De Oranje Lijn
Re: De Oranje Lijn
gr.Bas
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 13 mei 2010 21:48
Re: De Oranje Lijn
Spreekt voor zich bij de Oranje Lijn.
Re: De Oranje Lijn
Toen het logo van de N.V. Mij Zeetransport veranderde van A.V. naar O.L. en dat uiteraard ook in de schoorsteen en vlag verschenen was, werd binnen de kortste keren het O.L. vertaald als Ouwe Lullen.
Dit was dit echt praktijk...………...
Ik heb trouwens de pet van m'n vader nog steeds...……………...
m.v.g., Roy
Dit was dit echt praktijk...………...
Ik heb trouwens de pet van m'n vader nog steeds...……………...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De Oranje Lijn
O ja, de "Prinses Margriet" is niet bij Boele-Bolnes afgebouwd, maar volledig bij Scheepswerf en Machinefabriek "De Merwede" v.h.van Vliet Co., te Hardingxveld.
m.v.g., roy
m.v.g., roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De Oranje Lijn
Hallo Roy, je hebt helemaal gelijk. Ik had mij gefocust op de binnenvaarder die er lag. Maar het is De Merwede in Hardinkxveld. Ze zijn er allebij gebouwd.
gr.Bas
gr.Bas
Re: De Oranje Lijn
gr.Bas
Re: De Oranje Lijn
Zo te zien had de "Prins Casimir" ook nog wat schade aan de huid. Zeer wel mogelijk opgelopen in de vaart in het ijs.
De 1e verlenging van de 4 Ocean Lakers van de Oranje Lijn was de "Prins Willem George Frederik" en dat was dan ook direct de lelijkste verlenging. Het schip was n.l. niet op het laagste punt van de zeeg doorgesneden en dat gaf toch een lelijk aangezicht. Dat heeft men bij de volgende 3 schepen anders aangepakt door de verlenging tot tegen de opbouw uit te voeren. Er werden zelfs platen in de zij onder de opbouw vervangen om het geheel beter te laten stroken. Mooi stukkie werk van Boele-Bolnes.
m.v.g., Roy
De 1e verlenging van de 4 Ocean Lakers van de Oranje Lijn was de "Prins Willem George Frederik" en dat was dan ook direct de lelijkste verlenging. Het schip was n.l. niet op het laagste punt van de zeeg doorgesneden en dat gaf toch een lelijk aangezicht. Dat heeft men bij de volgende 3 schepen anders aangepakt door de verlenging tot tegen de opbouw uit te voeren. Er werden zelfs platen in de zij onder de opbouw vervangen om het geheel beter te laten stroken. Mooi stukkie werk van Boele-Bolnes.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De Oranje Lijn
Mooi om weer terug te zien.
Ik heb op allebei deze schepen gevaren maar ik kan mij de opmerking O.L uiting
van Ouwe Lullen niet herinneren want in die tijd was er nogal jong bloed en eigen kweek
bij deze maatschappij .o.a. ikzelf.ha,ha.
grt, Willem.
Ik heb op allebei deze schepen gevaren maar ik kan mij de opmerking O.L uiting
van Ouwe Lullen niet herinneren want in die tijd was er nogal jong bloed en eigen kweek
bij deze maatschappij .o.a. ikzelf.ha,ha.
grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij maar wijzelf gaan voorbij"
Re: De Oranje Lijn
Tja Willem, hoe kijkt een mens er tegenaan.
M'n vader kwam er in 1947 of 1948 al bij te varen en deed dat tot de laatste snik van de O.L. Op 31 december 1969 viel het doek voorgoed...…….
m.v.g., Roy
M'n vader kwam er in 1947 of 1948 al bij te varen en deed dat tot de laatste snik van de O.L. Op 31 december 1969 viel het doek voorgoed...…….
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................