Hoppers en de Baggerindustrie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
stortbak

Re: Hoppers en de Baggerindustrie

Bericht door stortbak » 09 okt 2017 20:16

Harry,
je "spraakgebrek" komt behoorlijk irritant over.
Kan je misschien zonder die onzin te gebruiken antwoord geven?

heppie, wurffie, stukkies, poossie, veul, meloochumpie, roeffie, baksie, vroegaah, zijn allemaal woorden die door de spellingcontrole keurig onderstreept worden.

Dat je dat onder je vrienden doet in het café moet je zelf weten, maar hier lijkt me ongepast.

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 09 okt 2017 20:51

Dat je dat onder je vrienden doet in het café moet je zelf weten, maar hier lijkt me ongepast.
Nou ik heb die volgens Uwedele "onhebbelijke gewoonte" bij tijd en wijle tussen mijn vrienden hier Kombuis al voor een mooi pikheetje Zeer Geachte Meneer Stortbak. Als de spelling controle dat onderstreept, dan is dat wederom een bewijs voor mij hoe uniek dat is.Mocht U zich daar aan ergeren, dan zou ik U aanraden mijn geschriften maar over te slaan en niet te lezen, de wijsheid daarvan is sowieso betrekkelijk :roll:
maar hier lijkt me ongepast.
Betreffende de " ongepastheid" van dit woordgebruik weet ik trouwens niet beter dan dat Meneer Jos Komen daar de scepter over zwaait hier op dit forum, onder de ouwe hap hier op Kombuis hebben wij soms wel de gewoonte om hem JossieUno te noemen. Veel sukses met het stuurmechanisme op het onderlosser model.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Drentenier

Bericht door Drentenier » 09 okt 2017 21:27

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
En deze Canadese vogel heeft inmiddels al bijna 11.000 liedjes gezongen op dit forum. Als wij dat gezang zat waren geweest hadden we al lang de kat op hem afgestuurd of hem van zijn tak geschoten.
Lekker op z'n eigen manier laten zingen dus :-D
En als dat gezang je niet bevalt moet je ergens anders in het bos gaan wandelen of een ander bos opzoeken waar dit soort vogels niet zitten.
Groet,
Hans

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 09 okt 2017 21:41

in het bos gaan wandelen
Gut Hans, wandel jij ook alleen in " HET Enge Bos".....met Flora de Struisvogel en Willem met de Waterpomptang? :lol:
MVG HGH.

Jos Komen
Contacteer:

Bericht door Jos Komen » 09 okt 2017 22:05

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Je haalt me de woorden uit mijn mond, Hans. :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Drentenier

Bericht door Drentenier » 09 okt 2017 22:15

Tuurlijk joh, zo eng is het daar ook weer niet. Altijd leuk om vrolijk zingende vogels te horen kwetteren, maar dan moeten eventuele andere wandelaars wel stil zijn :lol: :wink:
Groet,
Hans

v+d

Bericht door v+d » 09 okt 2017 22:28

Nou ja, ik meen dat ik Stortbak geholpen heb voor zover dat binnen de inhoud mijn beperkte denkraam mogelijk was.
Harry heeft dat keurig en prompt aangevuld en zo gaat dat vaak.
We hebben ook eens iemand willen helpen die met een jachtje stroomopwaarts de IJssel op wou bij hoog water, ging ook niet goed vanwege lange tenen, taalproblemen en misverstanden.
Ik kan het helaas niet helpen om behulpzaam te zijn, dat is een of andere tik, dus neem mij niet kwalijk dat ik mij overal mee bemoei :wink: :)

Jammer dat weer een van onze gasten meent een discussie te moeten voeren over woordgebruik en zinsbouw, dat is hier ongebruikelijk en daar is een apart draadje voor. Niet doen dus als het u blieft, we willen het graag gezellig houden.
Overigens wordt hier zelfs over taal en spellingsfouten geen correspondentie gevoerd, er zijn hier veel schrijvers met amper taalfouten en gabbers zo als ik die een matige opleiding hebben en het verder zelf uitgezocht hebben, wat zou het :?:

Heb je vragen dan komt hier meestal wel een goed en zinnig antwoord en ook nog vaak per kerende post, dus... bedanken voor de hulp en het daarbij laten was voldoende geweest.
Laatst gewijzigd door v+d op 10 okt 2017 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Cbalk

Bericht door Cbalk » 09 okt 2017 23:39

De "literaire"stukjes van onze Canadian Lobster zijn zeer lezenswaardig :-D mede door zijn taalgebruik en zijn gedegen kennis van zaken
moge hij nog vele jaren zijn serieuze onzin op deze site aan ons ter consumptie aanbieden

peelander

Bericht door peelander » 10 okt 2017 09:58

Laten we na deze taalgebruik discussie er maar een nieuwbouw baggeraar tegenaan gooien.
26 09 2017 (22).JPG
26 09 2017 (22).JPG (136.41 KiB) 331 keer bekeken
26 09 2017 (71).JPG
26 09 2017 (71).JPG (146.58 KiB) 331 keer bekeken
Scheldt River bij IHC Krimpen a/d IJssel.
Op https://www.deme-group.com/news/deme-ho ... er?lang=en, meer over deze nieuwe aanwinst voor Deme
groeten
Jan van der Pluijm

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 10 okt 2017 16:04

er maar een nieuwbouw baggeraar
Keurig groen geschilderd hoppertje bij mijn ouwe baas Jan, ligt er gelikt en geschoren bij, gebruiken ze zo'n schip voor " Gien zaaand, dan ok gien vreet'n"? of droom ik dat? :lol:
MVG HGH.

Joost.R

Bericht door Joost.R » 10 okt 2017 18:23

@Harry.......je oude baas zat toch in Sliedrecht ??? Deze ligt in Krimpen bij voorheen vd Giessen-De Noord thans Koninklijke IHC . :idea: :shock: :roll:
Afbeelding

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 10 okt 2017 22:42

Harry.......je oude baas zat toch in Sliedrecht ???
bij mijn ouwe baas Jan
Hallo Joost.......jaaaa je bent nog goed bij de les en klaar wakker.....en toch misschien niet helemaal :lol: Van Rees was in feite in 1978 geschiedenis toen het werd gefuseerd met IHC in toendertijd deKlop-vanRees, maar dat was slechts een doekie voor het bloeijuh, vandaar mijn referentie naar "ouwe baas".In 1980 vlak voor ik naar Canada ging hebben "we" nog het 100 jarig bestaan gevierd van " N.V. v/h C.M. van Rees" alias " Werf vanRees" met een slok en een hap en enkele laatste danspasjes, maar dat was ook " slechts voor de statistieken" :lol: Ik heb hier nog een heel mooi zwart uitgeslagen zilveren ( of VER-zilverd?? :lol: )bloemenvaasje, dat ik weer eens zal OP poetsen en op mijn buro zetten "In Memoriam" aan mijn Sliedrechtse" Gien zaaand dan ok gien vreeet'n" wereld dagen :roll: :lol:
MVG HGH.

Breeze

Bericht door Breeze » 10 okt 2017 23:43

Toch jammer dat je dat Koninklijke niet meegemaakt hebt (ikzelf ook niet trouwens).

Adri

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 11 okt 2017 05:10

Toch jammer
Tjaaa........ik heb die " Koninklijke ontwikkelingen" op afstand redelijk gevolgd en heb niet dat idee Adri!Maar " je kan maar op een stekkie tegelijk zijn en " Canada was good to me" :-D
MVG HGH.

Plaats reactie