's staat en hoe men de stages ervaart. En het lijkt me ook goed dat ze zich er van bewust worden dat ze in een lange traditie staan.

Ik kreeg van mijn (klein)kinderen voor mijn verjaardag een bijdrage om een cruise op een vrachtschip te maken. Gewoon om nog eens de kick van het varen te ervaren (zonder hard te hoeven werken :lol:) en te kijken hoe het tegenwoordig in de zeevaart toe gaat. Mochten mijn ervaringen daartoe aanleiding geven zal ik daarvan zeker melding doen op dit forum. Promise.
(voorheen deventer05)
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Quo vadimus?

Bericht door v+d »

Mooi voornemen, en als je geen lange verhalen wilt schrijven, plaatjes kijken vinden we ook leuk :wink: !


Plaats reactie