Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Koos »

Att: Cor,
Re: Oud schroot plaatjes van berging Sld 23.
Cor bedankt voor je aanbod.
Had ze al zo van het Topic afgeplukt en al verstuurd aan de belanghebbbenden, maar als jij nog betere plaatjes daarvan kan produceren, is altijd meegenomen.
Zal je trachten middels een PB het mail adres te sturen.
Als het lukt, want af en toe willen die berichten er om onverklaarbare redenen niet uit bij mij, denkelijk toch een boos oog voor bepaalde aspecten.
Vroeger "keek" (verleden tijd van "kijken") ik gewoon de PC's kapot.
Maar ik heb ze d'r onder gekregen !!!!

Oja, je laatste plaatje van de Sld 31 transport, had je een paar pagina's daarvoor al eens geplaatst.
Maar daarom niet getreurd, overkomt mij ook wel eens en vallen dan gewoon onder het motto" Dubbel genaaid houdt altijd beter"
Gr. Koos

Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door cor »

Hallo Koos

Bedankt voor je reactie ik wacht af op je PB

Cor Boer
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Koos »

Heren,
Vanmorgen in het Algemeen Dagblad, Katern Stad & Regio.
Bericht omtrent "The Holy City. :lol: :-D
Woonde zelf in mijn jeugd, en ook geboren, in de 1e straat na de kerk, waar nu het ziekenhuis staat (wordt ook verplaatst, de activiteiten dan) naar een andere kleinere locatie, maar nog wel in Sliedrecht, maar nu bij het station (centraal) :cry:
Dus lekker dichtbij voor mij als het op zaterdagavond weer vrouwenhemel parade was daar in de buurt. :oops:
Gr. Koos
Bijlagen
Groeten uit Sliedrecht.AD 08-03-2019.jpg
Groeten uit Sliedrecht.AD 08-03-2019.jpg (292.16 KiB) 4976 keer bekeken
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Koos »

En uiteraard wat uitvergroot.
De "Baggermolentjes koekjes"
Specialiteit bij de bakker ca. 200 meter van mijn huidige stek vandaan.
Gr. Koos
Bijlagen
de Baggermolentjes koekjes (foto AD. Cor de Kock).jpg
de Baggermolentjes koekjes (foto AD. Cor de Kock).jpg (124.45 KiB) 4873 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

Boskalis secures channel widening project for Adelaide Port, Australia

Royal Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) has been awarded a contract for the widening of the Port Adelaide Outer Harbor shipping channel in Australia. The project was awarded by port owner and operator Flinders Ports. The contract carries a total value of approximately EUR 40 million.
BK.jpg
BK.jpg (73.58 KiB) 4645 keer bekeken

Boskalis has been appointed to widen the shipping channel to 170 meters from the current 130 meters, and extend the turning basin to accommodate the larger and more efficient Post Panamax container ships which are increasingly dominating global containerized cargo transport. The expanded channel will also accommodate larger cruise ships to support a stronger tourism industry.

An estimated amount of 1.5 million cubic meters of mainly sand and clay material will be removed with a trailing suction hopper dredger and a large backhoe dredger. Flinders Ports and Boskalis are committed to minimizing the environmental impact of the channel widening program and maximizing the ongoing health of the marine environment in line with the strict requirements of the Environment Protection Authority dredging license. The dredged material will be placed in a designated area 30 kilometers offshore with the aid of adaptive environmental management techniques to ensure that the maximum permitted turbidity levels are not exceeded. The project will be executed in the second half of 2019.

Source: Boskalis
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Jinny »

In het kader van bagger, een foto die ik vanmorgen schoot hier vlakbij in Winkel.
Een baggerpomp (zegt de bouwer, mij kan je alles wijsmaken) en de grootste ter wereld zeggen ze.
Bouwer is vd Bell Dredging
https://www.dropbox.com/s/oxagq0h2w37pp ... 0.jpg?dl=0
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Dat lijkt mij toch niet de grootste snijkop Jinny.
Ik denk dat je foto bij Spaansen genomen is en die hebben ook niet van zulke grote zuigers. Het verwonder me wel, ( als het bij Spaansen is ), want zij hebben alleen maar zelfzuigende beunschepen en 2 zandwinnende sleephopperzuigers. Waar dan een snijkop voor is, is me ook een rebus.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2208
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Jinny »

Naast Spaansen Roy, een constructiebedrijf.
Ik ben bezig hun constructiehal te elektrificeren.
Voorheen houtindustrie Winkel.
Ding weegt 10 ton zeggen ze.
Maar wat ik al zei, mij kunnen ze alles wijsmaken op dat gebied.
Wat ze bouwen is voornamelijk groot en zwaar.
kraan met bovenkant rups op 225 cm
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Joost.R »

roy schreef: 30 mar 2019 15:45 Dat lijkt mij toch niet de grootste snijkop Jinny.
Ik denk dat je foto bij Spaansen genomen is en die hebben ook niet van zulke grote zuigers. Het verwonder me wel, ( als het bij Spaansen is ), want zij hebben alleen maar zelfzuigende beunschepen en 2 zandwinnende sleephopperzuigers. Waar dan een snijkop voor is, is me ook een rebus.
m.v.g., Roy
@ Roy met deze snijkop hebben ze in Den-Bosch een put gezogen t.b.v. en ondergrondse parkeergarage.Het opgezogen zand perste men naar de Zuid-Willemsvaart boven Sluis 0 vandaar werd het afgevoerd en gelost op een stuk braakliggend terrein bij de Rietveldenhaven. Als het goed uitgewaterd was werd het zand weer geladen om elders hergebruikt te gaan woorden.
ZT 1.JPG
ZT 1.JPG (212.93 KiB) 4199 keer bekeken
Zt-3.JPG
Zt-3.JPG (276.85 KiB) 4199 keer bekeken
Zand (4).JPG
Zand (4).JPG (236.16 KiB) 4199 keer bekeken
Zandtr.JPG
Zandtr.JPG (282.07 KiB) 4199 keer bekeken
The An 4.JPG
The An 4.JPG (248.71 KiB) 4199 keer bekeken
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door Roy »

Bedankt voor je uitleg Joost.
Dit hele systeem was me niet bekend. Enfin, zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen, wat voor mij nieuw is. :idea: :roll: :wink:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie