Cruise naar de Caribean

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Sparks,

Voer in pakweg '92-'93 ruim een jaar in T/C voor Geest met de Nayadic. 's Middags bananen laden in Kingstown, 's avonds weg
en de volgende ochtend bananen laden in Vieux Fort en 's avonds weer weg op naar de baai van Portsmouth (Dominica) en 's ochtends bananen laden en 's avonds weer weg op naar Salerno en dan weer terug.Dus veel "staptijd" had je niet op de eilanden.
Hieronder nog een foto van een Geestboot welke nog op de ouderwetse manier (1972) bananen ligt te laden in Vieux Fort.
2011-09-13_17.JPG
2011-09-13_17.JPG (103.01 KiB) 2654 keer bekeken
Groeten, K.Brouwer

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14358
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Mr. Harry Bellafonte.

"Day-O (The Banana Boat Song)"

Day-o, day-o
Daylight come and me wan' go home
Day, me say day, me say day, me say day
Me say day, me say day-o
Daylight come and me wan' go home

Work all night on a drink of rum
Daylight come and me wan' go home
Stack banana till de morning come
Daylight come and me wan' go home

Come, Mister tally man, tally me banana
Daylight come and me wan' go home
Come, Mister tally man, tally me banana
Daylight come and me wan' go home

Lift six foot, seven foot, eight foot bunch
Daylight come and me wan' go home
Six foot, seven foot, eight foot bunch
Daylight come and me wan' go home

Day, me say day-o
Daylight come and me wan' go home
Day, me say day, me say day, me say day, me say day, me say day
Daylight come and me wan' go home

A beautiful bunch o' ripe banana
Daylight come and me wan' go home
Hide the deadly black tarantula
Daylight come and me wan' go home

Lift six foot, seven foot, eight foot bunch
Daylight come and me wan' go home
Six foot, seven foot, eight foot bunch
Daylight come and me wan' go home

Day, me say day-o
Daylight come and me wan' go home
Day, me say day, me say day, me say day...
Daylight come and me wan' go home

Come, Mister tally man, tally me banana
Daylight come and me wan' go home
Come, Mister tally man, tally me banana
Daylight come and me wan' go home

Day-o, day-o
Daylight come and me wan' go home
Day, me say day, me say day, me say day
Me say day, me say day-o
Daylight come and me wan' go home
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Frans de Lijster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 02 feb 2007 14:33
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door Frans de Lijster »

Ik vond dat genieten, zeker ook dat kijkje achter de schermen op het schip.
BEDANKT!

Frans
Luctor et Salutem
( Ik worstel en Groet u )
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door Drentenier »

En hier werden geen dozen bananen maar stammen geladen.
Dat was met de Geestland, in 1971, eveneens in Vieux Fort.
Bijlagen
G19-001.jpg
G19-001.jpg (915.72 KiB) 2605 keer bekeken
G14-001.jpg
G14-001.jpg (864.38 KiB) 2605 keer bekeken
Groet,
Hans
sparks
Berichten: 241
Lid geworden op: 09 feb 2015 22:52

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door sparks »

@ Heer Brouwer,

Dat is weer het andere uiterste. Meestal 8-12 dagen laden in Vieux Fort, aftoppen in Dominica soms in de baai maar ook 2 keer voor de wal in Portsmouth, ging daar wel in een zeer vlot tempo. En dan Barry in Wales meestal 2-4 dagen lossen, ook nog wel eens afhankelijk van hoe de pet van de vakbonden stond. Maand of 3-4 heen en weer gehobbeld en vond het niet heel erg dat we daarna wat anders gingen doen. Laden gingen overigens wel met de kraan bij ons en niet via de loopplank. Misschien dat de Casimir wat te groot was voor Vieux Fort en het daarom zo lang duurde :?: :shock:

Mijn eerste schip was een gastanker, dat was normaal gesproken 16 uur lossen en 16 uur laden en dat vond ik nou ook wel een beetje aan de erg korte kant voor de wal, vandaar dat ik reefers wel kon waarderen en het was ook nergens zo gek als in Vieux Fort. Hoewel Velzen aardappels laden ook een keer 1,5 week voor de wal gelegen maar dat kwam volgens mij meer omdat men het kennelijk een Nederlands bemanning wel gunde om ff bij moeders de vrouw thuis te gaan kijken :-D De eerste 6 dagen heb ik geen aardappel het ruim in zien gaan :lol:
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door gerard tenerife »

Teun een prachtige reportage bedankt, ik heb er van genoten ondanks dat ik niet gek ben op Cruise liners. Castries de laatste keer dat ik daar was in 1978, wel wat verandert maar nog steeds mooi.
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
TonyfH
Berichten: 527
Lid geworden op: 20 sep 2012 21:10
Locatie: Rosmalen

Re: Cruise naar de Caribean

Bericht door TonyfH »

Goedemorgen,

Allereerst iedereen bedankt voor het delen van de oude herinneringen en oude foto's, schitterend wat een paar foto's van Santa Lucia zoal losmaakt.

@ Gerard, graag gedaan hoor !
Ik geniet ook van alle verhalen, foto's, analyses en commentaren hier op Kombuispraat en dan vind ik het niet meer dan normaal dat ik ook eens wat terugdoe als ik iets zinnigs weet te vertellen of scheepvaart gerelateerde foto's kan laten zien.

En cruiseschepen, tsja, ik had ook grote twijfels voor ik mijn eerste cruise ging maken.
En nog steeds vind ik het eigenlijk geen echte schepen en zou ik niet graag op die hele grote jongens mee gaan, veel te massaal voor mij.
En hoewel ik mij bewust ben dat als er echt wat aan de hand is in slecht weer midden op zee dat het dan toch een typisch geval van jammer is vind ik het wel luxe dat je steeds je eigen hotel bij je hebt terwijl je toch bijna elke dag in een andere stad bent die je kunt bezoeken.
En verder houd ik mij maar voor dat het eigenlijk niets anders is dan een groot drijvend hotel.

De kapiteins op de drie cruiseschepen die ik heb horen spreken en sommige waar ik ook mee heb gesproken, maakten op mij de indruk dat ze capabele zeelieden waren die wisten waar ze mee bezig waren.
Ik neem trouwens wel een klein LED zaklampje mee op cruise hoor, ik ben zelf machinist geweest en weet dat techniek stuk kan gaan, hoe geavanceerd dat ook is, als het te betalen is heb ik dan ook graag een balkonhut en zeker geen binnenhut voor mij.

Alles bij elkaar had ik weer een mooie vakantie en daar was het mij om te doen, dat er hier op Kombuispraat mensen zijn die mijn verslagen mooi vinden vind ik dan een mooie bonus.

Groeten allemaal en tot een volgende keer maar weer.
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.


Plaats reactie