Gezocht Filmlocatie

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Plaats reactie
Ulota
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2017 07:50

Gezocht Filmlocatie

Bericht door Ulota »

In opdracht van een televisieproductie maatschappij ben ik op zoek naar een 100+ meter schip dat kan dienen als locatie voor filmopname. Voorkeur gaat uit naar vrachtvaarder van voor de jaren 60. Met name de aanwezigheid van een flink leeg ruim is van belang (stevige stalen spanten etc.), een zwart stalen dek, klassiek aandoende brug en dito kapiteinshut. Het schip hoeft voor de opname niet te varen of verplaatst te worden. Ligplaats in NL, Duitsland of België heeft de voorkeur. We plannen de opname in de maanden juni of juli en denken ongeveer 3 dagen nodig te hebben. Reactie kunt u sturen naar foeke100@gmail.com. Alvast veel dank voor de moeite!

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: GEZOCHT FILMLOCATIE

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

-------------------------------
Misschien zou de Cap San Diego van het scheepvaartmuseum in Hamburg iets zijn. Die is wel van 1962, maar nog vol in bedrijf en waarschijnlijk voor uw doel wel te charteren.
Klik HIER
Gert Schouwstra
Berichten: 390
Lid geworden op: 23 sep 2007 19:38
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: GEZOCHT FILMLOCATIE

Bericht door Gert Schouwstra »

Iets kleiner (62 m) maar wel erg sfeervol is de FRYKEN AV KRISTINEHAMN in de museumhaven van Gotenburg (IMO 5346409). Bouwjaar 1938, 1245 dwt. De hele accommodatie is nog in oorspronkelijke staat.
Gert
- Varen is Leven -
Mathieu
Berichten: 200
Lid geworden op: 25 dec 2006 23:14
Locatie: Kubaard

Re: GEZOCHT FILMLOCATIE

Bericht door Mathieu »

In Noorwegen ligt de Hamen, iets kleiner dan 100 meter maar wel met brug midscheeps.
http://www.hamen.no/
https://www.youtube.com/watch?v=R4FpWvlZvqA
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Gezocht Filmlocatie

Bericht door Jacob Bothof »

de Cap San Diego.
Een prachtig schip voor dat doel,
je kunt tevens aan boord slapen, het heeft n.l. ook een hotelfunctie.
Ik ken het schip al sinds mijn jeugd,
De maatschappij waar ik als WTK bij heb gevaren heeft later een zusterschip
van deze rederij gekocht.
Jacob


Plaats reactie