Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
leo-shof

Re: Discriminatie aanboord vanwege Sexuele Orientatie

Bericht door leo-shof » 14 okt 2016 19:34

Niet vertellen hoor Erik , hou het lekker spanend zo . :x

Maar hoe zit het nou precies :lol:
Achter iedere deur schuilt wel een verhaal !

LEO

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 14 okt 2016 22:18

Een "happy ending"? Dat is toch alleen in Hollywood films? Die 4e WTK had gewoon goede smaak.
Maar maken jullie je geen zorgen, hoor. Ik had ook wel eens een lief vriendinnetje!
Bijlagen
Nid Srisong 5.jpg
Nid Srisong 5.jpg (371.83 KiB) 2287 keer bekeken
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 14 okt 2016 23:17

Harry en Jan hebben het er vandaag de dag nog steeds een beetje moeilijk mee.
Niks hoor ...de Pooter :lol: .........ik heb slechts op mederne tankers gevaaarn.....da's alles, zaten we gelijk met de stuurlui en de vonkentrekker "op ge-scheept" :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 15 okt 2016 00:05

Harry G. Hogeboom schreef:ik heb slechts op mederne tankers gevaaarn.
Ja, die schepen waren hun tijd ver vooruit met "Schotse ketels in de vetput en rattennesten in 't vooruit".. :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

v+d

Bericht door v+d » 15 okt 2016 09:43

Ik heb alleen maar op mooie kleine tankers gevaren :), pas sinds ik hier op dit forum wel eens kijk weet ik dat er in dat Brughuis ook enige activiteit was. Ik werkte op een volledig zelfvoorzienend deel van het schip, kombuis, zwembad, bar, eetschuur en zelfs de energievoorziening hadden we geheel in eigen hand. Als je niet verder dan de pompkamer kwam was het best uit te houden :wink: :lol:

Harry G. Hogeboom

Bericht door Harry G. Hogeboom » 15 okt 2016 13:18

Als je niet verder dan de pompkamer kwam was het best uit te houden
:lol: :roll: :mrgreen: :lol: :-D
Nemen jullie allemaal maar een potje van me, het is Zaterdag en ik loop toevallig " Elec dagdienst"...nog een paar lampies wisselen en dan naar het schavotje!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 15 okt 2016 15:00

Als je niet verder dan de pompkamer kwam was het best uit te houden
Die pompkamer was de plaats waar de twee werelden elkaar ontmoetten. Degenen "met krul" bemoeiden zich met de pompen, die "zonder krul" met de aandrijving daarvan. Centrifugaalpompen kregen het op het laatst, zeker met het lossen van de wat vluchtiger lading, moeilijk. Dan kwam er lucht mee en gingen de toeren omhoog. En dan kreeg je vanuit de krochten een boos telefoontje, dat je beter op die pompen moest letten en dat "de boel wel kapot kon". Alsof wij dat gieren zelf niet hoorden.
Boot netjes scheef getrimd, geen zin om de halve tank met strippers leeg te mieren. Wij waren best wel voorzichtig met jullie spullen, Harry!
Maar de boel moest er wel uit. . . . Liefst voor het tij, of de bestelde loods, of whatever.
Maar, ik ben een eerlijk mens, in Bangkok heb ik wel gesaboteerd: Hoe eerder die strippers bij, hoe langer ik met Nid kon genieten! 3e WTK van de wacht had daar ook geen enkele moeite mee, om een gelijksoortige reden :twisted: .
Conclusie: dames aan boord brachten ons tot "partners in crime".
"Vol vooruit - Vol achteruit - Stop - Klaar met machine, da's alles".. (Meinhart v.d. Vliet, Commodore Esso Tankvaart Mij, Ras Tannurah 1982, over de kunst van het manoeuvreren)

jdbvos

Bericht door jdbvos » 15 okt 2016 15:23

:lol: :lol:
Mooi, man !
Greetz!
Jan DB Vos

v+d

Bericht door v+d » 15 okt 2016 15:31

Partners in crime :lol:
Ik vond altijd wel dat er opeens veel machinisten aan dek liepen in een haven :wink: Op de Kaap Hoorn viel dat niet zo op, toen had ik ook spierwitte ketelpakkies, maar op de Koningswaard kon je gemakkelijk het kaf van het koren scheiden :wink: daar liepen alleen de sparks en de stuurlieden in zo'n in Omo gewassen spierwit kloffie :) Op die kleine tankertjes met veel verschillende lading duurde laden en lossen heerlijk lang, tijd genoeg om te stappen. En niets lossen of laden aan een paar boeien, maar gewoon aan een of ander gammel steigertje in b.v Buenos Aires.

Maar, tijdens ons tochtje op de Zaandam hebben we het er nog even over gehad, op zo'n klein bootje moesten de stuurlieden buffelen in een haven :wink:

sparks

Bericht door sparks » 15 okt 2016 18:21

Zal wel weer die goede oude tijd zijn dat er in de haven allemaal dames aan boord rondzwierven als ik die verhalen zo lees. In mijn tijd op de NL christelijke KHV-vaart heb ik op geen enkel schip dames aan boord gezien, behoudens partners van collega's. Overal strikt verboden :shock:

Maar dan onze zuiderburen, hoe meer hoe beter leek daar het motto wel tot we een andere kapitein in Belgie ophaalden, die het ook meende strikt te moeten verbieden. Ik kon het niet zo erg vinden je kon via het dek langs mijn patrijspoort lopen, hoe vaak daar niet door de dames op geklopt werd gedurende de nacht, was gekmakend. Slecht geslapen die periodes :roll:

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 15 okt 2016 18:57

Niet goed opgelet Sparky,.......of verkeerde teid en verkeerde schepen :roll: Heb pik te kort gehad in mien tied ja ook op de kutsters :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Erikdepooter

Bericht door Erikdepooter » 15 okt 2016 22:09

In mijn tijd op de NL christelijke KHV-vaart heb ik op geen enkel schip dames aan boord gezien
Noordlijn-Equator BV (eigenlijk Schöning Befrachtung uit Haren-Ems) was misschien niet zo Christelijk.
We voeren in 1979 regelmatig op de Bottenviken. Lulea, Raahe, Matyluoto, dat soort havens. Daar was het koud (in '79 was het overal koud; de laatste échte winter zeg maar) en donker. Met een enorme weerslag op de noord-Zweden en de noord-Finnen.
Wij smokkelden best wel een paar flesjes, als extraatje voor ons katje, voor de sport, maar vooral inspelend op dat vreemde winterkarakter van die mensen.
Er kwamen regelmatig dames aan boord. Hun voornaamste openingszin was "Har du sprit?" Dat betekende niet, dat ze meteen verliefd op je waren, maar dat ook niet uitsloten. Eén flesje Red Label deed dan wonderen. Dan smolten ze in je hand. Jong, oud, mooi, lelijk, kort, dun, dik, maar vooral blond.
En na dat flesje: stomdronken.
In de "Systeembolaget" was dat ofwel onbetaalbaar, of ze er werden geweerd om eerder drankmisbruik of gewoon te jong.
Helaas had ik toen al dik verkering en heb het slechts gelaten bij een (dan wel naar whisky smakend) kusje. Maar als je wilde: alles kon en mocht. Totdat de drank was uitgewerkt, dan.
Laatst gewijzigd door Erikdepooter op 15 okt 2016 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Knisten

Bericht door Knisten » 15 okt 2016 22:35

Vond dit toch wel een aardige en wellicht toepasselijke song van de onvergetelijke J.J,Cale
https://www.youtube.com/watch?v=Xdmf8qlNx3I
't zal je maar gebeuren dat je naar boven kijkt en wat over de vensterbank ziet hangen...
Een ieder mag de rest invullen...
Old sailors never die, they just fade (or drive) away...
73 Knisten

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 15 okt 2016 22:37

Erg netjes van je Erik :( :o :shock: :? :twisted: :wink:

Jos Komen (R.I.P)
Contacteer:

Bericht door Jos Komen (R.I.P) » 16 okt 2016 00:02

Vaak waren het van die kaairatten die in NW-Europa destijds in veel havens na vastwerken aan boord kwamen.
Maart 1970, we lagen met de Goeree te lossen in Glasgow.
Ik was toen derde stuurman en ben toen samen met 5e wtk Ceessie Verstrate uit Den Haag, mijn vaste stapmaat, nog de wal op geweest voordat ik met verlof zou gaan.
Heel netjes probeerden we een net naaimeisje te versieren, maar we kwamen niet verder dan een afscheidskusje van twee verpleegsters toen we afscheid van ze namen, want de volgende dag moesten ze weer vroeg aan de bak. :(
Daarna zijn we maar de kroeg ingedoken en werden we er na sluitingstijd netjes uitgeknikkerd.
Dus lichtelijk beneveld kwamen we aan boord gestrompeld.
Het was weekend, dus we konden de volgend ochtend lekker uitslapen. :)
We namen dus nog een afzakkertje in de scheepsbar en terwijl we over het leven in het algemeen en het leven van een zeeman in het bijzonder zaten te filosoferen kwamen er opeens een paar, zo te zien afgenaaide lellebellen, de bar binnen met de vraag of we wat te drinken hadden.
Gastvrij als we waren boden we ze uiteraard een drankje aan, dat ging erin als Gods woord in een ouderling.
Ze hadden net de hele Chinese bemanning afgewerkt, dus waren ze wel toe aan een alcoholische versnapering. :wink:
Uiteraard ging dit met gepaard met de nodige geluidsoverlast, zodat die ouwe opeens in zijn pyjama met ochtendjas verscheen met de woorden: "Komen, schop die wijven van boord."
Dit was natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan en even later verscheen die ouwe opnieuw in de bar, ditmaal in vol ornaat met uniform en pet op om meer indruk te maken op die wijven.
Op Haagse Ceessie maakte dit totaal geen indruk en hij zei toen in plat Haags: "Kapitein, ik zie die wijffe liever in hun blote kont, dan jou in je zondagse pak." :lol:
Maar op de een of andere manier dropen ze af en doken we daarna onze kooi in.
Ik ben deze kapitein later weer tegengekomen op de Walcheren en de Kaap Hoorn, maar hij heeft het nooit meer over dit voorval gehad. :wink:
Hij die nooit gevaren heeft
Weet niet hoe een zeeman leeft.

http://www.scheepspraat.nl/

Mart Hoogedoorn
Contacteer:

Bericht door Mart Hoogedoorn » 16 okt 2016 00:49

Op de kust en grote vaart schepen waarop ik gevaren heb organizeerden vele kapiteins zelf hun party's of toonden geen bezwaar bij onverwacht vrouwelijk bezoek.Bij deze feestelijkheden was ik een gewaardeerde ceremoniemeester....breek me de bek niet open :lol:

Plaats reactie