Problemen met Very Large Ore Carriers

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Lemans
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 apr 2010 22:38

Re: Problemen met Very Large Ore Carriers

Bericht door Lemans » 30 jun 2017 21:20

goed verhaal Wiebe en het gaat ook wel verder.

nadat de LMB geschreven en goedgekeurd is kan de lasser met de juiste kwaliteiten (LK) aan het werk.

de las wordt gekeurd en bij goedkeur komt dat in de rapporten die bij het schip/werk/pijpleiding horen (en blijven)
de lasser krijgt ook een aantekening in zijn dossier.

voor het behoud van zijn LL moet de lasser voldoende goede lassen volgens de gewenste LMB leggen. als hij te weinig lassen volgens een bepaalde LMB maakt vervalt zijn LK. maakt hij teveel fouten dan vervalt zijn aanwijzing ook, totdat hij weer een aantal proefstukken in 1 keer goed heeft ingeleverd.

bij bepaalde prefabwerkplaatsen waar de lassers de gehele dag allerlei spools en flenzen etc aan elkaar lassen mogen ze 1 fout per maand maken. maken ze er twee dan proefstukken inleveren, zit er in zo'n proefstuk een fout, mogen ze naar huis,
de kans dat je in het werk een las met fouten tegenkomt is vrij klein. en natuurlijk volledig afhankelijk van de eisen die je stelt en de contrle die je erop uitoefent.

gr A

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten