De ramp met de El Faro

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De teloorgang van dit eens zo mooie forum
Als je dit soort opmerkingen vaak genoeg plaatst dan gaat iedereen er vanuit dat dit inderdaad het geval is. :roll:

Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Da Silva »

Verwijderd
Jacob Bothof
Berichten: 1474
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Jacob Bothof »

Sorry Mario,
Je opmerking aan het adres van Theo vind ik zeer misplaatst, zeker dat van zeer zelfingenomen persoon.
(maar wie ben ik)
Waarschijnlijk weet je niet de juiste reden van het off-topic zijn van Theo, dus niet te snel en hard oordelen.
Ik vind dat hij ons als forumgebruikers zeer regelmatig en met vakkennis op de hoogte houd van wat er alzo in de scheepvaart
gebeurd.
Jacob.
Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Da Silva »

Verwijderd
Jos Komen (R.I.P)

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Theo heeft al jaren geweldige bijdragen geleverd aan Kombuispraat en draagt dit forum een warm hart toe.
Het ging mij alleen over deze opmerking en al eerder geplaatste opmerkingen over een zieltogend forum.

Maar ik ben geen beheerder meer, mag me niet meer druk maken van de dokter. :wink:
Martinus
Berichten: 1003
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Rio de Janeiro - RJ

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Martinus »

Theo komt zeker wel zo over.

Maar, ik denk dan bij mezelf 'Hij hééft ook een enorme kennis en ervaring en meer dan gemiddelde talenten'.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

--------------------
Ik ben van veel dingen beschuldigd, maar nog nooit van zelfingenomenheid. Gelukkig ben ik dat ook niet. Ik ken mezelf vrij goed, ken mijn eigen kwaliteiten, maar ook mijn grenzen, beperkingen, gebreken en minder goede kanten. Meer zelfingenomen, nee, echt niet.

Dit gezegd hebbende: je kunt je ogen nu wel sluiten voor de teruggang van dit forum, maar dat helpt natuurlijk niet. Het is gewoon een niet te ontkennen feit. Ik ben nu iets van 15 jaar lid van dit forum en het gaat me werkelijk aan mijn hart om het zo te zien aftakelen. Alleen: wat kan ik er verder nog aan doen? Helemaal niets. Alweer enige tijd geleden zei iemand in een mail over ditzelfde onderwerp dat er niet meere voldoende "kritische massa" in dit forum zit. Dat is eigenlijk een heel goede vergelijking. Kritische massa is de minimale hoeveelheid stof die nodig is om een kettingreactie in stand te houden en een forum is ook een soort kettingreactie. Er zijn onvoldoende mensen overgebleven die werkelijk zinnige bijdragen leveren. Zaken op scheepvaartgebied die er toe doen. Die het forum in stand houden.

Maar wie gelukkig is met wat er nu nog wordt gepost, moet zich daar verder geen zorgen over maken en gewoon doorgaan. Ik hoop dat al die mensen die zich aan mij ergeren nog twee bijdragen van mij in dit topic aan kunnen. Lees ze niet, dan erger je je ook niet. Ik wil het graag afronden, recht werk maken. Ik vond dit topic belangrijk. Nog veel meer topics, maar die zijn lang geleden al ter ziele gegaan.
Na die twee bijdragen hou ik het verder voor gezien en dat is onomkeerbaar. Ik had na die twee bijdragen een korte verklaring willen geven waarom ik me terugtrek, maar dat lijkt me niet meer nodig. Ik bedank Jos bij deze voor de vele jaren gastvrijheid die ik hier heb genoten. Het waren goede jaren. Ik dank je voor je grote inzet, voor al het werk dat je voor dit forum hebt gedaan en bewonder je voor het feit dat je heel wat ergernis over je heen hebt laten gaan zonder ooit echt te klagen. Ik zou het niet gekund hebben. Ik zou totaal ongeschikt zijn voor dat baantje, wat overigens niet wil zeggen dat ik geen ideeën zou hebben hoe het misschien beter zou kunnen. Maar als je het dan beter denkt te weten, maar niet bereid bent om dat ook uit te voeren, moet je je bek houden en dat doe ik dus ook. Misschien heeft een nieuwe beheerder ook wel frisse ideeën en trekt het weer aan. Ik zou wat strenger in de leer zijn, dat is het enige wat ik erover kwijt wil.
Goed, ik lees verder en kom nog met twee boekbesprekingen. Zoals altijd zal ik proberen om er iets moois van te maken. Daarna monster ik af.
-----------------
Gert Schouwstra
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Gert Schouwstra »

Tsjonge Theo, dat komt wel aan. Ik heb altijd met plezier genoten van jouw bijdragen.
Gert
- Varen is Leven -
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door v+d »

Vakkennis en geleerdheid(!) Is geen zelfingenomenheid.
Ik zeg met opzet geleerdheid omdat een mens zichzelf veel kan leren door lezen, kijken en doen. Ik weet dat uit ervaring en na veel fouten te hebben gemaakt, klinkt dat als zelfingenomen?
Je mag best wel eens blij zijn met jezelf en met wat je weet en kan en ja soms leer je een ander eens wat.
Van de verhandelingen van Theo heb ik nog wel eens wat opgestoken en Mario bedoelt het ongetwijfeld niet kwaad en heeft er ook wel eens wat van opgestoken.
Het woord "teloorgang" kwam waarschijlijk hard binnen en viel verkeerd (ook bij mij).
Nou ja zand erover, wellicht gaat Kombuispraat nog lang door als een gezellig forum waar dan helaas wat minder nautische-en technische zaken besproken worden.
Nog even en dan zijn wij zelf ook geschiedenis, dus laten we trachten het gezellig en soms leerzaam te houden
Fluks
Berichten: 599
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Fluks »

Ik zal ook, de in mijn ogen deskundige, bijdragen van Theo missen.
Dat het forum van lieverlee achteruit loopt is volgens mij te wijten aan het feit, dat vele leden ons ontvallen en er weinig nieuwe leden bij komen, omdat er steeds minder Nederlandse zeevarenden zijn.
Theo, het ga je goed. Jammer van je besluit.
Groet, Arie.


Plaats reactie