Cruise naar de Caribean
Re: Cruise naar de Caribean
Vervolg St Kitts:
Terug in Basseterre nog een blik op de cruiseschepenterminal We hadden daar aan de steiger gezelschap van de Norwegian Breakaway, ca 4000 gasten. en op de rede van het zeilend cruiseschip Wind Surf, ca 300 gasten. Zaterdag verder met de volgende haven.
Teun.
Terug in Basseterre nog een blik op de cruiseschepenterminal We hadden daar aan de steiger gezelschap van de Norwegian Breakaway, ca 4000 gasten. en op de rede van het zeilend cruiseschip Wind Surf, ca 300 gasten. Zaterdag verder met de volgende haven.
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Cruise naar de Caribean
Ontzettend leuk om weer eens wat foto's van Santa Lucia te zien en ook nog een schip van Geest in de haven van Castries.
Een tijdje bananen op Santa Lucia en Dominica op mogen halen, in charter voor Geest, en in Groot Brittannië afleveren. Zelf nooit in Castries geweest maar altijd aan de zuidkant in Vieuxfort waar geen bal te doen was, behalve in de bar van de nabij gelegen club Med. Ook daar veel Canadese vakantiegangers trouwens.
Een tijdje bananen op Santa Lucia en Dominica op mogen halen, in charter voor Geest, en in Groot Brittannië afleveren. Zelf nooit in Castries geweest maar altijd aan de zuidkant in Vieuxfort waar geen bal te doen was, behalve in de bar van de nabij gelegen club Med. Ook daar veel Canadese vakantiegangers trouwens.
Re: Cruise naar de Caribean
Ik heb nog een foto van de wereldhaven Vieuxfort
- Bijlagen
-
- img005.jpg (475.92 KiB) 5003 keer bekeken
Re: Cruise naar de Caribean
Goedemorgen,
Mooie herinnering sparks, bedankt.
De volgende haven was Philipsburg, St Maarten.
De Wind Surf was al gearriveerd voor ons Bij de cruiseschepenterminal lag ook een groot jacht, ik weet alleen niet hoe die heette Daarna met een open top dubbeldeks bus een rondrit gemaakt, oa naar St Martin, het Franse deel.
onderweg, nog op het Nederlandse deel Ik kreeg nog net de grens op de foto Op de hoofdweg tussen Philipsburg en Marigot was een ongeluk gebeurd, dus werden we via een woonwijk omgeleid.
Dat duurde nogal even, kleine straatjes, veel verkeer, alleen lastig om een foto te maken maar het zag er niet slecht uit Een korte pauze werd gehouden bij het Kontiki Beach, mij viel op dat het strand zo smal was, overal op de eilanden trouwens Vandaar ging het verder naar Marigot, de hoofdstad van Saint Martin In de baai voor Marigot ligt een half gezonken wrak van, zo te zien, een hopperzuiger Onze gids vertelde dat men niet wist hoe dat schip heette en wie de eigenaar was.
Ik heb nog even gekeken op Google, het wrak staat wel op diverse foto's, maar ik heb tijdens mijn korte zoektocht geen naam of andere gegevens kunnen vinden.
Straks meer.
Mooie herinnering sparks, bedankt.
De volgende haven was Philipsburg, St Maarten.
De Wind Surf was al gearriveerd voor ons Bij de cruiseschepenterminal lag ook een groot jacht, ik weet alleen niet hoe die heette Daarna met een open top dubbeldeks bus een rondrit gemaakt, oa naar St Martin, het Franse deel.
onderweg, nog op het Nederlandse deel Ik kreeg nog net de grens op de foto Op de hoofdweg tussen Philipsburg en Marigot was een ongeluk gebeurd, dus werden we via een woonwijk omgeleid.
Dat duurde nogal even, kleine straatjes, veel verkeer, alleen lastig om een foto te maken maar het zag er niet slecht uit Een korte pauze werd gehouden bij het Kontiki Beach, mij viel op dat het strand zo smal was, overal op de eilanden trouwens Vandaar ging het verder naar Marigot, de hoofdstad van Saint Martin In de baai voor Marigot ligt een half gezonken wrak van, zo te zien, een hopperzuiger Onze gids vertelde dat men niet wist hoe dat schip heette en wie de eigenaar was.
Ik heb nog even gekeken op Google, het wrak staat wel op diverse foto's, maar ik heb tijdens mijn korte zoektocht geen naam of andere gegevens kunnen vinden.
Straks meer.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Cruise naar de Caribean
Vervolg Philipsburg,
In Marigot was weer korte stop en daar heb ik even wat rondgelopen en wat foto's gemaakt.
Oa van het uitzicht bij het Gare Maritim, zou dat op zijn Nederlands de veerhaven heten? Daarna ging het via een andere route weer terug naar Philipsburg.
De weg liep regelmatig over een bultje vanwaar je een mooi uitzicht had op het landschap Onderweg ook nog even gekeken bij het vliegveld bij het strand, maar helaas voor ons geen grote landende of vertrekkende vliegtuigen.
Na terugkomst bij de terminal nog naar Philipsburg geweest.
Voor US$ 7 mocht je de hele dag met de shuttle bootjes heen en weer varen naar het centrum van Philipsburg, nu ja, een steiger direkt bij het strand voor het centrum. In de Voorstraat, zo te zien de zo goed als autovrije hoofdstraat In Philipsburg hadden ze de watermeters toch iets struikelvriendelijker geplaatst Bij vertrek nog een foto van de cruise terminal Ik merkte wel dat we weer dichter bij Florida met zijn drukke cruisehavens kwamen, het werd steeds drukker met cruiseschepen.
Tijdens de excursie vertelde de gids zelfs dat de autoriteiten op St Maarten studeerden op een uitbreiding van de cruisehaven met een extra pier.
Dan wordt het wel erg druk volgens mij, toen wij er lagen lagen er op een gegeven moment al 6 cruiseschepen, en dan nog een pier erbij?
En een foto van een stukje van St Maarten Wordt vervolgd, Teun.
In Marigot was weer korte stop en daar heb ik even wat rondgelopen en wat foto's gemaakt.
Oa van het uitzicht bij het Gare Maritim, zou dat op zijn Nederlands de veerhaven heten? Daarna ging het via een andere route weer terug naar Philipsburg.
De weg liep regelmatig over een bultje vanwaar je een mooi uitzicht had op het landschap Onderweg ook nog even gekeken bij het vliegveld bij het strand, maar helaas voor ons geen grote landende of vertrekkende vliegtuigen.
Na terugkomst bij de terminal nog naar Philipsburg geweest.
Voor US$ 7 mocht je de hele dag met de shuttle bootjes heen en weer varen naar het centrum van Philipsburg, nu ja, een steiger direkt bij het strand voor het centrum. In de Voorstraat, zo te zien de zo goed als autovrije hoofdstraat In Philipsburg hadden ze de watermeters toch iets struikelvriendelijker geplaatst Bij vertrek nog een foto van de cruise terminal Ik merkte wel dat we weer dichter bij Florida met zijn drukke cruisehavens kwamen, het werd steeds drukker met cruiseschepen.
Tijdens de excursie vertelde de gids zelfs dat de autoriteiten op St Maarten studeerden op een uitbreiding van de cruisehaven met een extra pier.
Dan wordt het wel erg druk volgens mij, toen wij er lagen lagen er op een gegeven moment al 6 cruiseschepen, en dan nog een pier erbij?
En een foto van een stukje van St Maarten Wordt vervolgd, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Cruise naar de Caribean
Goedemorgen,
Na vertrek uit Philipsburg ging het weer terug naar Miami en zaten we twee dagen op zee.
Op een mooie avond heb ik een foto gemaakt van het zwembadendek bij avond Ik had me ingeschreven voor de rondleiding achter de schermen en die vond de eerste zeedag plaats.
Ik schrok toen wel van het bedrag wat ze daar voor wilde hebben, maar omdat er ook een bezoek gebracht zou worden aan de Engine Control Room heb ik het toch maar gedaan. Achteraf vond ik het toch zijn geld waard, iedereen had alle tijd om zaken te verklaren en vragen te beantwoorden en we begonnen om 09h00 en waren na een inbegrepen lunch in een specialiteiten restaurant (zonder beperkingen en inclusief wijn, etc) pas om 14h30 gereed met de tour.
Als eerste bezochten we de brug, we werden eerst wel gecontroleerd op identiteit en gescand met een metaaldetector, waar we rondgeleid werden door de kapitein en de staff captain zelf. Een plaatje met de hoofdafmetingen Het hoofdconsole Vandaar ging het met een stuurman naar het forward mooring station Volgens mij werd dat vroeger bij Shell Tankers toch iets anders gedaan Volgende stop was in het theater waar we door een stage manager werden rondgeleid maar vanwege weinig te zien of veel herkenbare personen op de foto geen plaatje.
Daarna door een waterdichte deur, eerst met brug bellen voor opening en ook weer na sluiting, naar de bemanningsverblijven Daar werden we opgevangen door het hoofd HR van het schip. Hij vertelde van alles over de verblijven en recreatiemogelijkheden van de bemanning, er waren bijv. 3 verschillende restaurants/eetruimtes, een paar salons met barretjes en een klein winkeltje.
Een bemanningsbar Wordt vervolgd.
Na vertrek uit Philipsburg ging het weer terug naar Miami en zaten we twee dagen op zee.
Op een mooie avond heb ik een foto gemaakt van het zwembadendek bij avond Ik had me ingeschreven voor de rondleiding achter de schermen en die vond de eerste zeedag plaats.
Ik schrok toen wel van het bedrag wat ze daar voor wilde hebben, maar omdat er ook een bezoek gebracht zou worden aan de Engine Control Room heb ik het toch maar gedaan. Achteraf vond ik het toch zijn geld waard, iedereen had alle tijd om zaken te verklaren en vragen te beantwoorden en we begonnen om 09h00 en waren na een inbegrepen lunch in een specialiteiten restaurant (zonder beperkingen en inclusief wijn, etc) pas om 14h30 gereed met de tour.
Als eerste bezochten we de brug, we werden eerst wel gecontroleerd op identiteit en gescand met een metaaldetector, waar we rondgeleid werden door de kapitein en de staff captain zelf. Een plaatje met de hoofdafmetingen Het hoofdconsole Vandaar ging het met een stuurman naar het forward mooring station Volgens mij werd dat vroeger bij Shell Tankers toch iets anders gedaan Volgende stop was in het theater waar we door een stage manager werden rondgeleid maar vanwege weinig te zien of veel herkenbare personen op de foto geen plaatje.
Daarna door een waterdichte deur, eerst met brug bellen voor opening en ook weer na sluiting, naar de bemanningsverblijven Daar werden we opgevangen door het hoofd HR van het schip. Hij vertelde van alles over de verblijven en recreatiemogelijkheden van de bemanning, er waren bijv. 3 verschillende restaurants/eetruimtes, een paar salons met barretjes en een klein winkeltje.
Een bemanningsbar Wordt vervolgd.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Cruise naar de Caribean
Vervolg rondleiding:
Na de bemanningsverblijven gingen we, niet na een nieuwe indentiteits en metaaldetector controle, naar de Engine Control Room.
Ondanks de vele herkenbare personen wilde ik jullie een foto niet onthouden, vooral omdat ik mij de controlekamer toch wat ruimer had voorgesteld De machinekamer werd met camera's in de gaten gehouden, vandaar de vele beeldschermen (lijkt veel op mijn werkplek van tegenwoordig)
De bediening en bewaking ging steeds via beeldschermen, eigenlijk precies als mijn huidige werk.
Hier een beeld van een hoofdmotor De belangrijkste meetgegevens van de hoofdmotoren De lokale bediening van de Azipods Ik meende dat de firma Kwant allang verdwenen was, maar kijk hier eens Er werd verteld dat er steeds twee werktuigkundigen in de controlekamer op wacht waren.
Overdag was er dan een dagploeg in de machinekamer aanwezig om regulier onderhoud te plegen en eventuele problemen te verhelpen.
Op mijn vraag hoe of het ging met de huidige emissie gebieden vertelde men dat ze daar overgingen op laagzwavelige gasolie terwijl ze op zee op zware olie draaiden.
Men was wel bezig om uitlaatgasscrubbers te plaatsen maar dat was nog niet gereed.
Na dat interessante bezoek ging het nog naar de voorraadruimtes
Vleesvoorbereidingsruimte In de wijn en bieropslag en via de keuken waar men al druk was met de lunch naar een specialiteiten restaurant voor de inbegrepen lunch.
Alles bij elkaar weer interessant en ik heb ook weer het een en ander opgestoken.
Naar verwachting morgen de laatste fotos van deze reis, dus wordt vervolgd, Teun.
Na de bemanningsverblijven gingen we, niet na een nieuwe indentiteits en metaaldetector controle, naar de Engine Control Room.
Ondanks de vele herkenbare personen wilde ik jullie een foto niet onthouden, vooral omdat ik mij de controlekamer toch wat ruimer had voorgesteld De machinekamer werd met camera's in de gaten gehouden, vandaar de vele beeldschermen (lijkt veel op mijn werkplek van tegenwoordig)
De bediening en bewaking ging steeds via beeldschermen, eigenlijk precies als mijn huidige werk.
Hier een beeld van een hoofdmotor De belangrijkste meetgegevens van de hoofdmotoren De lokale bediening van de Azipods Ik meende dat de firma Kwant allang verdwenen was, maar kijk hier eens Er werd verteld dat er steeds twee werktuigkundigen in de controlekamer op wacht waren.
Overdag was er dan een dagploeg in de machinekamer aanwezig om regulier onderhoud te plegen en eventuele problemen te verhelpen.
Op mijn vraag hoe of het ging met de huidige emissie gebieden vertelde men dat ze daar overgingen op laagzwavelige gasolie terwijl ze op zee op zware olie draaiden.
Men was wel bezig om uitlaatgasscrubbers te plaatsen maar dat was nog niet gereed.
Na dat interessante bezoek ging het nog naar de voorraadruimtes
Vleesvoorbereidingsruimte In de wijn en bieropslag en via de keuken waar men al druk was met de lunch naar een specialiteiten restaurant voor de inbegrepen lunch.
Alles bij elkaar weer interessant en ik heb ook weer het een en ander opgestoken.
Naar verwachting morgen de laatste fotos van deze reis, dus wordt vervolgd, Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
-
- Berichten: 390
- Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Cruise naar de Caribean
Mooie reportage.
Dat wrak van die hopperzuiger is de EL MAUD, die daar in november 1999 in de orkaan Lenny is gestrand.
Dat wrak van die hopperzuiger is de EL MAUD, die daar in november 1999 in de orkaan Lenny is gestrand.
Gert
- Varen is Leven -
- Varen is Leven -
Re: Cruise naar de Caribean
Goedenavond,
Gert, bedankt voor het compliment en de aanvulling van de naam van dat wrak, het leek mij al sterk wat die gids vertelde over dat er niets bekend was over dat wrak.
Dan weer verder met de laatste foto's van deze reis:
Na aankomst in Miami, wij waren blijkbaar het eerste gearriveerde cruiseschip en lagen voor 06h00 al gemeerd.
En ik ben daar nog nooit zo snel door de immigratie gekomen bij aankomst in de USA, klasse.
Omdat mijn vlucht pas aan het begin van de avond vertrok had ik een excursie naar de Everglades geboekt die eindigde op het vliegveld.
Na een busrit een eind de Everglades in via de FL90 richting Naples hebben we een airboat tour gemaakt door een klein stukje van de Everglades.
Onderweg langs de FL90 Een airboat met toeristen bij het vertrekpunt, jullie kennen zoiets vast wel, een restaurantje met souvenirwinkel, zij hadden dan ook nog een soort show met uitleg over alligators. De kapitein/gids zit hoog verheven boven zijn gasten Volgens hem hadden wij geluk dat we alligators zagen, want met dat weer, bewolkt, regenachtig en net geen 20℃ verscholen de alligators zich normaal gesproken.
En zo ziet alligator kijken eruit Maar je hebt daar niet alleen eindeloze grasvelden, maar ook kanaaltjes Na bijwonen van de show met uitleg over de alligators, een bakkie doen en het parkje bekijken ging het daarna naar het vliegveld van Miami voor de vlucht naar huis.
De skyline van Miami vanaf de autoweg nabij het vliegveld Wat mij betreft was het weer een mooie vakantie.
Dus bedankt voor de aandacht en tot een volgende keer maar weer.
Teun.
Gert, bedankt voor het compliment en de aanvulling van de naam van dat wrak, het leek mij al sterk wat die gids vertelde over dat er niets bekend was over dat wrak.
Dan weer verder met de laatste foto's van deze reis:
Na aankomst in Miami, wij waren blijkbaar het eerste gearriveerde cruiseschip en lagen voor 06h00 al gemeerd.
En ik ben daar nog nooit zo snel door de immigratie gekomen bij aankomst in de USA, klasse.
Omdat mijn vlucht pas aan het begin van de avond vertrok had ik een excursie naar de Everglades geboekt die eindigde op het vliegveld.
Na een busrit een eind de Everglades in via de FL90 richting Naples hebben we een airboat tour gemaakt door een klein stukje van de Everglades.
Onderweg langs de FL90 Een airboat met toeristen bij het vertrekpunt, jullie kennen zoiets vast wel, een restaurantje met souvenirwinkel, zij hadden dan ook nog een soort show met uitleg over alligators. De kapitein/gids zit hoog verheven boven zijn gasten Volgens hem hadden wij geluk dat we alligators zagen, want met dat weer, bewolkt, regenachtig en net geen 20℃ verscholen de alligators zich normaal gesproken.
En zo ziet alligator kijken eruit Maar je hebt daar niet alleen eindeloze grasvelden, maar ook kanaaltjes Na bijwonen van de show met uitleg over de alligators, een bakkie doen en het parkje bekijken ging het daarna naar het vliegveld van Miami voor de vlucht naar huis.
De skyline van Miami vanaf de autoweg nabij het vliegveld Wat mij betreft was het weer een mooie vakantie.
Dus bedankt voor de aandacht en tot een volgende keer maar weer.
Teun.
Tot een volgende keer, Teun.
Re: Cruise naar de Caribean
Dankjewel voor jouw rondleiding op je reis Teun !
Mooie reis, en mooie foto's !
Mooie reis, en mooie foto's !
Oost, west...ook best