Zware-Lading Schepen.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR » 17 okt 2017 03:45

Hier de Dockift 2 in 1976 in de P.G met bagger materiaal uit Nederland voor de daar in die tijd opererende bedrijven.
In de maanden september-oktober-november ook dienst gedaan als Dok schip. Op 1 van de foto's wordt een
zuiger? ingevaren waarvan onderdelen worden vervangen. Snyykop etc. Traject was Bahrain - Damman - Jubail - Damman -
Bahrain - Doha - Bahrain - Ras al Khaima.
Bijlagen
20171015_113839-1.jpg
20171015_113839-1.jpg (211.45 KiB) 746 keer bekeken
20171015_113912-1.jpg
20171015_113912-1.jpg (203.29 KiB) 746 keer bekeken
20171015_114419.jpg
20171015_114419.jpg (135.81 KiB) 746 keer bekeken

Gebruikersavatar
Co
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Co » 17 okt 2017 23:04

Dag A.Kuiper.
Weet het niet helemaal zeker maar ik werd rond 1981 uitgeleend door Nigoco aan de KNSM die mij staande de vergadering een deurtje verderop in het scheepvaarthuis door verhuurden aan Big Lift. Monsterde als 2e wtk aan.
Was een afgeragd bootje. De twee hoofdmotoren draaiden met zwaar versleten zuigerveren en de B&K smo filters sloegen daardoor constant dicht. Want ja de MaKjes moesten en zouden op zware olie draaien. De blowers draaiden vierkant, er zaten geen onbeschadigde schoepen meer in. Dus geen greintje spoellucht.
Ook met een krabbend anker met de beide (roer) hakken op het zand strand van Dakar liggen stoten omdat de brug wacht in kennelijke staat in slaap was gevallen. Ondergetekende met open indicateur kranen alles zwart blazend gezorgd dat we niet verder het strand opliepen.
En ja ook nog geld verdienen voor de baas, want met hard werken kwamen we ook nog van A naar B met de zware lading.

Ps Docklift 1 had een heel zwikkie CAT D398'ers als voortstuwing toch? Ik heb ze gezien maar weet het aantal niet meer.
Groeten van Co.

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 13380
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Zware-Lading Schepen.

Bericht door Joost.R » 08 dec 2017 17:27

Jumbo, CMIH ink deal to build LNG-fueled crane vessel.

Jumbo, the heavy lift specialist, signed a letter of intent with China Merchants Industry Holdings (CMIH) for detailed engineering and construction of an LNG-fueled DP2 heavy lift crane vessel.
It is estimated that the vessel will be delivered in the first quarter of 2020, Jumbo said in a statement on Friday.
The newly developed HLCV has been designed together with Ulstein Design and Solutions, and the design features dual-fuel engines capable of running on liquefied natural gas.

With a vessel length of 185 meters and a width of 36 meters, the HLCV will be the world’s largest vessel featuring the X-Bpw, inverted bow concept.
The vessel will further be equipped with two offshore mast cranes with a lifting capacity 2,200 and 400 tons respectively with water depth ratings of 3,000 meters each.
Jumbo noted the vessel will be deployed for installation of wind turbine foundations, installation/decommissioning of fixed oil and gas facilities in shallow waters, installation of moorings systems and floating structures in deeper waters and installation of subsea structures, foundations and tie-backs.

Source: LNGWorldNews
Afbeelding

Plaats reactie