Re: Veerdienst Maassluis-Rozenburg
Geplaatst: 19 jul 2018 22:21
Erik, weet je ook wanneer het dek verbreed is? Volgens de informatie die ik via het RTM archief heb gekregen lijkt dat pas pas veel later te zijn gedaan.
Ik dacht dat het deze aanwijzing was:
"Met ingang van 20 april 1962 (Goede Vrijdag) zal het m.s. PRINSES IRENE op het veer DINTELSAS – OOLTGENSPLAAT worden ingezet. De PRINSES IRENE is van een nieuwe motor voorzien en de laadkleppen zijn belangrijk verbreed en verder verbeterd. Bij voldoende aanbod zal het m.s. PRINSES IRENE met het thans varende s.s. VAN DER SCHUYT op de alom bekende vertrektijden de dienst onderhouden. Hiermee is de capaciteit van de dienst nagenoeg verdubbeld en verwacht mag worden, dat wachttijden niet meer zullen voorkomen."
Het boeisel is er in 1974 (helaas) rondom afgesneden. De verbreding van het dek is trouwens door ons in 2000 vervangen, het was zo verrot dat de gaten er in vielen.
Na de zomer komen er ook 10 nieuwe dubbelglas, een maatje grotere, patrijspoorten in van http://www.wigo.nl/.
Ik dacht dat het deze aanwijzing was:
"Met ingang van 20 april 1962 (Goede Vrijdag) zal het m.s. PRINSES IRENE op het veer DINTELSAS – OOLTGENSPLAAT worden ingezet. De PRINSES IRENE is van een nieuwe motor voorzien en de laadkleppen zijn belangrijk verbreed en verder verbeterd. Bij voldoende aanbod zal het m.s. PRINSES IRENE met het thans varende s.s. VAN DER SCHUYT op de alom bekende vertrektijden de dienst onderhouden. Hiermee is de capaciteit van de dienst nagenoeg verdubbeld en verwacht mag worden, dat wachttijden niet meer zullen voorkomen."
Het boeisel is er in 1974 (helaas) rondom afgesneden. De verbreding van het dek is trouwens door ons in 2000 vervangen, het was zo verrot dat de gaten er in vielen.
Na de zomer komen er ook 10 nieuwe dubbelglas, een maatje grotere, patrijspoorten in van http://www.wigo.nl/.