Bakkies..
Na een paar Jeagers gedronken te hebben ga ik er van achteruit lopen,niet te zuipen!
Op de Spitsbergen,onderweg naar Peurto Rico,hadden wij 'n lekke cilinderkoppakking van de Pielstick en hebben besloten bij aankomst de kop te trekken om de pakking te vervangen.Na alles zoals de manifold en de nodige leidingen los gekoppeld hebben de kop omhoog takelde hoorden wij ineens koelwater in het carter lopen,toen bleek dat wij de cilinder ook mee omhoog hadden getrokken met het gevolg wat een klus van een paar uur had moeten zijn het ons dat twee dagen heeft gekost om de klus te klaren.Niemand van ons had dat in de gaten dat die cilinder mee omhoog ging,dat krijg na een nacht stappen en dan aan die klus te beginnen,zo zie je maar "God straft onmiddelijk".
Gr.Joop
Op de Spitsbergen,onderweg naar Peurto Rico,hadden wij 'n lekke cilinderkoppakking van de Pielstick en hebben besloten bij aankomst de kop te trekken om de pakking te vervangen.Na alles zoals de manifold en de nodige leidingen los gekoppeld hebben de kop omhoog takelde hoorden wij ineens koelwater in het carter lopen,toen bleek dat wij de cilinder ook mee omhoog hadden getrokken met het gevolg wat een klus van een paar uur had moeten zijn het ons dat twee dagen heeft gekost om de klus te klaren.Niemand van ons had dat in de gaten dat die cilinder mee omhoog ging,dat krijg na een nacht stappen en dan aan die klus te beginnen,zo zie je maar "God straft onmiddelijk".
Gr.Joop
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Jeager Bier!!
Hallo Ome Jos en alle Geachte Kombuizenaars!
DE schrik slaat me om het hart "Blikje Jaeger Bier", ga ik toch FF van achteruit, in mijn tijd hadde ze "Jaeger onderbroeken" en aanverwantte toestanden, maar BIER en dat voor een zichzelf respecterende stuurman "van den Langen Omvaart" met steigers in Australie en pieren in Zuid Amerika op z'n naam!!! Zoals al scherp opgemerkt door Jannuh.
Ik zit nog steeds diep na te denken HOE ik echt mee kan doen met dit "bakkies verhaal" maar dat wordt een moeilijke zaak voor me, want het is duidelijk dat je in dit professionele gezelschap niet zo maar met het eerste de beste jachtverhaal an kan Komen, die oogbout van Ger klinkt heel bekend, d'r komt vast nog wel weer wat boven!!
Maar "Jaeger Bier met een goeie AFDRONK" je zal d'r maar mee betrapt worden.
En dan de LEF om een foto van een HOTLO te plaatsen, allemaal in 1 onderwerp, ik ben met stomheid geslagen!!!
DE schrik slaat me om het hart "Blikje Jaeger Bier", ga ik toch FF van achteruit, in mijn tijd hadde ze "Jaeger onderbroeken" en aanverwantte toestanden, maar BIER en dat voor een zichzelf respecterende stuurman "van den Langen Omvaart" met steigers in Australie en pieren in Zuid Amerika op z'n naam!!! Zoals al scherp opgemerkt door Jannuh.
Ik zit nog steeds diep na te denken HOE ik echt mee kan doen met dit "bakkies verhaal" maar dat wordt een moeilijke zaak voor me, want het is duidelijk dat je in dit professionele gezelschap niet zo maar met het eerste de beste jachtverhaal an kan Komen, die oogbout van Ger klinkt heel bekend, d'r komt vast nog wel weer wat boven!!
Maar "Jaeger Bier met een goeie AFDRONK" je zal d'r maar mee betrapt worden.
En dan de LEF om een foto van een HOTLO te plaatsen, allemaal in 1 onderwerp, ik ben met stomheid geslagen!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Bakkie!!!
DE Hele handel over de Muur!!
Pak weg in 1974 had ik het ouwe Juno zeiljachtje van m'n vader gekregen en er een kompleet nieuw dek-kuip en opbouwtje opgezet met behulp van Kees B. een eerste klas timmerman van de werf. Uiteraard waren de zeilen, mast en andere tuigage opgeknapt en overgezet en na rijp beraad was het jacht gedoopt als "Lazy Bones"
Pak weg in 1974 had ik het ouwe Juno zeiljachtje van m'n vader gekregen en er een kompleet nieuw dek-kuip en opbouwtje opgezet met behulp van Kees B. een eerste klas timmerman van de werf. Uiteraard waren de zeilen, mast en andere tuigage opgeknapt en overgezet en na rijp beraad was het jacht gedoopt als "Lazy Bones"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Sparks zeggen het zelfs zo... (Sparks Enzo website)
-------------------------------------------------------------------
De hofjood parkeerde mij in een 2 persoonshut ergens onder in een gang. Daar liepen allerlei vreemde figuren in smerige overalls rond. Dit bleken nu WTK's te zijn. Ik had er wel eens van gehoord, maar nog nooit een in het wild gezien.
-------------------------------------------------------------------
De hofjood parkeerde mij in een 2 persoonshut ergens onder in een gang. Daar liepen allerlei vreemde figuren in smerige overalls rond. Dit bleken nu WTK's te zijn. Ik had er wel eens van gehoord, maar nog nooit een in het wild gezien.
- skipflip44
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
- Contacteer:
Ik wordt een beetje misselijk, hier worden de PielSTICK en de HOTLO in 1 item tegelijk genoemd, da's voor een machinist te veel!
Deze foto is van een pielstick waarvan de kopbouten nogal es braken (nog steeds breken maar BRAKEN klinkt in dit verband beter). Let ook op de turbine op de achtergrond, deze wordt tegelijkertijd onderhanden genomen.
Dit is de cilinderkop van een stork HOTLO (afkorting van Het Onding Trilt en Lekt Ontzettend) foto genomen tijdens voering trekken! (s'morgens om 4 uur begonnen en om 10 uur zat de hele ploeg in de kroeg naast het schip te Waterford, 't hele zakie was weer gereed). Deze snelle actie werd veroorzaakt door een hwtk die een wat bijzondere manier van voering trekken en terug monteren had!!
Deze foto is van een pielstick waarvan de kopbouten nogal es braken (nog steeds breken maar BRAKEN klinkt in dit verband beter). Let ook op de turbine op de achtergrond, deze wordt tegelijkertijd onderhanden genomen.
Dit is de cilinderkop van een stork HOTLO (afkorting van Het Onding Trilt en Lekt Ontzettend) foto genomen tijdens voering trekken! (s'morgens om 4 uur begonnen en om 10 uur zat de hele ploeg in de kroeg naast het schip te Waterford, 't hele zakie was weer gereed). Deze snelle actie werd veroorzaakt door een hwtk die een wat bijzondere manier van voering trekken en terug monteren had!!
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
http://members.home.nl/skipflip44