De ramp met de El Faro

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 11511
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom » 05 mei 2018 22:32

Wie zich niet ergert, maar slechts verwonderd......wordt zeker wel 80 en misschien wel 100!

Ooooh ...ik wou ZO graag dat ik die wijsheid van mezelf had :roll: .......aaahwel, een mens kan nu eenmaal niet alles hebben! :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Da Silva
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jun 2014 22:37

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Da Silva » 05 mei 2018 22:46

Ik heb vanmiddag nog een reactie geplaatst, maar die is weggevallen of verwijderd. Ik heb slechts gereageerd op de reactie van Jos op de opmerking van Theo Horsten. Jos deed dit niet voor de eerste keer. Hij heeft al eerder aangeven deze opmerkingen niet leuk te vinden en het er ook niet mee eens te zijn . Dan moet je daar uit respect gewoon meestoppen en het niet nog eens paar keer inwrijven. Ik vind dat Jos dit niet verdiend. Niemand twijfelt aan de nautische kennis en kunde van Theo, daar gaat het helemaal niet over. Het gaat hier over waardering en respect voor Jos. Niets meer en niets minder.

Grt.
Mario

Gebruikersavatar
Theo Horsten (R.I.P.)
Berichten: 7820
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) » 05 mei 2018 23:15

v+d schreef:Mario bedoelt het ongetwijfeld niet kwaad.
Mario zal het ongetwijfeld niet kwaad bedoelen, maar voorlopig zegt hij het toch maar en komt er zelfs nog een keer op terug. Met nog een paar extra stootjes onder de gordel. Ik geloof niet dat ik in die bijna 8000 berichten die ik op dit forum heb geplaatst ooit iets dergelijks tegen een ander forumlid heb gezegd. Terwijl daar toch vaak genoeg reden voor zou zijn geweest, maar dat doe je niet, dat hou je voor je. Het opvallende is ook dat zoiets altijd komt van mensen die zelf nóóit ook maar één enkele keer hun nek eens hebben uitgestoken en een eigen, originele bijdrage op dit forum hebben geplaatst. Missen ze daar de kennis en de capaciteiten voor of zijn ze bang voor kritiek? Ook komen er dan onmiddellijk weer anderen achter het behang vandaan of onder een steen uit om ook een duit in de zak te doen. Het is niet zo dat ik me gekwetst of beledigt voel, hoor, ik ben niet zo fijngevoelig en kwetsbaar, maar omdat ik binnenkort afhaak, wilde ik het toch nog even kwijt. Dat zijn heel onaangename dingen en dat is geen kwestie van niet tegen kritiek kunnen.

Dat ik geen respect voor Jos zou hebben, is natuurlijk pure onzin en ik weet zeker dat hij dat ook wel weet. Ik heb groot respect voor Jos en voor de manier waarop hij dit forum al die jaren heeft geleid. Dat het geleidelijk aan mis gaat, is niet zijn schuld. Als ik de baas was geweest - wat ik gelukkig niet ben omdat ik daar, nogmaals, volkomen ongeschikt voor ben - had ik het scherm allang op zwart gezet. Als je zoals ik, dit forum een warm hart toedraagt, er vijftien jaar lang - met veel plezier - veel tijd in hebt gestoken en je ziet het aftakelen, dan is het vrij normaal dat je daar iets van zegt, ook al doet dat misschien pijn. In zo'n geval moet je je bek juist niet houden. Daar is niemand bij gebaat. Als ik door hier te blijven het forum zou kunnen redden, zou ik dat zeker doen, maar daar is veel meer voor nodig. Nu zit ik mijn tijd alleen maar te verdoen met mijn geschrijf. Gelukkig heb ik tijd zat en zoals ik al zo vaak heb gezegd, is dat schrijven voor groot deel egotrippen, maar ik word er langzamerhand toch wat moe van.

Wat ik nog vergat is een paar mensen te noemen die nauwelijks tekst schrijven, maar toch al jarenlang een paar vaste punten op dit forum zijn. Om te beginnen is dat Ruud Coster met zijn mooie foto's van de haven van IJmuiden. Zeven dagen per week, vaste prik. Dat sla ik nooit over omdat het de scheepvaart van vandaag is. Ga alsjeblieft door, Ruud. Ik heb je er al vaker mee gecomplimenteerd, maar nu wil ik je ook bedanken. De moppenhoek en de limericks zal ik niet missen, maar jouw foto's blijf ik volgen.
Hetzelfde geldt voor Jur Kaspers en Joost R. en niet te vergeten Bert met zijn Groninger Scheepsbouw. Ook dat is allemaal de scheepvaart van vandaag en niet uit een ver verleden. Jos zei het zelf al: te veel met het verleden bezig geweest en te weinig gericht op de toekomst. Pas op: ik ben verzot op het verleden, denk maar aan het welbekende Potje van mijn Tante. Ik zou daar nog heel wat over kunnen schrijven. Maar mijn belangstelling voor dit vak ligt toch vooral bij het heden en de toekomst. Maar dat vinden we hier nauwelijks nog en nieuwe instroom is er ook niet. Het zij zo. Aan alles komt een eind.

Kom, nog wat lezen en morgen is er weer een dag.
-------------------
Omnia transit sed navigare necesse est

Gebruikersavatar
Janna
Berichten: 112
Lid geworden op: 31 mar 2009 22:41
Locatie: Vreeswijk

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Janna » 06 mei 2018 00:31

Dat vind ik buitengewoon jammer Theo, dat jij hier vertrekt.
Ik lees jouw bijdragen altijd aandachtig, omdat ik het altijd zinvolle bijdragen vind.
Ik ben het ook vrijwel altijd eens met je standpunten en inzichten.
Zonde.

Daarnaast; het forum is misschien niet meer wat het geweest is. Dat zie je ook wel op het Kustvaart- en Binnenvaart forum.
Maar dat is normaal, want alles verandert; en al helemaal (op) het Internet.
Niets blijft bij het oude, en ook (helemaal..) een forum niet. Het evolueert in iets anders, of verdwijnt waarna er iets nieuws ontstaat.
'The only thing that is constant, is change', Heraclitus
Hij zal het wel niet in het engels gezegd hebben :mrgreen:

Het ga je goed Theo.

Gebruikersavatar
Theo Horsten (R.I.P.)
Berichten: 7820
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) » 06 mei 2018 06:18

-------------------------------------------Afbeelding


Inderdaad, Πάντα ῥεῖ, Erik. Daar is geen ontkomen aan. Maar reken erop dat ik jou wel blijf volgen met je Jannette! Ik vind dat prachtig, man. Je vaart het water dun. Telkens weer probeer ik me voor te stellen hoe dat moet zijn: gewend zijn een Boeing 747 onder alle omstandigheden veilig aan de grond te zetten en nu een soms moeilijke manoeuvre uitvoeren met een binnenschip. Of je ervaring met het ene je soms kan helpen bij het andere. Of je, als je nu op een winterse morgen aan dek stapt, in een smal, glad gangboordje om aan de dag te beginnen, niet terugdenkt aan die cockpit en je preflight procedures. Toch een heel verschil, lijkt me. :-D
Kun je je vlieguren nog wel bijhouden?
Ja, ik volg het ademloos. Commentaar heb ik daar niet op; wat zou ik moeten zeggen? Mijn enige binnenvaartervaring is een poosje een regelmatige vaart op Maastricht over het Albertkanaal. Met een kuster met vrij veel diepgang en toen nog zonder boegschroef. Chinaclay van Par naar Maastricht en huisbrandkolen van Steyn naar Franse havens. Dat was elke dag weer avontuur en ik had het niet graag willen missen.
Bedankt voor je goede wensen. Het gaat mij wel goed, hoor. Plenty te doen, genoeg te schrijven en straks weer een mooie vertaalklus.
-------------------
Omnia transit sed navigare necesse est

Martinus
Berichten: 574
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Brasilia

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Martinus » 06 mei 2018 13:33

Inderdaad, Πάντα ῥεῖ, Erik.
Ik ben de draad even kwijt. Op welke boodschap reageer je hier Theo? Klinkt wel interessant een piloot van een B747 in de binnenvaart!
B747_400_vop-700x460.png
B747_400_vop-700x460.png (81.64 KiB) 1980 keer bekeken

Gebruikersavatar
Theo Horsten (R.I.P.)
Berichten: 7820
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) » 06 mei 2018 14:33

Ik reageer op het bericht van Janna/Erik Schumacher, hier direct boven. Bij de buren vooral actief in het topic "Vliegende Vaart". Erik heeft zijn 3de en 2de rang GHV, plus diploma A scheepswerktuigkunde. Was 5 jaar stuurman op de Grote- en Kleine Handelsvaart en daarna 30 jaar in de vliegerij. Vliegt nog steeds op 747-400's. Heeft zich een binnenschip gekocht en vaart het water dun. Loopt en passant ook nog even de marathon van Rotterdam. Kijk, dat zijn interessante mensen en dat maakt het de moeite waard om ook eens bij de buren te kijken.
Voor Eriks eigen website klik HIER.
Voor het topic "Vliegende vaart" bij de buren dat nu ruim een jaar loopt, klik HIER.
Ik volg dat van aanvang af op de voet.
Omnia transit sed navigare necesse est

Martinus
Berichten: 574
Lid geworden op: 15 apr 2006 02:41
Locatie: Brasilia

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Martinus » 06 mei 2018 14:40

Dank!

Fluks
Berichten: 501
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Fluks » 06 mei 2018 22:17

Theo,je vergeet nog zijn tjalk,waarmee hij overzee zeilt.Ik erger mij wel eens aan (ex)binnenschippers,die denken,dat hij alles nog moet leren op het gebied van binnenvaart. Groet,Arie.

Gebruikersavatar
Breeze
Berichten: 284
Lid geworden op: 30 jan 2017 20:43
Locatie: Nw. Lekkerland

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Breeze » 06 mei 2018 22:57

Hoewel ik niet lang genoeg op dit forum zit om een afgewogen oordeel te hebben over deze onverkwikkelijke discussie, wil ik toch 2 dingen opmerken.
Het is voor mij onbegrijpelijk hoe Mario binnen een jaar 2 diametraal tegenover elkaar staande oordelen kan hebben over Theo.
Dit schreef hij op 10 mei 2017 in het draadje "Oorlogsherinneringen":
Goeie avond Theo.
Dat laatste bericht van je, was voor mij niet nodig geweest. Zand erover . Ik snap ook wel, dat je dit te goeder trouw had geplaatst. Gewoon door gaan zoals je altijd hebt gedaan. Ik ben misschien één van de weinige niet (ex-)zeevarenden op dit forum. Maar als techneut in ruste waardeer ik je bijdragen aan dit forum. Al snap ik er lang niet alles van, ik vind het altijd weer interessant om je stukjes te lezen.
Je bent voor mij, ondanks dat ik het niet altijd met je eens ben, één van de smaakmakers. Met saaie mensen zoals ik, kan je het forum wel opdoeken. Je bent zelfs nog iets ouder dan ik, maar ik bewonder je onuitputtelijke energie die je in van alles en nog wat steekt. Een paar voorbeelden, je bijdragen aan twee forums, je boeken, je vertaal werk, de interesse voor de Nederlandse taal en dan nu weer de waardering voor de gesneuvelde koopvaardij mensen. Ik kijk wel eens naar de tijdstippen, dat je online bent. Volgens mij maak je weinig gebruik van je bed.
Ga zo nog lange tijd door.
Grt.
Mario.
En dit schreef hij op 5 mei jl. in dit draadje:
Da Silva schreef:
05 mei 2018 16:56
Inderdaad, iedere keer weer die denigrerende opmerkingen. Jos, laat je niet gek maken. De kombuizers bepalen zelf wat ze leuk vinden, toevallig maakt deze zelf ingenomen meneer dat niet uit. We hebben een flinke tijd niets van hem gehoord en alles gaat gewoon door. Zijn bijdragen blijken dus niet onmisbaar te zijn.
Grt. Mario
En verder vind ik het bijzonder ongepast om op een openbaar forum op zo'n manier te praten over iemand die altijd tot genoegen van velen zijn vele goed onderbouwde oordelen en redenaties heeft neergepend.

Adri

Gebruikersavatar
Theo Horsten (R.I.P.)
Berichten: 7820
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) » 07 mei 2018 06:20

-------
Laat toch rusten, Adri. Ik word er echt niet anders van. Maar je hebt gelijk en ik zei dat ook al: zoiets zeg je niet; dat hou je voor je. En passant krijgt Jos dan ook nog even een brevet van onvermogen toebedeeld: alsof die dringend hulp nodig heeft tegen lieden zoals ik en zelf niet meer in staat is om duidelijk te maken dat iets hem niet bevalt.

Maar laat me rustig verder lezen in boek nummer twee. Ik kan nu al zeggen dat dat erg goed is. Een zeldzaam duidelijke, heel systematisch opgebouwde analyse van die hele ramp, teruggaand naar het ontwerp en de bouw van het schip in 1974/'75 en de ondergang van de Amerikaanse scheepsbouw in het algemeen en Sun Shipbuilding in het bijzonder. Veel dingen die volkomen nieuw voor me waren. En dat alles in een heel plezierige, uiterst leesbare stijl. Die dame weet echt waar ze over praat. Ook over de mensen aan boord waarbij er in bepaalde gevallen een heel ander beeld naar voren komt dan dat wat ik - en waarschijnlijk velen - door de berichtgeving en de verhoren en verslagen van de USCG en de NTSB van de hoofdrolspelers hadden gekregen. Het moet wel erg pijnlijk zijn voor de nabestaanden van kapitein Michael Davidson. Mijn belangrijkste vraag: "Hoe kon hij dit in godsnaam doen? Hoe kon hij die route kiezen en erin volharden? Hoe kon hij de voornaamste regels van orkaannavigatie aan zijn laars lappen?" worden hier heel duidelijk beantwoord. En ik ben nog niet eens halverwege!

Gehoord de beraadslagen en overwegende dat bijzaken er verder niet toe doen, zetten wij die opzij en gaan over tot de orde van de dag. :wink:
Omnia transit sed navigare necesse est

Geep
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Geep » 07 mei 2018 07:22

Goeden morgen, ik voel mij niet gekwetst. pracht wijsheid. Wil ik gerust elke dag, graag voor ogen hebben.
Print en plak hem, op de lijst van m'n beeldscherm.
Voel mij gelijk een stuk jonger!
Vrgr. Kwispelende & Dartelende. Geep

Gebruikersavatar
Erikdepooter
Berichten: 485
Lid geworden op: 23 jan 2012 12:25
Locatie: Driebergen-Rijsenburg

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Erikdepooter » 07 mei 2018 16:48

Theo schreef:
Gehoord de beraadslagen en overwegende dat bijzaken er verder niet toe doen, zetten wij die opzij en gaan over tot de orde van de dag.
Jezus, jongens, neem alles niet zo zwaar op!
Kombuispraat is –met dank aan Jos- een best wel uniek forum, juist door die mix van oude gekkigheid, die we ons herinneren uit onze jaren op zee, maar het bevat ook een schat aan waardevolle informatie over dit vakgebied.
Niet alleen de geschiedenis, de humor en de tijdgeest van “vroegah” (gepikt van Harry), maar ook de lessen, die je daaruit kunt trekken.
Van dat laatste is Theo zo’n beetje de suprematie. Mijn acht jaar ervaring verbleken daarbij.
Maar in mijn vaartijd heb ik ook genoeg figuren meegemaakt, die bij lange na niet dat niveau konden halen en ook nauwelijks iets leerden van ervaringen. En die zijn er nog steeds, zo blijkt.

De kapitein van de El Faro is zo’n voorbeeld. Je praat wel over 33 mensen die door zijn gebrekkige verantwoordelijkheid en/of kennis zijn verdronken. Of die Schettino, die heel andere prioriteiten had dan navigatie. Ook 32 doden.
Scherpe analyses daarvan horen erbij. De echte waarheid weten alleen die drieëndertig zielen, die zich op 1 oktober 2015 meldden aan de Hemelpoort. Wij weten slechts een “aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid”. Daar horen we van te leren. Toen, nu en in de toekomst.

En als iemand zoals Theo de tijd neemt om daar grondig in te duiken, dan heb ik daar heel veel waardering voor. En hoop, dat als iemand het belang daarvan niet begrijpt en dat vervolgens wat onbeholpen ventileert, dat niet meteen leidt tot afhaken.
Anderen voegen wel de dingen toe uit de categorie “praatje pot”, met die herkenbare humor, die dit forum zo leesbaar maakt, en wat mijn betreft nog vele jaren zo kan doorgaan.
Ik hoop, dat áls de stekker er ooit uit gaat, iemand wel zo slim is om met een totale backup het geheel voor het nageslacht te behouden. Want wat over 100 jaar daar niet aan serieuze en minder serieuze boeken mee te vullen zijn . . . .

Dus mensen: allemaal tot 10 tellen, paar keer diep adem halen en lekker doorgaan met waar jullie zo goed in zijn!
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Gebruikersavatar
Theo Horsten (R.I.P.)
Berichten: 7820
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:57
Locatie: N.Griekenland
Contacteer:

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) » 07 mei 2018 18:17

... dat niet meteen leidt tot afhaken ...
Dat is niet mijn reden om af te haken, hoor, Erik. Ik zei het al: ik ben niet zo fijngevoelig of kwetsbaar. Nee, ik was dat al een poosje van plan en dat moet je dan niet in een opwelling doen waar je later bijna altijd spijt van krijgt, maar weloverwogen. Ik ga de reden niet omstandig uit de doeken doen, daar is het wat te gecompliceerd voor en het gaat ook eigenlijk verder niemand iets aan. Het is nogal persoonlijk. Een gevoel dat het zo wel genoeg is, laat ik het zo dan maar zeggen. Ik wil dat netjes en correct doen, met recht werk. De minstens zo onaangename opmerking dat ik me "als een verwend kind" terugtrek als de discussie niet gaat zoals ik dat zou willen, is al even ongegrond als die waardoor deze discussie ontstond. Ik heb me uit één discussie teruggetrokken zonder daar een goede verklaring voor te geven. Ik had daar een zeer gegronde reden voor die ik niet ga uitleggen, omdat dat hetzelfde tot gevolg zou hebben als wanneer ik me niet had teruggetrokken. Iedereen mag daar het zijne van denken, dat interesseert me niet echt. Op eventuele reacties hierop of opmerkingen hierover zal ik ook niet ingaan. Gewoon ophouden met dat gezeur.

Ik hoop ook dat het forum, wat er ook gebeurt, altijd ergens beschikbaar zal blijven, alleen maar om te lezen, om terug te kunnen grijpen op oude topics. Het is nauwelijks te geloven hoe vaak ik zelf om een of andere reden, gewoonlijk om iets te checken, terugga naar een topic van vele jaren geleden. Er zit een onvoorstelbare hoeveelheid informatie en kennis in Kombuispraat die bewaard en beschikbaar zou moeten blijven. Ik heb een bundeling klaarliggen van twee van mijn lange bijdragen die me om verschillende redenen na aan het hart liggen. Of ik die ook werkelijk ga publiceren, ga ik in de komende tijd eens bekijken. Zonder enige haast. Er zit nog vrij veel werk in, maar zolang de mij beloofde nieuwe vertaalopdracht nog niet in de mail zit, heb ik tijd zat. En anders wordt het maar na die opdracht. Tenzij ik plotseling moet aanmonsteren op de Never Come Back Line omdat iemand anders niet is komen opdagen en zich nu schuilhoudt in louche havenkroegen en duistere buurten, dat weet je maar nooit.
Het wordt een kloek werkje van 316 pagina's. Ik denk dat ik maar eens een proefexemplaar voor mezelf ga bestellen. Mocht het toch tot uitgeven komen, dan laat ik dat via via wel weten. Mogelijk start ik dan mijn website weer op. In vernieuwde vorm, ook zo'n klus die ik maar steeds voor me uit schuif.

Want dat ga ik uiteraard wel missen: een platform om mijn in druk verschenen schrijfsels aan te prijzen en aan de man te brengen! :-D
Voor de centen hoeft een mens dat overigens echt niet te doen. "Columbus achterna" heeft me bijvoorbeeld tot op vandaag maar net 300 euro opgeleverd. Ik schat dat mijn uurloon voor dat werk iets van een kwartje zal zijn. :shock: Maar het verkoopt nog elke maand, dat wel. Ik zie nog wel. Hieronder de cover. Ik zie nu ook dat er een fout zit in de tekst op het achterplat, een woord te veel. Dat zal ik om te beginnen maar eens verbeteren.

Afbeelding

Maar ik moet lezen. Rachel Slade. Into the Raging Sea. Niet hier zitten te ouwehoeren. :wink:
-------------------
Omnia transit sed navigare necesse est

Geep
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Geep » 07 mei 2018 22:13

Wat ik zo jammer vindt, het afkatten van elkaar. Wij bedreigen elkaars bestaan niet op Kombuispraat. En toch is het stekelig, katten, zonder doel! Waarom nou???
De meesten van ons hebben de zeebenen niet meer nodig. De kleding met rangen en standen, hangen in de kast, tussen de motteballen, Scheepspetten zijn al tijdenlang stoffig. Gouden en Zilveren strepen zijn al lange tijd kopergroen uitgeslagen
Hoog en laag is bij kombuispraat, niet belangrijk!
Laat staan of dat zooitje schorum, nog belangen heeft, met voor de mast, of met die goude hap er achter.
Als pieperschiller, tafels dekken, de goude hap, bedienen! Ik was gedoemd, mijn leven en slapen, te delen in het vooronder, tussen 19 mannen, tussen snurken, scheten, slapende, kreunende, klaverjassende, mannen die vrij van wacht waren.
Varensgezellen, die hardop praten tijdens hun heftige dromen. Soms janken!! Privacy, wat is dat? Met je blote kont naar de enige zichtbaar open badcel, heen en terug!
Dan op een ander schip, krijg ik promotie; pieperschillen, nu wel met een hut (pijpela) van 6 man.
Waarvan enkele, zichzelf bedienen! Dat je, tot de ontdekking komt dat een hutmaat, je pendek en sokken gebruikt. In der loop der jaren gepromoveerd, tot een eenpersoonshut!!
Privacy, wat is dat? De werkhofmeester, had net als ik,’n eenpersoonshut, gezellig, we lagen naast elkaar, elk met een eigen scheepskooi, op gelijke hoogte, de afscheiding tussen hutten was gewoon meubelplaat 25 m/m!
Eindelijk zijn we met pensioen. Geen natte zorgen meer, de Hoed, op de moderne rookafvoer.
Machinekamer bedankt! Pleinschaal inut rechter vakkie! Sextant wegruimen in ’t kissie.
Keukenmessen in de bovenste lade, kachels uit…snel, de middelste loopplank af.
Ja…., ’t beste….ik schrijf je zo gauw mogelijk. Wetende dat het toch niet gebeurt!
Vriendschappen vallen uit elkaar, vervreemden. Raken uit het zicht. We worden vreemden!
Kom weer tot de ontdekking, dat er de afgelopen 40/45 jaar niets verandert is…..
Houd toch op met het elkaar afvallen, de tijden zijn veranderd, wij ook, ik zeker.
Ben al jaren lang prive, van vroeger thuis op de hoogte v/d gouden & zilveren hap.
Onder die twee goude en zilverenhappen, schijnt nog niets verandert te zijn!,
Zelfs tijdens hun pensioen. Praat over je hond, je leuke kater. Je ervaringen, een leuke witz.
Moos kwam Saar tegen……………………, en Saar zei; Nee!
Vissie bakken, witlof kweken, gewoon ouwehoeren. Kat mekaar niet af tijdens de laatste jaren, van ons bestaan,
Uiteindelijk komen we allen uit, op de laatste sloperij.
Ik ben hoopvol…?
Vrgr. Emotionele Geep.

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 11511
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De ramp met de El Faro

Bericht door Harry G. Hogeboom » 07 mei 2018 23:35

dat er de afgelopen 40/45 jaar niets verandert is….
Maak er maar rustig "450" jaar van Geep....en 4500 is ook niks mis mee :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Plaats reactie