Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Op veler verzoek ook hier het onderwerp.
Hieronder de link naar dit hoofdstuk die op Kombuispraat Oude Stijl staat.
All the best
Jos

mink

bagger

Bericht door mink »

hallo jos ken jij de serie van de NOS MARITIEM uit de jaren 79-80 daar is ook een aflevering geweid aan de bager industrie .
ik vind steeds meer waar van ik dacht dat het weg was,en de kwaliteit van de video is nog best om aan te zien. dus als je intresse heb maak ik wel een copie, ik hoor het wel .
h.g.mink
Jos Komen (R.I.P)

video

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Mink,
Prima dat je dit aanbiedt.
Zelf heb ik nooit gebaggerd, maar ik denk dat er wel diverse forumleden interesse zullen hebben.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

baggerschepen

Bericht door Arie Ros »

Hallo Jos
Ben blij dat er weer wat van de bagger in komt.
Zelf vanaf '68 in de bagger gewerkt. m'n eerste hopper was de Humber River, dat was voor die tijd een moordenaar voor harde grond, en toch ook wel voor ons. Nu wordt alles door buiten firmas gedaan, maar toen konden wij aan de bak.
Hele mooie tijd gehad en opgeklommen van zuigerbaas tot 1e schipper .Zal eerdaags wel wat foto's proberen er op te gooien.
gr Arie
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Humber River

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Arie,

Ik dacht we zullen het "gewone volk" eens even een flinke hopper laten zien en heb dus 2 mooie plaatjes van de "Humber River" uit m'n archief geduikeld die nu onderweg naar Jos zijn. (ik heb dat foto gesnor nog niet uitgevogeld) Ze is in 1971 bij IHC gebouwd en is nu natuurlijk een ouderwets schip, in haar jonge jaren was ze echter een "beer" van een hopper met 10.000 kuub en 8000 pk op de schroeven.

mvg hh
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Joke

Bericht door Joke »

Heb jij zelf ook gebaggerd Harry??

Die naam; Humber River komt me wel heel bekend voor... volgens mij heeft m'n schoonvader daar nog op gebaggerd. Een echte Sliedrechter in hart en nieren... die uiteraard in de bagger zat. Zou je die foto's ook naar mij willen sturen?
Jos Komen (R.I.P)

Humberriver

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier de (verkleinde) foto's die Harry H. opstuurde van de Humberriver.
All the best
Jos

Afbeelding

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Geopotes14+Seine

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Aad van Staveren
In het Rijnmond gebied opereren verschillende Hoppers en deze wissellen mekaar ook geregeld af. Van de week waren dat de Seine en de Geopotes 14
HG Aad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Seaeagle

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Harry H.
De goeie ouwe SeaEagle met de SSDC achter de kont en al de 40 EMD zuigers vol an de bak!
HH


Afbeelding
Gebruikersavatar
Arie Ros
Berichten: 988
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:35
Locatie: Ijmuiden

Harry Hoogeboom

Bericht door Arie Ros »

Hallo Harry
Dit is nostalgie, leuke foto, doet m'n hart weer opengaan
Zeg Harry heb jij zelf op de Humber gevaren ??? er was toen wel een jan Hoogeboom bij ons aan boord, of is dat familie van jou ??
Gr Arie


Plaats reactie