Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
peter arendz
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
Locatie: groningerland

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door peter arendz »

Mooi, bedankt!
Ik heb je ook nog een pm gestuurd.
MVG,
---Peter.

v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door v+d »

Mooie plaatjes Gerard. Wat zijn Samsara passagiers? De trap op naar het jogging dek is voor jullie niet te doen begrijp ik, maar voor de joggers is dat natuurlijk geen probleem, die zien dat als een warming up :) Een Michelin kok met 7 sterren, ze verzinnen wat om de mensheid gelukkig te maken, nou ja als het maar lekker was :wink:
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door leo-shof »

Jan 7 jaar lang en ieder jaar een ster :roll:
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door gerardk »

Hartelijk dank voor alle positieve reacties. Stel ik zeer op prijs.

Peter, dank voor de Orkney fotos, alleen nr 3 was error.

De rapportage van Wim zien we dus t.z.t. met belangstelling tegemoet.

Jan, op je vraag naar samsara passagiers, zou je het beste even kunnen koekelen op: wellnesstraveling.nl/costa-cruises-samsara-spa.
Als je dan ook nog even op Costa neoRomantica foto zoekt zie je de grootste verandering n.l. het opofferen van vrije dekruimte op het voorschip voor de opbouw van 3 dekken luxe hutten voor het samsara concept. Hiermee ging ook gepaard de opoffering van o.a. het theater voor het wellness gebeuren.

Leo, inderdaad het is een optelsom van sterren, maar hij zit wel in de Italiaanse Masterchef jury.

Groet
Gerard
l
peter arendz
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:03
Locatie: groningerland

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door peter arendz »

gerardk schreef:[...]
Peter, dank voor de Orkney fotos, alleen nr 3 was error.
[...]
Dat begrijp ik niet :( , bij mij doet ie het goed (te breed voor hier) Probeer het nog eens als je wilt ( geen haast bij hoor ;) )
Jos Komen (R.I.P)

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nog bedankt voor de mooie reportage, Gerard. :)
Een 7-sterrenkok...Italiaanse sterren waarschijnlijk.
Maar ik heb 4 Costa cruises meegemaakt en het eten was altijd prima. :wink:
Als je een drankpakket neemt en niet met die peperdure excursies meegaat en gewoon zelf de wal op gaat heb je inderdaad een mooie en relaxte vakantie. :wink:
Gebruikersavatar
andrekik
Berichten: 493
Lid geworden op: 04 okt 2007 04:40
Locatie: Houston, Texas
Contacteer:

Re: Cruise met de Costa neoRomantica naar IJsland en Schotland

Bericht door andrekik »

Qua inrichting vinden wij dit geen fijn schip. Geen echt theater, geen promenadedek. 2 kleine zwembaden, 1 jacuzzi.
Behalve op de huttendekken kan je niet zonder talloze onderbrekingen van voor naar achter lopen. Vrije dekruimte bijv. om te fotograferen is beperkt tot dek 11 midscheeps en gehinderd door de vele dekstoelen. Dat dekgedeelte met jogging pad van 150 m rondom is alleen via een trap bereikbaar, niet met de lift omdat de opgebouwde accommodatie op het voorschip alleen bestemd is voor Samsara passagiers.
Hi Gerard, mooie reis en mooie plaatjes, soortgelijke reis gemaakt met de Columbus 2 (Insignia) van Hapag Lloyd.
Wat betreft de CostaNR, eind january dit jaar een reisje van 14 dagen gemaakt in de Indische Oceaan. Ik vond het ontbreken van een theater geen gemis. De Grand Bar en het Cabaret Vienna waren hardstikke gezellig met leuke shows. Wat betreft open dekruimte; je kan door de voorste deuren op dek 9 naar buiten (sloependek), dan met de trap naar beneden naar dek 8 en je komt uit voor de ramen van de gymzaal met ruim uitzicht over het voorschip, prachtige lokatie voor aankomst en vertrek. Er was daar bijna niemand. Zie foto:
NRomantica, Seychelles 01-16.jpg
NRomantica, Seychelles 01-16.jpg (742.88 KiB) 3627 keer bekeken
Live life to the fullest!


Plaats reactie