Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door shipwis »

ja sorry hoor,
maar nu krijgt dit topic, 'n heel andere draai,
was ook mijn bedoeling niet !,
nogmaals, sorry, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jullie hoeven er niet meer wakker van te liggen.......als je de omgeving maar goed''in de peiling'' blijft houden.Kan zo weer gebeuren ...maar dan ietsjes anders.Geep en ook ik zijn dat gewaar op onze ouwe dag :( Hoef je geen Einstein IQ voor te bezitten.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

Waren er maar meer zulke opmerkzame slagers!
Geep
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door v+d »

Nu we toch aan het zigzaggen zijn, een paar jaar geleden haalden wij een zielig mormel van een kat in huis, hij leek op ET.
Nu gedraagt hij zich als een hond en is niet bij ons vandaan te slaan. Er is maar een probleem, het is een homo. Dat is eigenlijk geen probleem, maar voor mij wel! Zodra ik ergens rustig zit, bespringt hij mij. Eerder was dat geen punt, sprak ik hem bestraffend toe en haalde hij wel eens naar mij uit, zonder ernstige gevolgen. Nu met de bloedverdunners en al die andere zooi die een mens op de been moet houden veroorzaakt zo'n kattenhaal bloeden alsof ik mij met een scheermes gesneden heb. We hebben zijn ballen ingeleverd maar hij blijft aan zijn gewoonte vast houden :roll: Gelukkig is er een zwerfkat aan komen lopen, een kater met ballen en daar is Titus nu verliefd op en heb ik eindelijk rust :wink:

Ik bedoel maar overal kan je lastig gevallen worden :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nou ja, zigzaggen, we waren even uit het roer gelopen, maar gelukkig liggen we nu weer op koers. :wink:

We schijnen een tolerant volkje te zijn wat betreft homoseksualiteit, maar daar plaats ik toch kanttekeningen bij.
Ik heb de afgelopen jaren meerdere riviercruises gemaakt, dus met relatief weinig passagiers.
En op de een of andere manier zat er altijd één stel mannelijke homo's aan boord.
Het waren altijd leuke en gezellige gozers, die de stemming er goed in hielden. :wink:
Maar voor mij was het allemaal net even teveel van het goede.
Al dat overdreven gedoe van ze en van de medepassagiers die zogenaamd lieten blijken hoe tolerant ze wel niet waren, maar je zag ze denken: gelukkig zijn mijn zoons niet zo.
Ach, ze waren op vakantie, dus leven en laten leven.
Ook waren er veel vrouwen die samen in een hut reisden, dat schijnt normaal te zijn, maar wat waren die allemaal in hun hut aan het uitvreten? :wink:
Ze zullen er op het boekingskantoor ook wel rekening mee gehouden hebben; slechts één mannelijk homostel per cruise.
Maar we zijn weer helemaal op koers:
Discriminatie aan boord vanwege Sexuele Orientatie. :)
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

Johan Kaart, toneel speler – ik citeer hem – Ik moet nog iets bekennen

Slager.
Ik heb u delen van mijn leven duidelijk onder aandacht gebracht, in vele artikelen heb ik U, mijn leven getoond, te mogen lezen, heb zelfs de moed gevonden u te betrekken, bij mijn thuis, waar ook.
Zonder licht, geen beeltenis………., zonder woord, geen verhaal.
Eerder heb ik u verhaald hoe ik als jong snotneusje in centrum verzeilde, in verscheidene verslagen, artikelen heb u ik deel gemaakt, van avonturen, u heeft een kijkje kunnen, in het leven van een straatjongen die zich zelf moest opvoeden, een vader die geen vader was. Een starre verzuurde vrouw als moeder, een vrouw die verbitterd is, door het vroege verlies van twee andere zoons, mijn vader was de verkeerde man, na het overlijden van haar eerste man. Ik was (in haar ogen) de verkeerde opvolger.

Ik hoefde thuis niets over mijn avonturen te praten. Over school, ook niets!
,, dat zal wel, ik geloof er geen barst van”

Ondanks dat wij dat wij niet direct aan de walletjes woonde, heeft mijn moeder geen ,,speldeknop’’ aandacht besteed aan mij, wat betref het mysterie; van de Ooijevaar
Ik was wel op de hoogte, van opa’s koeien, varkens en geiten.
En baby’s, nou gewoon v/d ooievaar!
Hoe??
,,Dat vertel ik je later wel’’ Hou maar op, ik heb wel wat anders aan m’n hoofd!

De walkant van de Amstel, bij het hoofddistributie-kantoor centrum van Amsterdam, werd in de 2e WO over de volle lengte, verbeterd, hersteld. Er wordt een woonark afgemeerd donkergroen geschilderd, eigenlijk een ponton bij, 2 opbouwen, voor en achter, het midden een open dek, voor opslag, planken, tonnen en kruiwagens
Door de buurtjeugd werd gezwoeg met zandkastelen, kuilen, wij werden door die omes weggejaagd, als wij te dichtbij het water kwamen.
Zaterdagmiddag waren zij vrij.
Omdat ik er dicht bijwoonde was ik vaak de eerste.

Er werkte nog iemand, in een opbouw.
Of ik kon tekenen, iets wat graag deed.

,,Waren er maar meer slagers’’

Ik heb mij jarenlang vies gevoeld! Tot ver na de 2 WO.

geep
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zeg geep...zat die slager aan je piemeltje,of voelde je zo lang vies van al dat zand? :lol: :|
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Geep »

. Ja, door het spelen, had ik zand aan mijn handjes, vies hè??
Hij was niet jong, geen vlotte goed geklede jonge homo! Wel grove handen, smerig, vies.
Een vader, ’n ouwe opa…??
Gevolgen hiervan, wat ik ook aanpak, zand, aarde, verf, meel, deeg, behangerslijm,
vis. vlees. room, ijs en zeep, en alle andere vergelijkbare producten, ik moet stevig nadenken,
voor ik iets glibberigs aanpak! Bij elke handeling die ik met mijn handen doe, ben ik de zindelijkste wasbeer, meer dan zeventig jaar lang.
Thuis er overpraten……..ondenkbaar, met anderen buiten de deur……voor straf uren, lang op mijn kamer.
Mijn pleegbroer in Zwitserland, medisch student, herkent simtomen, in de heuvels, van mijn dorpje daar,
weet hij mij open te breken! Na anderhalf jaar terug naar Holland, geeft hij mij een brief.
Wist wat de inhoud was. Ik heb die brief verstopt, in de kaft van mijn schetsboeken.
Die moest ik afgeven, aan iemand die ik goed vertrouwde!
Thuis niemand, zelfs mijn meest vertrouwde schooljuf Korthals niet.
Tot mijn geluk komt er een medisch student, op kamers.
Tot ik het vertrouwen, krijg, op zijn aquarium te letten als hij in het weekend, naar huis is.
Krijg de moed, durf in zijn boeken te neuzen. Zie foto’s, foto’s voor mij ondenkbaar.
Ik leg mijn brief op zijn schrijftafel neer, op de dag dat hij weer naar de Uni. moet. Wel een jaar later nadat ik Zwitserland kwam.
Hij gaf mijn moeder een hint, mij bij de Padvinders onderbrengen, ging niet door, bij de AJC dan?
De explosie, die volgde was erger, dan de uitbarsting v/d Vesuvius.
AJC was anti het politieke Communistisch geloof / instelling, zo dacht mijn linkse moeder
Mijn vriendje Ph. zou ook die kant opgaan, lid worden. Uiteindelijk, ik ook.
Die student heeft ‘n gesprek gehad met de groepsleiding v/d AJC.
Mijn vertrouwen, ik durfde weer.

Mijn beide verslagen, is voer voor Mathilda…

Hr.Hoogendoorn U daagt uit.

Met uw reactie…..mijn verweer,
Ja hij heeft mijn piemel gepakt. Vies hè….
Het jochie, moest nog 7 jaar oud worden.
Ik gun het uw kleinkinderen niet.
G.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zèg dat dan toch Geepie.........Nu iets leuks .ik stond als leerling stoker Marine in 1953 op de Ouwe Zijds te piesen in zo'n groen geschilderde openbare urinoir en aan de andere kant van het tussenschotje hoorde ik een gebral maar geen begeleiding van een straaltje zijk wat je wèl verwacht bij een buurman.....Nou dat kwam ff later met een geweldige plons en spatte ook over mijn glimmende spatoes.Ook kwam er een kapotje voorbij drijven.....heb die dronken scandienaviër vervloekt...op een afstandje dan. :roll: Enige jaren later bij met verlof gaan na terugkomst anderhalf jaar term West Indië met enige machinisten uitgestapt in Amsterdam en daar een afscheids feesie gepleegd,... vond me zelf aan het wiel van een draaiorgel ook in die buurt,tot verrukking van de touristen en volle tevredenheid van de eigenaar, want bakkie raakte lekker vol.... I loved Amsterdam TOEN!! :-D
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Enne ...ik bèn geen HEER,nooit geweest trouwens,hoewel ze me hier in Brasil soms SENHOR noemen :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie