Bakkies..

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Jos, 'n steiger in Australië, 'n pier in Argentinië, wat nog meer?? :lol: :lol:
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief

Ger Bauritius

Bericht door Ger Bauritius »

Dat komt door die rare bakkies bier die die man drinkt. Jaeger, je verzint het toch niet...
Joop.O.H.
Berichten: 135
Lid geworden op: 26 jul 2004 19:40
Locatie: Hengelo

Bericht door Joop.O.H. »

Na een paar Jeagers gedronken te hebben ga ik er van achteruit lopen,niet te zuipen!

Op de Spitsbergen,onderweg naar Peurto Rico,hadden wij 'n lekke cilinderkoppakking van de Pielstick en hebben besloten bij aankomst de kop te trekken om de pakking te vervangen.Na alles zoals de manifold en de nodige leidingen los gekoppeld hebben de kop omhoog takelde hoorden wij ineens koelwater in het carter lopen,toen bleek dat wij de cilinder ook mee omhoog hadden getrokken met het gevolg wat een klus van een paar uur had moeten zijn het ons dat twee dagen heeft gekost om de klus te klaren.Niemand van ons had dat in de gaten dat die cilinder mee omhoog ging,dat krijg na een nacht stappen en dan aan die klus te beginnen,zo zie je maar "God straft onmiddelijk".

Gr.Joop
mink

bakkies

Bericht door mink »

ja Joop alcohol maak meer kapot dan[cylinder voet pakking] je lief is,en

Heer H.Hoogenboom heeft altyd wel een weer woord klaar,mooi ik lig dubbel.

maar dit vind ik humor , op het moment dat het je gebeurt niet maar

achteraf kan je er wel om lachen.

mink.w
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Jeager Bier!!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Ome Jos en alle Geachte Kombuizenaars!

DE schrik slaat me om het hart "Blikje Jaeger Bier", ga ik toch FF van achteruit, in mijn tijd hadde ze "Jaeger onderbroeken" en aanverwantte toestanden, maar BIER en dat voor een zichzelf respecterende stuurman "van den Langen Omvaart" met steigers in Australie en pieren in Zuid Amerika op z'n naam!!! Zoals al scherp opgemerkt door Jannuh.

Ik zit nog steeds diep na te denken HOE ik echt mee kan doen met dit "bakkies verhaal" maar dat wordt een moeilijke zaak voor me, want het is duidelijk dat je in dit professionele gezelschap niet zo maar met het eerste de beste jachtverhaal an kan Komen, die oogbout van Ger klinkt heel bekend, d'r komt vast nog wel weer wat boven!!
Maar "Jaeger Bier met een goeie AFDRONK" je zal d'r maar mee betrapt worden. :wink:
En dan de LEF om een foto van een HOTLO te plaatsen, allemaal in 1 onderwerp, ik ben met stomheid geslagen!!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14382
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bakkie!!!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

DE Hele handel over de Muur!!

Pak weg in 1974 had ik het ouwe Juno zeiljachtje van m'n vader gekregen en er een kompleet nieuw dek-kuip en opbouwtje opgezet met behulp van Kees B. een eerste klas timmerman van de werf. Uiteraard waren de zeilen, mast en andere tuigage opgeknapt en overgezet en na rijp beraad was het jacht gedoopt als "Lazy Bones"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Da's toch een bakkie van grote klasse Harry :shock:
Daarmee schaar je jezelf toch echt onder de professionals!! :wink:

En het bevestigt eens te meer mijn overtuiging dat een echte WTK ELKE vorm van voortstuwing naar de gallemiezen kan helpen :wink: :wink:

Groetjes,
Bert de Boer
jannuh
Berichten: 190
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh »

Sparks zeggen het zelfs zo... (Sparks Enzo website)
-------------------------------------------------------------------
De hofjood parkeerde mij in een 2 persoonshut ergens onder in een gang. Daar liepen allerlei vreemde figuren in smerige overalls rond. Dit bleken nu WTK's te zijn. Ik had er wel eens van gehoord, maar nog nooit een in het wild gezien.
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief
Gebruikersavatar
skipflip44
Berichten: 650
Lid geworden op: 25 jul 2004 10:53
Contacteer:

Bericht door skipflip44 »

Ik wordt een beetje misselijk, hier worden de PielSTICK en de HOTLO in 1 item tegelijk genoemd, da's voor een machinist te veel!

Deze foto is van een pielstick waarvan de kopbouten nogal es braken (nog steeds breken maar BRAKEN klinkt in dit verband beter). Let ook op de turbine op de achtergrond, deze wordt tegelijkertijd onderhanden genomen.
Afbeelding

Dit is de cilinderkop van een stork HOTLO (afkorting van Het Onding Trilt en Lekt Ontzettend) foto genomen tijdens voering trekken! (s'morgens om 4 uur begonnen en om 10 uur zat de hele ploeg in de kroeg naast het schip te Waterford, 't hele zakie was weer gereed). Deze snelle actie werd veroorzaakt door een hwtk die een wat bijzondere manier van voering trekken en terug monteren had!!
Afbeelding
one cylinder, one trouble.
http://members.home.nl/skipflip44
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik ben zo geschrokken :lol: dat is sinds gisteren aan de Dry American Gingerale van Schweppes zit.
All the best
Jos


Plaats reactie